Newsy

Grudzień i styczeń to czas internetowej aktywności dietetyków, trenerów i klubów fitness. Internauci żywo dyskutują o odchudzaniu

2016-01-12  |  06:30

Na przełomie roku w internecie jednym z dominujących tematów były postanowienia noworoczne dotyczące odchudzania. Gorącą debatę na ten temat przerwano tylko na kilka dni świątecznych, kiedy niewiele osób przestrzega diety. Grudzień i styczeń to okazja dla firm zajmujących się szeroko pojętym zdrowym trybem życia, trenerów, a także klubów fitness i sklepów sportowych. Najbardziej aktywni są jednak specjaliści od diet.

Według danych IMM od grudnia w internecie pojawiło się ponad 85 tys. wzmianek dotyczących odchudzania, z czego prawie połowa ukazała się na Facebooku. 65 tys. stanowiły wpisy unikalnych użytkowników dotyczące postanowień noworocznych.

Postanowienia noworoczne mają to do siebie, że często nie są realizowane. Zależy to głównie od naszej motywacji, która jednak w okresie świątecznym nieco spada. W święta użytkownicy nie za bardzo lubią się odchudzać, o czym świadczy fakt, że jednak informacji o odchudzaniu pojawiło się zdecydowanie mniej – zwraca uwagę w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Karolina Masalska specjalista ds. PR w Instytucie Monitorowania Mediów.

Internauci powrócili do tematu tuż przed sylwestrem. W dniach 28–31 grudnia pojawiło się 12 tys. wzmianek.

Wpisy były związane z tym, że każda z pań chciałaby założyć swoją wymarzoną, ulubioną sukienkę, a niekoniecznie zaszywać ją na sobie po obfitych świątecznych obiadach. Jest to związane z powiedzeniem: „nowy rok, nowa ja”. Na ten temat pojawiło się również dużo memów w sieci, które powstają w odniesieniu do postanowień noworocznych – mówi Masalska.

Dyskusja na temat odchudzania nie ucichła również na początku stycznia. W pierwszych siedmiu dniach nowego roku pojawiło się ponad 19,5 tys. informacji w internecie oraz social mediach.

Szacuje się, że ze wszystkich informacji, które ukazały się na temat odchudzania, około 20 proc. odnosiło się do różnego rodzaju ćwiczeń, treningów i fitnessu – mówi Masalska.

Dlatego czas poświąteczny to doskonały okres dla firm produkujących sprzęt sportowy bądź promujących zdrowy tryb życia.

Trenerzy personalni czy eksperci ds. fitnessu prześcigali się w internecie i social mediach, żeby zachęcić wszystkich internautów do pracy nad sobą. Radzili jak schudnąć w jak najszybszym czasie i zapewniali, że po plaży w przyszłym roku na pewno będziemy biegać z figurą modelki Victoria’s Secret – mówi Karolina Masalska.

Z analizy wpisów wynika, że planując odchudzanie, Polacy zdecydowanie wolą postawić na wyrzeczenia niż wysiłek. Od ofert sportowych większą uwagę internautów przykuły diety.

– Informacje na ten temat stanowiły ponad 80 proc. wszystkich informacji, które dotyczyły odchudzania. Najczęściej tego typu wpisy pojawiały się na Instagramie – ponad 3 tys. informacji. Były to głównie zdjęcia, przepisy, porady od innych internautów, jakie suplementy diety warto stosować i jakie się sprawdziły. Najczęściej stosowano hashtag #dieta albo #fitandhealthy – wyjaśnia specjalista ds. PR w IMM.

Do pobrania

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.