Newsy

Co najmniej 400 osób znajdzie zatrudnienie w nowej inwestycji ID Logistics w Mszczonowie

2015-02-05  |  06:35

ID Logistics w lipcu otwiera kolejny magazyn w Polsce. W Mszczonowie kończy budowę obiektu dla sieci sklepów Auchan, gdzie pracę znajdzie co najmniej 400 osób. Firma zapowiada, że to nie koniec jej inwestycji, a polski rynek ocenia jako bardzo perspektywiczny.

– Planujemy zwiększyć zatrudnienie w Mszczonowie o co najmniej 400 osób – informuje Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics. – Zatrudnienie będzie też rosło w innych regionach, ale to zależy od decyzji naszych klientów i na ten moment jeszcze nie mogę tego potwierdzić.

Polski oddział ID Logistics ma siedzibę w Katowicach i dotąd uruchomił w Polsce osiem magazynów o łącznej powierzchni nieco ponad 200 tys. mkw., w których pracuje 1100 osób. Najnowsza inwestycja, która powstaje w Mszczonowie, będzie miała 50 tys. mkw. Jej wartość właściciel szacuje na kilkanaście milionów euro za sam budynek. Dopasowanie magazynów będzie kosztowało kolejne kilkanaście milionów złotych.

Inwestycja powinna być uruchomiona w lipcu tego roku – mówi agencji informacyjnej Newseria Yann Belgy. – Budowa trwa, wszystko jest na dobrej drodze. To będzie cały tzw. suchy asortyment, czyli kosmetyki, artykuły spożywcze i napoje dla klienta Auchan z północnego regionu Polski.

ID Logistics w Polsce jest czwartym co do wielkości oddziałem w Grupie ID Logistics, zaraz po Francji, Brazylii i Hiszpanii. Spółka specjalizuje się w usługach logistyki kontraktowej i w tym sektorze jest jedną z dziesięciu największych firm. Jak podkreśla dyrektor generalny, ubiegły rok był dla niej raczej udany.

W Polsce mieliśmy dość dużo nowych projektów, podobnie w innych krajach, więc nie możemy narzekać – podkreśla Yann Belgy.

W 2014 roku firma uruchomiła w Polsce cztery nowoczesne magazyny o łącznej powierzchni 95 tys. mkw. – dwa w Belsku koło Grójca dla Auchan i Ferrero oraz dwa w Piotrkowie Trybunalskim dla Sogefi i Jysk. Nowe inwestycje wiązały się z 15-proc. wzrostem zatrudnienia. Przychód ze sprzedaży sięgnął 122 mln zł.

W nowej strategii na lata 2015-2017 spółka postawiła sobie cztery cele. Pierwszym z nich jest osiągnięcie pozycji lidera w obszarze logistyki kontraktowej (obejmującej nie tylko składowanie, lecz także zarządzanie centralnym magazynem i operacjami magazynowymi, jak przepakowywanie, foliowanie, etykietowanie, przygotowanie do dystrybucji i dostawy do odbiorców). Poza tym ID Logistics chce dalej rozwijać swoją ofertę kierowaną do sieci handlowych, rozszerzać ją o transport i inne usługi, a także pozyskiwać klientów z branż e-commerce, tekstyliów i dóbr luksusowych.

Perspektywy na bieżący rok oceniamy jako bardzo pozytywne – zaznacza dyrektor generalny ID Logistics w Polsce. – Mamy mnóstwo projektów, również takie, które jeszcze nie są zatwierdzone.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi

Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.

Transport

Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.

Infrastruktura

W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.