Newsy

Polski rynek handlu elektronicznego warty ok. 5 mld euro. Rośnie udział transakcji mobilnych

2013-10-04  |  06:10
Mówi:Damien Perilatt
Funkcja:dyrektor zarządzający na Europę Środkowo-Wschodnią
Firma:PayPal
  • MP4
  • Polski rynek handlu elektronicznego jest już wart ok. 5 mld euro i cały czas bardzo szybko się rozwija. Co dziesiąta transakcja jest dokonywana za pomocą urządzeń mobilnych. Mimo to udział tego typu handlu w całej sprzedaży detalicznej to tylko ok. 3-4 proc.

     – Polska to duży rynek e-commerce i m-commerce w Europie, tak duży jak Hiszpania. Jego całkowita wartość to ok. 4-5 mld euro. Wciąż obserwujemy na nim znaczący, dwucyfrowy wzrost, czego nie widać na dojrzałych rynkach jak Wielka Brytania czy Niemcy, które są bardzo duże, ale nie rosną już tak szybko – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Damien Perillat, dyrektor zarządzający PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej.

    Odsetek transakcji dokonywanych za pomocą internetu i technologii mobilnych rośnie w całej Europie, ale w Polsce wciąż jest na bardzo niskim poziomie i wynosi 3-4 proc. całej sprzedaży detalicznej. Perillat zauważa jednak, że coraz więcej przedsiębiorstw z każdego segmentu wielkości korzysta z internetowych kanałów sprzedaży. Wraz ze wzrostem liczby smartfonów i tabletów, rośnie też liczba konsumentów korzystających z m-commerce.

    W tym roku na całym świecie PayPal planuje przetworzyć płatności mobilne o wartości 20 mld dolarów. Spółka przewiduje, że dynamika wzrostu tego segmentu płatności wyniesie w 2013 r. w Polsce ponad 5 proc. Z kolei w ciągu kolejnych dwóch lat 10 proc. transakcji elektronicznych w naszym kraju będzie wykonanych za pomocą urządzeń mobilnych. Rozwój tego segmentu wpłynął na decyzję o udostępnieniu w Polsce aplikacji mobilnej PayPal na systemy operacyjne iOs oraz Android.

     – Można również zauważyć, że telefony komórkowe zdobywają coraz większą część w handlu internetowym. Ten trend będzie coraz wyraźniejszy w nadchodzących latach – przewiduje Perillat.

    Dodaje, że dzięki rozwojowi handlu elektronicznego i mobilnego nawet małe firmy mogą znacznie łatwiej sprzedawać towary za granicę – nie tylko na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, ale także globalnie.

     – Mamy znakomite przykłady polskich firm, które ruszyły ze sprzedażą online na całym świecie. To pozytywny trend, ponieważ koszty prowadzenia biznesu w internecie są bardzo niskie – podkreśla Perillat.

    Według niego, najważniejszym problemem dla dalszego rozwoju handlu elektronicznego i mobilnego pozostaje zaufanie pomiędzy kupującymi a przedsiębiorcami. Z tego powodu niezwykle istotne są dobre przepisy dotyczące ochrony danych osobowych oraz bezpieczeństwa transakcji online. Zdaniem Perillata, klienci sklepów kupujący towary przez internet muszą mieć pewność, że zakup jest tak samo bezpieczny, jak w tradycyjnym sklepie.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.