Mówi: | Maciej Stanusch |
Funkcja: | Prezes Zarządu |
Firma: | Stanusch Technologies |
Wirtualny doradca pięć razy tańszy niż tradycyjne biuro obsługi klienta
Mogą pracować 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodni, w dodatku nie chorują i nie potrzebują urlopu – wirtualni doradcy coraz częściej zastępują tradycyjną infolinię. W Polsce wdrożono do tej pory 100 takich projektów, a ich liczba rośnie w tempie kilkudziesięciu procent rocznie. Przedsiębiorców mogą skusić realne oszczędności. Koszt rozmowy z tzw. czatbotem jest nawet pięć razy niższy niż tradycyjnej rozmowy – wynika z szacunków firmy Stanusch Technologies, jednego ze światowych liderów na tym rynku.
– Wirtualny doradca to program komputerowy, który umożliwia komunikację w języku naturalnym. System to rozumie, co do niego mówimy i potrafi na nie odpowiadać – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Maciej Stanusch, prezes Stanusch Technologies.
Jak podkreśla, rynek czatbotów rozwija się bardzo szybko.
– Jeszcze 5-10 lat temu rynek praktycznie nie istniał. Pierwsze instalacje powstały już wiele lat temu, ale rynek zaczął się rozwijać w ostatnich latach. Teraz obserwujemy dynamiczny wzrost używalności tego typu technologii – mówi prezes firmy.
W tym roku wirtualni doradcy Stanusch Technologies przeprowadzą w Polsce ponad 2 miliony rozmów. W porównaniu do ubiegłego roku – kiedy było ich 314 tysięcy – oznacza to siedmiokrotny wzrost.
– W ciągu kolejnych 2-3 lat liczba konwersacji, jakie zostaną przeprowadzone, może sięgnąć nawet 100 milionów. A to odpowiada infolinii, która zatrudnia 10 tysięcy konsultantów – dodaje Maciej Stanusch.
Firma szacuje, że do 2015 roku 10 proc. wszystkich zapytań, kierowanych do call-center, będzie prowadzonych poprzez wirtualnych doradców, a do 2020 roku ta liczba może osiągnąć 50 proc. Maciej Stanusch prognozuje, że stopniowo będą zanikać tradycyjne infolinie. Liczba zatrudnionych w nich agentów będzie się zmniejszać.
– Większość obsługi będzie realizowana automatycznie. Dojdą do tego technologie rozpoznawania mowy, czyli to już będzie pełna komunikacja między człowiekiem a maszyną w sposób zupełnie naturalny.– przewiduje prezes spółki.
Przedsiębiorców przekonują wymierne korzyści, jakie wiążą się z wdrożeniem systemu. Wirtualni doradcy mogą pracować 24h/dobę przez 7 dni w tygodniu obsługując nieograniczoną liczbę rozmówców. Mogą być dostępni z poziomu strony internetowej, aplikacji na urządzenia mobilne lub jako element infolinii.
– Szacujemy, że wirtualny doradca jest pięciokrotnie tańszy od tradycyjnej obsługi klientów – podkreśla Maciej Stanusch. – Infolinia po pierwsze jest droga, po drugie wymaga człowieka, którego trzeba rekrutować, szkolić, a rotacja na tego typu stanowiskach jest bardzo wysoka. To wszystko powoduje, że przedsiębiorcy coraz bardziej przekonują się do wirtualnych doradców.
Wirtualni doradcy mogą obsługiwać tysiące klientów jednocześnie. Odsetek prawidłowo udzielonych odpowiedzi na tym etapie rozwoju technologii sięga już 90 procent.
W Polsce na wdrożenie takiego systemu zdecydowało się już ponad 100 poważnych instytucji i przedsiębiorstw. Firma Stanusch Technologies zrealizowała 60 wdrożeń, m.in. dla Orange, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, Empik, Energa, ING czy BNP Paribas.
– Nasi klienci to banki, sektor finansowy, sektor usług lub przedsiębiorstwa z sektora handlu detalicznego, czyli firmy, które mają dużą liczbę klientów. Mamy zlecenia również od firm, które są bardzo wyspecjalizowane, mają bardzo trudne produkty i wykorzystują wirtualnych doradców do wsparcia serwisu jako system ekspercki. Mimo że interakcji jest wtedy niewiele, są one bardzo zaawansowane technicznie – wyjaśnia prezes.
