Newsy

PKP Cargo nadal stawia na rynek europejski. Walczy o Węgry, Belgię i Holandię.

2012-04-19  |  06:55
Mówi:Wojciech Balczun
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:PKP Cargo
  • MP4

    PKP Cargo stara się o certyfikaty, które umożliwią mu samodzielne przewozy na terenie Węgier, Belgii i Holandii. Przewoźnik jeździ już na rynku czeskim, słowackim, niemieckim i austriackim. Przychody z działalności za granicą mogą w tym roku wynieść 32 mln zł, ale za 4 lata mają być 7 razy większe.

    Firma jest drugim co do wielkości przewoźnikiem w Unii Europejskiej. Może realizować samodzielnie przewozy w Czechach, Niemczech i na Słowacji. W ubiegłym miesiącu spółka otrzymała również certyfikat na działalność w Austrii. Na tym europejskie plany spółki się nie kończą.

     - Składamy wnioski o kolejne certyfikaty: na Węgry, na Belgię i Holandię. Spodziewamy się, że w maju uruchomimy pierwszy pociąg samodzielnie pomiędzy Rotterdamem a Poznaniem - mówi prezes PKP Cargo Wojciech Balczun.

    Spółka szacuje, że europejska ekspansja przyniesie w tym roku ok. 32 mln zł przychodu. Na rynkach zagranicznych PKP Cargo przewiezie ok. 1,6 mln ton ładunku. Zgodnie z przyjętą strategią na lata 2012-2016 w tym czasie przychód ma się zwiększyć do 230 mln zł, natomiast tonaż przewiezionych ładunków - do 8 mln ton.

    Przewoźnik zapowiada, że w najbliższych 4 latach nie będzie oszczędzać na inwestycjach. Ich wartość przekroczy 2,8 mld zł, z czego zdecydowana większość zostanie przeznaczona na modernizację taboru i zakup nowych wagonów.

     - Można powiedzieć, że to jest ¾ wszystkich naszych inwestycji. W 2011 roku przekroczyliśmy historyczną barierę i zrealizowaliśmy inwestycje na poziomie 550 mln złotych. Natomiast w roku 2012 będzie to już 590 mln złotych - zapowiada Wojciech Balczun.

    I dodaje: - To jest duża skala uwzględniając fakt, jak niedoinwestowaną spółką przez wiele lat było PKP Cargo.
     
    W ubiegłym roku spółka osiągnęła rekordowy zysk w wysokości blisko 400 mln zł. W 2010 roku było to niewiele ponad 60 mln zł. W ciągu 4 następnych lat zaplanowano zysk na poziomie 1,72 mld zł. Przewoźnik chce w tym czasie zwiększyć swój udział w polskim rynku do 57 proc.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.