Mówi: | François Nuyts |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Allegro |
Allegro zainwestuje w tym roku 1 mld zł w rozwój platformy. 200 mln ofert i 20 proc. więcej sprzedawców do końca roku
– Przygotowaliśmy na ten rok długą listę innowacji – zapowiada François Nuyts, prezes Allegro. W tym roku ulubiony serwis e-zakupów Polaków zainwestuje w rozwój swojej platformy e-commerce’owej 1 mld zł. Skupi się głównie na ulepszeniach w obszarze dostaw i rozwoju usługi Allegro Smart!. Zaproponuje także lepszą wyszukiwarkę opartą na sztucznej inteligencji, uczeniu maszynowym i bardziej spersonalizowanych ofertach. Dla sprzedawców pojawią się nowe narzędzia, które ułatwią im rozpoczęcie biznesu i obniżenie jego kosztów. Dzięki temu liczba profesjonalnych sprzedawców w tym roku ma się zwiększyć o 20 proc., a liczba ofert wzrosnąć do 200 mln na koniec roku.
– W tym roku czeka nas jeszcze większe przyspieszenie na rynku e-commerce. Świetnie odnajdujemy się w obecnej sytuacji gospodarczej, co zawdzięczamy dużej aktywności zarówno konsumentów, jak i sprzedających – mówi agencji Newseria Biznes François Nuyts, prezes zarządu Allegro. – W ubiegłym roku zainwestowaliśmy 700 mln zł w cały ekosystem Allegro. W tym zamierzamy zainwestować 1 mld zł, żeby uczynić platformę jeszcze lepszym miejscem dla konsumentów i sprzedających. Przygotowaliśmy na ten rok długą listę innowacji.
Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków internetowego handlu. Według danych Gemiusa w ubiegłym roku jego dynamika wyniosła 18 proc. wobec 15 proc. rok wcześniej. Zakupy w sieci robi już 62 proc. Polaków. Potencjał do rozwoju wciąż jest duży, bo udział e-commerce w branży handlu detalicznego wynosi w Polsce 6,7 proc., podczas gdy na bardziej rozwiniętych rynkach Europy Zachodniej sięga 9,9 proc., a w Wielkiej Brytanii – 17 proc.
Jednym z gigantów polskiego rynku jest Allegro, odwiedzane co miesiąc średnio przez 18 mln klientów. Do najbardziej popularnych i najszybciej rosnących kategorii na platformie należą Supermarket (wzrost o 50 proc. r/r), Dom i Ogród oraz Zdrowie i Uroda (obie wzrosły o 32 proc.). Wyszukiwarka Allegro przetwarza 1,6 tys. zapytań na sekundę, a według badań IRCenter z ubiegłego roku („Ścieżki zakupowe on-line w Polsce”) większość internautów od niej właśnie zaczyna wyszukiwanie produktów i zakupy w sieci.
– Liczba klientów rośnie z każdym rokiem, a przepis na to jest względnie prosty. Po pierwsze, trzeba dawać im coraz większe możliwości wyboru, a my będziemy mieć niedługo 200 tys. ofert dziennie. Po drugie, trzeba też dbać o to, żeby ceny zawsze były konkurencyjne, nie tylko podczas promocyjnych tygodni, ale i na co dzień. Niezależnie od dnia klient powinien znaleźć na Allegro najlepszą cenę. Po trzecie, cały proces zakupu musi być przewidywalny, a kupione produkty powinny jak najszybciej trafiać do klientów. Udaje nam się realizować te założenia, dlatego mamy coraz więcej klientów – mówi François Nuyts.
Mocny akcent Allegro postawi na rozwój usługi Smart! Umożliwia ona bezpłatną dostawę do ponad 20 tys. punktów odbioru w całej Polsce, a od zeszłego roku również dostawę kurierem. Jest dostępna w ponad 70 mln ofert, a dzięki jej wprowadzeniu – według wyliczeń Allegro – klienci zaoszczędzili już ok. 500 mln zł na kosztach dostawy. Rekordzista wydał na ten cel o 90 tys. zł mniej.
– Chcemy, żeby ta usługa była jeszcze prostsza w obsłudze, szybsza, przystępniejsza cenowo i bardziej niezawodna, co z kolei przełoży się na satysfakcję klientów. A zadowolony klient wraca – podkreśla François Nuyts.
Z wyliczeń Allegro wynika, że sprzedawcy, którzy udostępnili w swoich ofertach Allegro Smart!, odnotowali z kolei wzrost liczby transakcji średnio o 37 proc. W tym roku platforma wprowadzi dla nich nowe narzędzia ułatwiające zarządzanie dostawami. Będą oni mogli również skorzystać z umów z operatorami logistycznymi i obniżyć koszty wysyłki.
Allegro skupi się w tym roku także na innych ulepszeniach w obszarze dostaw: rozbuduje sieć punktów odbioru, umożliwi klientom śledzenie zakupów na każdym etapie dostawy i wprowadzi zautomatyzowany proces zwrotu zakupionych towarów.
– Polacy, podobnie zresztą jak klienci z innych państw, są bardzo wrażliwi na cenę. Każdy chce mieć pewność, że zarobione pieniądze wydaje właściwie i nie przepłaca. Dlatego Allegro bardzo dba o konkurencyjność cen, ale też stara się pomagać konsumentom w zakupie droższych produktów dzięki rozwiązaniom umożliwiającym późniejszą zapłatę czy rozłożenie na raty – mówi François Nuyts.