Firma Stanusch Technologies jest jednym z pięciu światowych liderów na rynku. Konkuruje z takimi gigantami, jak Apple, Microsoft i Google.
Czytaj także
- 2024-02-27: W centralnych dzielnicach Warszawy brakuje biur do wynajęcia. W budowie jest najmniej powierzchni biurowej od 14 lat
- 2024-03-07: Polski Czerwony Krzyż: Ponad 8 tys. zgłoszeń zaginionych osób w związku z wojną w Ukrainie. W toku jest ok. 300 postępowań
- 2024-02-19: Kasy samoobsługowe mają wpływ na spadek lojalności klientów. Irytuje ich brak pomocy kasjera przy większych zakupach
- 2024-01-12: Coraz więcej firm chce ograniczać pracę zdalną. Oczekiwania pracowników wobec biur są coraz bardziej wyśrubowane
- 2024-01-19: Pracownicy oczekują od miejsca pracy dobrego dojazdu i bliskości różnych punktów usług. Bez tego trudno przyciągnąć ich z powrotem do biur
- 2024-01-30: Pracownicy uzależniają powrót do biura od oferowanych atrakcji. Firmy inwestują więc w przestrzenie eventowe
- 2023-10-19: Telekomunikacja w coraz większym stopniu wdraża sztuczną inteligencję. Wykorzystuje ją w obsłudze klientów, wsparciu technicznym i prawnym
- 2023-10-04: Rusza Wirtualny Uniwersytet Pedagogiczny. Pomoże nauczycielom w śledzeniu bieżącej wiedzy i praktyk edukacyjnych
- 2023-05-30: Na polskim rynku sukcesywnie spada jakość obsługi klientów. Odwrotny trend widać jednak w bankowości i ubezpieczeniach
- 2023-03-29: Popyt na wyjazdy turystyczne nie spada mimo trudnej sytuacji w gospodarce. Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia
Sektor ochrony zdrowia ponosi znaczące konsekwencje wynikające z rosnącej liczby ekstremalnych zjawisk klimatycznych, ale też poważnego zanieczyszczenia powietrza, a koszty z tym związane będą rosły. Z drugiej strony sam sektor też się przyczynia do zmian klimatycznych – odpowiada za 4 proc. emisji CO2, czym wyprzedza takie branże jak żegluga czy lotnictwo. O potrzebie przyspieszenia zielonych zmian w ochronie zdrowia coraz więcej się mówi, ale to wymaga konkretnych działań. Temu ma służyć powołana właśnie do życia Zielona Koalicja dla Zdrowia, w której uczestniczy prawie 30 podmiotów i której patronuje m.in. Narodowy Fundusz Zdrowia.
Ochrona środowiska
Nowa kadencja samorządów pod znakiem działań energetycznych i klimatycznych. 15 mld euro z UE może przyspieszyć zmiany w tym zakresie
Do wyborów samorządowych pozostał nieco ponad tydzień. Jak pokazuje nowy raport Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, na samorządowców nadchodzącej kadencji będzie czekać wiele wyzwań związanych z energetyką i polityką klimatyczną, które wynikają zarówno z regulacji UE, jak i oczekiwań społecznych. Jednak w praktyce możliwości aktywnego działania samorządów w tym obszarze są tak szerokie, jak umożliwiają im to regulacje prawne. – Tutaj pewnych rozwiązań po prostu nie ma albo są w dość dokuczliwy sposób szczegółowe i stwarzają samorządom duże trudności. Dlatego potrzebna jest interwencja rządu, żeby umożliwić samorządom aktywne działania – ocenia dr Wojciech Szymalski, prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju.
Prawo
Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu
Częste zmiany regulacyjne i postęp technologiczny wymuszają na specjalistach ds. finansów ciągłe nabywanie nowych kompetencji, doszkalanie i uaktualnianie swojej wiedzy. Ci, którzy potrafią się dostosować do szybkich zmian i wesprzeć swoimi umiejętnościami rozwój biznesu, mogą jednak liczyć na większe możliwości rozwoju kariery. – Finanse operują w świecie, który coraz szybciej się zmienia. To powoduje, że w przyszłości ludzie z obszaru finansów będą musieli poświęcać dużo więcej energii na to, żeby dotrzymać tempa – mówi Kuba Neneman, head of finance.ai, commercial data science manager w Shellu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.