Mówi: | Andrzej Duda, prezydent RP Reinier Schlatman, prezes Philips na Europę Środkowo-Wschodnią prof. Maciej Banach, dyrektor Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi |
Prezydent RP: Rozwój nowych technologii przyczynia się do ratowania zdrowia i życia ludzi. W Łodzi lekarze i pacjenci zyskają dostęp do światowych innowacji
W Łodzi otwarto właśnie Globalne Centrum Kompetencyjne Philips oraz Centrum Referencyjne Philips w Instytucie Centrum Zdrowia Matki Polki. Dzięki pierwszej inwestycji pacjenci w całej Europie będą mogli korzystać ze sprzętu medycznego, którego przygotowaniem i dostarczeniem zajmą się zespoły wysoko wykwalifikowanych specjalistów z Łodzi. W efekcie współpracy z ICZMP z kolei lekarze zyskają możliwość pracy wspólnie z naukowcami na najnowocześniejszym sprzęcie do diagnostyki i terapii. Jej wynikiem mają być przełomowe innowacje. Dla Philips współpraca z ICZMP jest jednym z kilku projektów strategicznych, realizowanych z podmiotami sektora ochrony zdrowia. Znaczenie firmy dla polskiego rynku medycznego podkreślił Prezydent Andrzej Duda, obecny na obchodach Światowego Dnia Pacjenta, podczas których dokonano otwarcia dwóch inwestycji.
– Mieliśmy możliwość zobaczyć supernowoczesne urządzenia firmy Philips funkcjonujące w tym szpitalu, bardzo mocno chcę podkreślić, że firma ta jest na naszym rynku podmiotem szczególnym, bo jest tutaj od ponad 80 lat – powiedział Prezydent Andrzej Duda po wizycie w Centrum Referencyjnym Philips tworzonym we współpracy z łódzkim Instytutem Centrum Zdrowia Matki Polki. – Rozwój nowych technologii przyczynia się do ratowania życia, do przywracania ludziom zdrowia, bo przez postęp w tym zakresie, przez jeszcze doskonalsze technologie, bardziej wyspecjalizowane urządzenia jesteście w stanie lepiej diagnozować i lepiej leczyć – dodał Prezydent Duda zwracając się do obecnych na uroczystości przedstawicieli świata medycyny.
Współpraca w ramach nowo otwartego Centrum Referencyjnego z ICZMP ma polegać na wymianie doświadczeń w zakresie wiedzy i nowych technologii medycznych, które przyczynią się do poprawy jakości diagnostyki i leczenia pacjentów. To też szansa na wspólne projekty naukowe w ramach zainicjowanych badań. Dodatkowo Centrum Referencyjne umożliwi edukowanie personelu medycznego w zakresie wykorzystywania najnowocześniejszych rozwiązań medycznych oraz kontakt z innymi ośrodkami tego typu w Polsce, jak i za granicą.
Otwarcie Centrum Referencyjnego jest efektem współpracy w ramach think-thanku „Innowacje dla Zdrowia”. Jego pomysłodawcą jest prof. Maciej Banach, dyrektor ICZMP w Łodzi, a Philips jednym ze współzałożycieli.
– Współpraca z Instytutem pozwoli nam lepiej odpowiedzieć na potrzeby lokalnych pacjentów. Ten szpital koncentruje się na potrzebach matek i dzieci, a one są grupą szczególnie wrażliwą. Wspólnie przygotowaliśmy propozycje, które pozwolą w najlepszy możliwy sposób zadbać o najmłodszych pacjentów – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Reinier Schlatmann, prezes Philips na Europę Środkowo-Wschodnią.
Łódzkie Centrum Zdrowia Matki Polki jest jednym z najlepszych w Europie ośrodków ginekologiczno-położniczych i pediatrycznych. Współpraca z Philips stworzy placówce możliwość korzystania z najnowocześniejszego sprzętu do diagnostyki i leczenia pacjentów.
– Współpraca z Philips to wspólna nauka, wymiana doświadczeń, tworzenie wspólnych rozwiązań innowacyjnych, które będą służyły zarówno poprawie diagnostyki, jak i leczenia naszych pacjentów – podkreśla prof. Maciej Banach, dyrektor Instytutu Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi.
Łódzkie ICMZP ma obecnie na wyposażeniu ponad 300 sztuk sprzętu medycznego marki Philips, w tym m.in. ultrasonografy, tomografy, echokardiografy, angiografy oraz inne nowoczesne urządzenia. ICZMP jest dziewiątą jednostką referencyjną firmy Philips w Polsce.
