Newsy

IMM: Nadal najczęściej cytowana jest prasa drukowana. Wpadka Radosława Sikorskiego jednym z popularniejszych tematów października

2014-11-24  |  06:30

W październiku najczęściej cytowanymi mediami w Polsce były dzienniki „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” oraz stacja radiowa RMF FM. Na czwarte miejsce awansowało TVN24, wyprzedzając tygodnik „Wprost”. Najczęściej cytowania dotyczyły wypowiedzi Radosława Sikorskiego na temat rozmów Donalda Tuska i Władimira Putina, wyborów samorządowych oraz sytuacji na Ukrainie.

„Gazeta Wyborcza” była cytowana w październiku 633 razy, „Rzeczpospolita” – 614. Na trzecią w rankingu stację RMF FM powoływano się 258 razy, zaś na czwarty TVN24 – 212. Tygodnik „Wprost”, który spadł na piąte miejsce, cytowany był w październiku 184 razy.

Najczęściej cytowanymi w październiku tematem w większości badanych mediów była wypowiedź Radosława Sikorskiego na temat rozmów Donalda Tuska z Władimirem Putinem – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Monika Tomsia, specjalistka ds. PR w Instytucie Monitorowania Mediów. – Kolejnymi były sytuacja na Ukrainie i wybory samorządowe. Chętnie komentowano także tzw. aferę szpiegowską oraz tragedię w Katowicach i w kopalni Mysłowice-Wesoła.

Na prasę powoływano się znacznie częściej niż na słowo mówione czy publikowane online. Wśród prasy codziennej za liderami rankingu znalazły się „Dziennik Gazeta Prawna” oraz „Puls Biznesu”, cytowane kolejno 140 i 121 razy. Za „Wprostem” na liście najczęściej cytowanych tygodników znalazł się „Newsweek”, którego publikacje przywoływano 149 razy.

O ile czołówka rankingu najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych nie zmienił się od września, o tyle nastąpiły pewne przetasowania w rankingu telewizyjnym i radiowym – podkreśla Monika Tomsia. – Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną nadal pozostaje TVN24, natomiast TVP INFO, które we wrześniu zajmowało czwarte miejsce, w październiku znalazło się na miejscu drugim (66 cytowań). Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową nadal jest RMF FM, natomiast Radio ZET z miejsca trzeciego wskoczyło na miejsce drugie.

Od cytowanego w październiku ponad 250 razy RMF FM kolejne na liście Radio ZET i Tok FM znacznie odstają – powoływano się na nie odpowiednio 107 i 106 razy.

Nadal niemal ex aequo wśród portali internetowych najczęściej cytowanymi mediami są TVN24.pl oraz Onet.pl – informuje przedstawicielka Instytutu Monitorowania Mediów.

Na portale jednak powoływano się znacznie rzadziej niż na prasę. Liderów cytowano kolejno 83 i 82 razy, zaś kolejny na liście portal specjalistyczny Sportowefakty.pl przywoływano 76 razy.

Lidera na rynku prasy regionalnej – „Dziennik Polski” – cytowano 31 razy, a kolejne na liście tytuły: „Gazetę Krakowską” i „Dziennik Zachodni” kolejno 15 i 14 razy.

W rankingu najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych możemy wyróżnić trzy pierwsze miejsca w trzech kategoriach. W kategorii prasa będzie to tradycyjnie „Puls Biznesu”, wśród portali internetowych ekonomicznych będzie to Bankier.pl, a wśród stacji telewizyjnych – TVN24 Biznes i Świat – mówi Monika Tomsia.

Na Bankiera pl. powołano się w październiku 30 razy, zaś na biznesowy kanał TVN-u pięciokrotnie.

Do pobrania

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.