Newsy

Innowacyjne firmy z szansą na dofinansowanie i współpracę z rynkowymi gigantami. Zostało kilka dni na zgłoszenie

2020-02-27  |  06:30

Unikatowy pomysł, dostęp do finansowania, know-how i ekspozycja na klientów – to główne czynniki, które przesądzają o sukcesie start-upu bądź młodej firmy wprowadzających na rynek innowacje. Te, które mają pomysł na nowe produkty i usługi w branży energetycznej, cleantech, mobility czy smart cities, mogą liczyć na wsparcie w ramach konkursu PowerUp! Challenge organizowanego przez EIT InnoEnergy. Jego cel to wyłonienie najlepszych projektów i umożliwienie im współpracy z największymi graczami na rynku. Start-upy i firmy mogą zgłaszać się do konkursu do 5 marca. Na zwycięzców czeka 50 tys. euro i możliwość międzynarodowego rozwoju. 

– Innowacja jest definiowana na tysiące różnych sposobów, ale jest to przede wszystkim nowy, odkrywczy i unikalny sposób na to, jak odpowiedzieć na potrzebę rynkową. To z kolei prosta droga, żeby szybko się skomercjalizować, zaistnieć na rynku i mieć klientów – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Sebastian Siuchta, dyrektor ds. innowacji w InnoEnergy Central Europe.

Dla sektora energetycznego innowacja to szansa na sprostanie głównym wyzwaniom, takim jak m.in. konieczność ograniczania emisji CO2, magazynowanie energii z odnawialnych źródeł, efektywność energetyczna, wymogi polityki klimatycznej czy rosnące zapotrzebowanie i ceny energii. Start-upy i młode firmy mają do tych problemów bardziej elastyczne i nowatorskie podejście niż duże koncerny energetyczne. Dlatego też współpraca jest dla obu stron korzystna: pierwsza zyskuje wsparcie i finansowanie, druga – innowacyjne rozwiązania, które odpowiadają na jej potrzeby i budują konkurencyjność.

 Start-upy potrzebują stabilnego finansowania, żeby osiągnąć sukces. Potrzebują także wiedzy dotyczącej tego, jak zwiększyć skalę działania  – mówi Sebastian Siuchta. – Sama innowacyjność nie jest jeszcze receptą na sukces. Musi być wsparta kompetencjami z obszaru zarządzania, finansów i sprzedaży. Każdy potrafi wymienić kilka świetnych technologicznych pomysłów, o których słyszał, ale które nie odniosły rynkowego sukcesu. Naszą rolą jest wsparcie takich innowacyjnych przedsięwzięć poprzez dostarczenie im tego, czego do sukcesu brakuje.

EIT InnoEnergy – w ramach międzynarodowego konkursu PowerUp! Challenge – poszukuje najlepszych start-upów i innowacyjnych firm z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Swoich sił mogą próbować przedsiębiorstwa na każdym etapie rozwoju. Te najlepsze zyskają  dostęp do finansowania, know-how i sieci renomowanych partnerów biznesowych.

 Do konkursu PowerUp! Challenge zapraszamy zarówno start-upy, scale-upy, jak i małe oraz średnie przedsiębiorstwa. Szukamy firm, które posiadają produkty, pomysły i rozwiązania z obszaru energetyki, cleantechu, mobilności czy smart cities, ale nie ograniczamy się jedynie do nich. Każdy, kto przyjdzie do nas z czymś unikatowym, ma szansę zostać wyróżnionym – podkreśla Sebastian Siuchta.

Laureaci poprzednich edycji konkursu dobrze radzą sobie na rynku, czego przykładem są m.in. spółka Bin-e, która produkuje inteligentne kosze na śmieci i podpisała umowę z dużym dystrybutorem na sprzedaż swoich urządzeń, czy start-up Indoorway, który stworzył narzędzie przydatne dla właścicieli i zarządców nieruchomości, umożliwiające szczegółową analizę ruchu wewnątrz budynków.

