Newsy

Rośnie sprzedaż kawy na stacjach paliw

2013-04-03  |  06:30
Mówi:Rafał Bendyk
Funkcja:Menadżer odpowiedzialny za rozwój Wild Bean Cafe w Polsce
  • MP4
  • W porównaniu z innymi krajami popularność kawy w Polsce nie jest wysoka. Przeciętny Polak spożywa 2,5 kilograma kawy rocznie, podczas gdy mieszkaniec Finlandii – aż 12 kilogramów. Jednak jej sprzedaż rośnie, co odnotowują też stacje benzynowe. W ciągu ostatnich 8 lat na stacjach BP powstało blisko 250 kawiarni Wild Bean Cafe. Każda z nich sprzedaje średnio ponad 100 filiżanek kawy dziennie.

     – Rynek zdecydowanie rośnie. Z roku na rok widzimy dwucyfrową dynamikę wzrostu na naszych stacjach. Coraz więcej klientów przyjeżdża do nas codziennie po kawę. Sprzedajemy średnio ponad 100 filiżanek dziennie – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Rafał Bendyk, menadżer odpowiedzialny za rozwój Wild Bean Cafe w Polsce.

    W ramach stawiania na jakość firma planuje rozpocząć sprzedaż nowej kawy – 100-procentowej arabiki, mieszkanki ziaren z Brazylii, Peru, Hondurasu i Boliwii.

     – Rynek dojrzewa od kilku lat, zmieniasię , podobnie jak gusta naszych klientów. Przeprowadziliśmy badania rynkowe, które trwały ponad rok, gdzie pytaliśmy zarówno o preferencje, o smaki, o rodzaje kaw, o jakiej porze klienci piją kawę – wyjaśnia powody zmiany Rafał Bendyk..

    Mimo że ziarno jest droższe niż w większości innych kaw, firma będzie dążyć do utrzymania ceny na tym samym poziomie.

    W podróży wskazane są przerwy co 2 godziny

    Jak podkreśla Rafał Bendyk, picie kawy przez kierowców przekłada się również na zwiększenie bezpieczeństwa.

     – Jako kierowcy wszyscy przeżywamy kryzysy za kółkiem i one się nam zdarzają najczęściej między północą a 6 rano, a w okresie letnim między 13 a 16 – podkreśla  przedstawiciel Wild Bean Cafe.

    Kawa nie zastąpi dobrego snu, ale może być jego uzupełnieniem. Tym bardziej, że Krajowa Rada Bezpieczeństwa Drogowego zaleca robienie sobie krótkich przerw w podróży co dwie godziny. 

     – Kierowcy zawodowi mają swoje normy i oni wiedzą, że mogą przejechać 4,5 godziny i muszą mieć postój 45 minut. Krajowa Rada mówi, że warto zrobić sobie taki postój kilkuminutowy, wystarczy nam od 15 minut do 30 minut regeneracji, po to, żeby bezpiecznie dalej podróżować. Tym bardziej, że statystyki mówią, że kierowca, który jest zmęczony jest równie niebezpieczny, jak ten który prowadzi samochód pod wpływem alkoholu podkreśla Rafał Bendyk.

    Sieć Wild Bean Cafe dysponuje już blisko 250 kawiarniami w całej Polsce.

     – Jesteśmy liderem kawiarni oferujących 100 proc. arabiki – mówi Rafał Bendyk. – Jest to uzupełnienie tego, co wprowadziliśmy w zeszłym roku, czyli śniadań, świeżych kanapek, przekąsek. Jeżeli chodzi o inwestycje, chcielibyśmy rocznie dokładać do naszej sieci 20-30 nowych lokalizacji. Dziś już przekraczamy plan otwarć i wydaje się, że druga połowa roku tym bardziej pozwoli nam osiągnąć założone cele.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Finanse

    Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

    Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

    Ochrona środowiska

    Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

    Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

    Finanse

    72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

    W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.