– Innowacje, które są efektem współpracy z Philips, to przede wszystkim innowacyjny sprzęt diagnostyczny, najnowszej generacji tomografy, rezonanse, echokardiografy, kardiomonitory czy mammografy – coś, co jest kluczowe w takiej jednostce jak ICZMP. Co więcej, współpraca w ramach Centrum Referencyjnego pozwoli na testowanie urządzeń, które są już dopuszczone do obiegu, ale wciąż w fazie testów i nie są jeszcze w ciągłej produkcji. Będą mieli do nich dostęp nasi lekarze, którzy są specjalistami w swoich dziedzinach. Z drugiej strony, Philips uzyska od naszych ekspertów informacje, co jeszcze w nich poprawić czy ulepszyć, żeby w optymalnej wersji trafiły na rynek medyczny i służyły pacjentom – mówi prof. Maciej Banach.
Dyrektor Instytutu CZMP oceniła, że innowacje są kluczem do rozwiązania problemów, z którymi borykają się publiczne jednostki ochrony zdrowia w Polsce.
– Chcemy uczyć się od siebie nawzajem i promować współpracę, zachęcać do niej inne podmioty działające na rynku medycznym czy farmaceutycznym. Myślę, że będzie to szło we właściwym kierunku i niedługo dogonimy pod tym względem najlepsze kraje europejskie i USA – mówi prof. Maciej Banach.
W Globalnym Centrum Kompetencyjnym zaś zespoły specjalistów będą zajmować się przygotowaniem i dostarczeniem sprzętu medycznego. Ich zadaniem będzie całościowa koordynacja tego procesu – od momentu zamówienia aż do instalacji sprzętu medycznego w miejscu docelowym i upewnienia się, że jest przygotowany, aby służyć lekarzom i pacjentom. Łódzkie centrum będzie obsługiwać zamówienia z krajów nie tylko w Europie, ale również w Afryce i na Bliskim Wschodzie.
To jeden z trzech takich oddziałów Philips na całym świecie – dwa pozostałe znajdują się w USA i Indiach. Wspólnie tworzą sieć centrów kompetencyjnych obsługujących ponad setkę państw. Zapewniają wsparcie procesów finansowych, zarządzanie zakupami i zaopatrzeniem w sprzęt medyczny oraz rozwiązania, które usprawniają funkcjonowanie podmiotów z sektora ochrony zdrowia.
– Polska zawsze była dla Philips jednym z najważniejszych rynków w Europie, z racji klimatu biznesowego, wysokich kwalifikacji pracowników i – co najważniejsze – otwartości na partnerstwo i współpracę. Dlatego zdecydowaliśmy się otworzyć jedno z trzech Globalnych Centrów Kompetencyjnych w Łodzi. To także powód, dla którego budujemy strategiczne partnerstwa ze szpitalami i instytutami badawczymi. Wierzymy, że wynikiem tej współpracy będą nie tylko przełomowe innowacje, ale również znacząca poprawa jakości życia ludzi – podkreśla Reinier Schlatmann.
Dla globalnego koncernu długofalowa współpraca z instytucjami działającymi w obszarze ochrony zdrowia jest jednym z celów strategicznych, a nowo otwarte centra dają początek aktywnym działaniom w rozpoczętym roku.
– W 2018 roku planujemy wdrożyć wiele innowacyjnych propozycji przeznaczonych dla polskiego rynku. Chcemy wdrażać je z naszymi partnerami, w oparciu o lokalną wiedzę – i dzięki temu poprawić ogólny poziom opieki zdrowotnej – mówi Reinier Schlatmann.
Czytaj także
- 2025-06-05: Polacy leczą samodzielnie ponad połowę lekkich dolegliwości zdrowotnych. Jesteśmy liderem UE
- 2025-06-04: Rynek nieprzygotowany do wdrożenia systemu kaucyjnego. Może się opóźnić nawet o kilka miesięcy
- 2025-05-27: Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku
- 2025-06-09: Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce
- 2025-05-26: Dyrektywa o przejrzystości płac zmniejszy lukę płacową między kobietami a mężczyznami. Obniży za to skłonność pracodawców do podwyżek
- 2025-06-06: Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność
- 2025-05-23: Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie
- 2025-05-30: Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy
- 2025-06-04: Bryska: Kończę prace nad nowym albumem. To jest bardzo osobisty krążek opowiadający o nowym okresie w moim życiu
- 2025-05-23: Zespół Kombii: W tym roku świętujemy 50-lecie naszej współpracy. Jesteśmy nadal w tym zawodzie z miłości do muzyki i do naszych fanów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.