 Przykład naszej inwestycji z ubiegłego roku to firma Wheelme, agregator, który zbiera i udostępnia użytkownikom na jednej mapie wszystkie rozwiązania z zakresu last mile czy shared mobility w ramach danej aglomeracji. To pomaga rozstać się z samochodem, być bardziej ekologicznym i ograniczyć emisję CO2 mówi Sebastian Siuchta.

Start-upy i firmy, które mają swój pomysł na innowacyjny pomysł lub usługę, mogą zgłosić się do konkursu PowerUp! jeszcze do 5 marca. Po weryfikacji zgłoszeń wybrane zespoły wezmą udział w krajowych bootcampach, czyli warsztatach biznesowych z mentorami i coachami.

 Finaliści z poszczególnych krajów przejdą następnie do wielkiego finału, gdzie będą oceniani przez międzynarodowych ekspertów i będą mieli okazję zaprezentować się przed przedstawicielami funduszy venture capital – mówi Sebastian Siuchta.

Finał konkursu PowerUp! odbędzie się podczas impact’20 – największej, prestiżowej konferencji ekonomicznej w Europie Środkowo-Wschodniej. Zwycięskie projekty otrzymają nagrody pieniężne (pierwsze miejsce to 50 tys. euro). Z kolei wszyscy finaliści będą mogli zaprezentować swoje pomysły przedstawicielom największych firm przemysłowych i funduszy venture capital. Mogą też liczyć na indywidualne nagrody, ufundowane przez partnerów konkursu, wśród których jest m.in. firma Amazon Web Services. Dla wybranych uczestników globalna marka przekazała dostęp do usług AWS Activate w wysokości 100 tys. dol.

– Wartości dla uczestników to przede wszystkim dostęp do naszej sieci kontaktów i wiedzy zgromadzonej w naszej organizacji. Umożliwiamy wejście na rynki międzynarodowe i zwiększenie skali działania – zarówno geograficzne, jak i ekonomiczne. – podkreśla dyrektor ds. innowacji w EIT InnoEnergy Central Europe.

PowerUp! to jeden z największych konkursów dla innowacyjnych firm z Europy Środkowo-Wschodniej. W tym roku wystartowała jego szósta edycja. Bilans poprzednich to ponad 200 przedsięwzięć objętych wsparciem InnoEnergy, z których 121 już skomercjalizowało swoje rozwiązania, a 42 złożyło wnioski patentowe.

Zgłoszenia można wysyłać do 5 marca: powerup.innoenergy.com.

Więcej na temat
Finanse i bankowość Polskie start-upy mają dostać lepsze warunki do rozwoju. Planowane jest szersze wykorzystanie sztucznej inteligencji i technologii blockchain Wszystkie newsy
2020-02-20 | 06:00

Polskie start-upy mają dostać lepsze warunki do rozwoju. Planowane jest szersze wykorzystanie sztucznej inteligencji i technologii blockchain

W Europejskim Rankingu Innowacyjności Polska jest na piątym miejscu od końca. Z kolei tylko innowacje pozwolą utrzymać się w wyścigu europejskich i światowych potęg.
Finanse Ministerstwo Finansów chce zachęcić zagranicznych inwestorów do polskiego rynku kapitałowego. Pomoże w tym nowa forma funduszy inwestycyjnych
2020-02-04 | 06:25

Ministerstwo Finansów chce zachęcić zagranicznych inwestorów do polskiego rynku kapitałowego. Pomoże w tym nowa forma funduszy inwestycyjnych

Do 2023 roku potrwa implementacja Strategii Rozwoju Rynku Kapitałowego, przyjętej trzy miesiące temu przez rząd. Ma ona przyspieszyć wzrost kapitalizacji rynku giełdowego
Firma W Polsce działa już nawet 300 start-upów medycznych. Specjalizują się głównie w rozwiązaniach z zakresu telemedycyny oraz sztucznej inteligencji
2020-01-29 | 06:00

