Newsy

Poczta Polska goni inne europejskie poczty

2013-09-25  |  06:25

Poczta Polska w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje 1,3 mld zł w rozwój swojej infrastruktury. Zwiększy dziesięciokrotnie nakłady na szkolenia pracowników, a klientom zaproponuje nowe placówki i usługi, również cyfrowe. W ten sposób chce nadrobić kilka lat opóźnienia wobec europejskich operatorów pocztowych.

 Poczta Polska nie ma wyjścia, jeżeli chce nadążać za rynkiem i za klientem, to musi się dostosowywać do tego, czego on oczekuje – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jerzy Jóźkowiak, prezes zarządu Poczty Polskiej. – Z jednej strony najmłodszy klient, czyli ten w wieku 18-24 lata w zdecydowanej większości oczekuje usług cyfrowych dlatego, że są proste i tanie. Czego innego oczekuje klient powyżej 55. roku życia, jego trochę będziemy edukować.

Wprowadzając nowe możliwości i ulepszając już istniejące, tradycyjne usługi, Poczta Polska chce stawać się przyjaznym miejscem i zdobywać więcej klientów. Prezes przyznaje, że instytucja przez wiele lat nie nadążała za potrzebami rynku, dlatego teraz musi się to zmienić.

 – Są miejsca, gdzie osoby w wieku 18-24 lat w ogóle nie zaglądają, chyba że ich babcia albo dziadek poprosi, ale już mamy kilka takich miejsc w Warszawie i za chwilę w wielu innych miastach, które przypominają nowoczesną placówkę pocztową: nie urząd, tylko placówkę, bez szyb, bez ograniczeń, z pełną informacją  – wyjaśnia Jóźkowiak.

Wraz z postępem cyfryzacji operator zapowiada równoległe zmiany w innych obszarach swojej działalności. Poza unowocześnianiem sieci nowoczesnych placówek pocztowych, ma zamiar skupić się na rozwoju świadczonych usług pocztowych,  logistycznych i bankowych.

Prezes Poczty Polskiej ma również nadzieję, że już niedługo na poczcie w ramach usługi e-government będzie można przez internet założyć firmę i zamówić wszystkie usługi związane z wysyłką jej produktów. Już teraz zaczynają działać usługi e-awiza, czyli powiadamiania o nadejściu przesyłki poleconej przez sms lub e-mail, oraz elektronicznego śledzenia statusu przesyłki przez siebie nadanej. Te nowoczesne usługi pocztowe na świecie stały się już normą.

 – Ponieważ my jesteśmy najbardziej zapóźnieni spośród europejskich poczt, więc z jednej strony się tym chwalę, ale z drugiej bardzo chciałbym by w krótkim czasie te usługi zostały na tyle upowszechnione, aby były standardem dla każdego, który będzie chciał z nich korzystać – mówi Jerzy Jóźkowiak.

Całościowe koszty zmian są trudne do szacowania, bo obejmą one wiele różnych dziedzin. Same inwestycje związane z rozbudową infrastruktury operatora w ciągu najbliższych pięciu  lat pochłoną 1,3 mld zł.

 – To jest zmiana kabli, telefonów, laptopów, rozległa sieć, czyli wszystkie te elementy kluczowe dla nowoczesności. Dużo inwestujemy w naszych pracowników. Dziesięciokrotnie zwiększyliśmy nakłady na szkolenia i na trening, szczególnie dla sprzedawców – wyjaśnia prezes Poczty.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.