Na platformie jest zarejestrowanych ponad 140 tys. profesjonalnych sprzedawców i ta liczba stale rośnie – w ubiegłym roku blisko 20 tys. nowych sprzedawców zdecydowało się otworzyć konta firmowe. Z kolei liczba opublikowanych ofert wzrosła aż o 40 proc. – do 130 mln, co oznacza niemal 100 tys. nowych ofert dziennie. Cele, które Allegro chce osiągnąć w tym roku, to wzrost liczby sprzedających o 20 proc. i 200 tys. nowych ofert na platformie dziennie, co przełoży się na ok. 200 mln ofert na koniec roku. Ma się do tego przyczynić wprowadzenie nowych narzędzi sprzedażowych, jak i rozwój ekosystemu, który pozwala łatwo dołączyć do platformy i wystawiać przedmioty za darmo w niemal wszystkich kategoriach.
W ubiegłym roku najbardziej aktywni na Allegro sprzedawcy zwiększyli sprzedaż o 118 proc., a 80 nowym firmom udało się osiągnąć wartość sprzedaży na poziomie 1 mln zł w niecałe 12 miesięcy.
– Nie oglądamy się na konkurencję, skupiamy się na polskich konsumentach i sprzedających. W tym celu ciągle zatrudniamy nowe osoby – pracuje dla nas już 2 tys. osób, z których 500 dołączyło w ostatnim czasie. Każdego dnia wsłuchują się w uwagi od klientów i sprzedających, żeby usprawniać platformę. Jeśli nam się to udaje, klienci i sprzedawcy są zadowoleni, a my rozwijamy się dalej – mówi prezes Allegro.
Do zespołu technologii Allegro dołączy w tym roku 250 nowych inżynierów, wielu z doświadczeniem w obszarze sztucznej inteligencji i machine learning. Będą m.in. rozwijać wyszukiwarkę na platformie, opierając się na wyszukiwanych hasłach i metodach wyszukiwania (np. czy klient szuka określonego produktu, czy po prostu przegląda Allegro w poszukiwaniu inspiracji), oraz dostarczać dane o interakcjach klientów dokonujących zakupów. Dzięki temu będą oni otrzymywać trafniejsze wyniki wyszukiwania, spersonalizowane rekomendacje czy dodatkowe sugestie.
![Segment przesyłek międzynarodowych notuje rekordowy wzrost. Przed świętami Polacy wysyłają do bliskich za granicą dwa razy więcej paczek Wszystkie newsy](https://www.newseria.pl/files/1097841585/dhl-przesylki-miedzynarodowe-foto1,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Segment przesyłek międzynarodowych notuje rekordowy wzrost. Przed świętami Polacy wysyłają do bliskich za granicą dwa razy więcej paczek
![Polska 13. najszybciej rozwijającym się rynkiem e-handlu na świecie. Firmy muszą jednak szukać nowych usług, żeby się wyróżnić](https://www.newseria.pl/files/1097841585/861424347_treo_platforma_4,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Polska 13. najszybciej rozwijającym się rynkiem e-handlu na świecie. Firmy muszą jednak szukać nowych usług, żeby się wyróżnić
![Rośnie popularność mobilnych zakupów i technologii w handlu. Tradycyjne sklepy nie znikną, ale muszą zmienić funkcję](https://www.newseria.pl/files/1097841585/mobile-institute-zakupy-przyszlosci-foto,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Rośnie popularność mobilnych zakupów i technologii w handlu. Tradycyjne sklepy nie znikną, ale muszą zmienić funkcję
![Prezes Allegro zapowiada duże zmiany w najbliższych miesiącach. Wśród nich odroczone płatności, wyszukiwanie wizualne i bilety na wydarzenia kulturalne](https://www.newseria.pl/files/1097841585/allegro-rozwoj-foto,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Prezes Allegro zapowiada duże zmiany w najbliższych miesiącach. Wśród nich odroczone płatności, wyszukiwanie wizualne i bilety na wydarzenia kulturalne
![W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę](https://www.newseria.pl/files/1097841585/omnipack-e-commerce-foto,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę
![Wysokie koszty dostaw przesyłek hamują rozwój handlu w sieci. Allegro postanowiło na stałe wprowadzić darmowe przesyłki i zwroty](https://www.newseria.pl/files/1097841585/allegro-smart-foto_1,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Wysokie koszty dostaw przesyłek hamują rozwój handlu w sieci. Allegro postanowiło na stałe wprowadzić darmowe przesyłki i zwroty
Czytaj także
- 2024-07-03: Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie
- 2024-07-01: Aleksandra Popławska: Tantiemy z internetu to są zarobki za naszą pracę i nam się należą. W Europie wszyscy powinniśmy działać na podobnych prawach
- 2024-06-25: Polacy wśród narodów najczęściej odwiedzających Czechy. Południowy sąsiad chce przyciągnąć więcej polskich turystów, nie tylko do Pragi
- 2024-07-02: Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
- 2024-07-02: Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki
- 2024-06-18: Mimo wysokich cen mieszkań i stóp procentowych zainteresowanie kredytami hipotecznymi rośnie. Banki apelują o uproszczenie i ucyfrowienie procedur
- 2024-06-13: Brak wiedzy może hamować termomodernizację budynków w Polsce. Co czwarty właściciel nie planuje takich inwestycji
- 2024-06-17: Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary
- 2024-06-06: Handel w sieci nie zwalnia mimo zawirowań w gospodarce. Coraz większą rolę odgrywa w nim sztuczna inteligencja
- 2024-06-27: Sztuczna inteligencja ma coraz więcej zastosowań w internetowym handlu. Teraz e-sklepy muszą się przygotować do wdrożenia nowych regulacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Finanse
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pracownicy-1,w_274,_small.jpg)
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wrembel-esg-foto,w_133,_small.jpg)
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
![](https://www.newseria.pl/files/11111/zdm-oswietlenie-foto,w_133,r_png,_small.png)
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.