W Polsce działa już nawet 300 start-upów medycznych. Specjalizują się głównie w rozwiązaniach z zakresu telemedycyny oraz sztucznej inteligencji

Na polskim rynku funkcjonuje kilkaset start-upów wyspecjalizowanych w technologiach medycznych. Dominują wśród nich firmy tworzące rozwiązania z zakresu telemedycyny
Przemysł W polskich firmach powstaje zbyt mało innowacji. Problemem jest brak wykwalifikowanych w tym zakresie menadżerów
2020-01-27 | 06:30

W polskich firmach powstaje zbyt mało innowacji. Problemem jest brak wykwalifikowanych w tym zakresie menadżerów

Umiejętność rozpoznawania pomysłów z największym potencjałem, organizacji pracy nad nowymi projektami i zarządzania ryzykiem – takie kwalifikacje powinien posiadać
Nauka Śląsk chce się specjalizować w rozwoju internetu rzeczy. Powstaną tam technologie światowego formatu
2019-12-19 | 06:25

Śląsk chce się specjalizować w rozwoju internetu rzeczy. Powstaną tam technologie światowego formatu

Śląsk ma kapitał intelektualny i technologiczny, a specjalizacje regionalne opierają się m.in. na energetyce, motoryzacji, ICT czy medycynie. Szybki rozwój internetu rzeczy dobrze
Ochrona środowiska Energetyka potrzebuje innowacyjnych i zielonych rozwiązań. Najczęściej tworzą je młode firmy
2019-05-24 | 06:25

Energetyka potrzebuje innowacyjnych i zielonych rozwiązań. Najczęściej tworzą je młode firmy

Rozwiązania proponowane przez start-upy i młode firmy są szansą na zwiększenie innowacyjności w energetyce. Bardziej elastyczne i nowatorskie podejście do problemu niż

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Firma

Tylko 30 proc. zmian wdrażanych przez firmy kończy się sukcesem. Najlepiej wypadają branża finansowa, szkolnictwo i przemysł

Modyfikacja struktury, strategii oraz kultury organizacyjnej – to najczęściej wskazywane cele wprowadzania zmian w firmach i organizacjach. Wyniki V Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą pokazały, że proces ich wdrażania jest skuteczny tylko w co trzecim przypadku. Powody tak słabego wyniku to m.in. zbyt małe zaangażowanie zarządu w zmiany i niewystarczająca komunikacja z pracownikami. – Kolejnym istotnym czynnikiem sukcesu jest wykorzystanie odpowiedniej metodologii, czyli technik zwinnego zarządzania – przekonują twórcy badania.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Finanse

Technologie szansą na odbicie gospodarcze w czasie kryzysu. Tą drogą poszły też Chiny

W obszarze cyfryzacji Polska wciąż ma dużo do nadrobienia względem bardziej rozwiniętych zachodnich gospodarek. W ubiegłorocznym rankingu DESI zajęła dopiero 25. miejsce wśród 28 państw w Unii Europejskiej, a według raportu McKinsey gospodarka cyfrowa stanowi w niej tylko nieco ponad 6 proc. krajowego PKB. Prezes Fundacji Digital Poland podkreśla, że konieczne są wzrost wydatków w tym obszarze i większa adaptacja cyfrowych technologii w sektorze MŚP. W obliczu spodziewanego spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa to może być szansa na wzrost. Taki plan mają też Chiny.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

[DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia zdalnie i wysyłają je do paczkomatów. Pandemia i związane z nią ograniczenia tylko przyspieszają proces digitalizacji, który zachodzi w branży już od kilku lat, ale – jak podkreśla przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej – pojawiają się też nieuczciwe firmy, które chcą na niej zarobić, oferując klientom np. suplementy rzekomo pomocne w zwalczaniu COVID-19.