Mówi: | Cindy Miller |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | UPS Europe |
W Strykowie powstaje centrum magazynowe dla UPS. Firmy kurierskie liczą na dalszy wzrost PKB w Polsce
Centrum dystrybucyjne UPS w Strykowie już w budowie. Inwestycja ma być gotowa w I połowie 2015 roku. Podobnie jak druga inwestycja firmy kurierskiej w Polsce – centrum obsługi procesów biznesowych – która powstanie w Łodzi. Zatrudnienie znajdzie w nich 300 osób. Zarząd firmy podkreśla, że wzrost PKB i rosnący poziom eksportu w Polsce dają dobre perspektywy biznesowe.
– Polska jest bardzo ważnym regionem, dlatego cieszą nas perspektywy biznesowe. Obserwujemy ciągły wzrost PKB i rosnący poziom eksportu. To odpowiedni czas na inwestowanie w budowę większego hubu – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Cindy Miller, prezes zarządu UPS Europe, firmy specjalizującej się w usługach przewozowych i logistycznych.
Jak wynika z danych GUS-u, w II kwartale wzrost PKB wyniósł 3,3 proc. po wzroście o 3,4 proc. w I kwartale. Rośnie też wartość eksportu. W pierwszej połowie roku osiągnął 80 mld euro, czyli o 5,4 proc. więcej niż w analogiczny okresie 2013 roku. W całym roku może być nawet 9 proc. większy, o ile sytuacja na Wschodzie nie ulegnie zaostrzeniu.
UPS korzysta z dobrych warunków biznesowych w kraju. W ubiegłym tygodniu ruszyła budowa centrum przeładunkowego w Strykowie. Powstanie tam blisko 12 tys. mkw. powierzchni magazynowych, gdzie dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań technologicznych będzie można sortować 15 tys. przesyłek na godzinę.
W Łodzi natomiast powstanie drugie po wrocławskim centrum obsługi procesów biznesowych. Wartość obu inwestycji szacuje się na 25 mln dolarów. UPS planuje zatrudnić ok. 300 osób (w Global Business Service we Wrocławiu pracuje 600 osób).
– Lokalizacja Strykowa w centrum Polski miała istotne znaczenie, ale nie tylko to miało wpływ na naszą decyzję. Są miejsca, które stwarzają lepsze możliwości rozwoju biznesu i mają lepiej rozwiniętą wspólnotę lokalną. Stryków miał wszystkie atuty. Dodatkowym czynnikiem był dostęp do wysoko wykwalifikowanych pracowników, których możemy znaleźć też w Łodzi czy Wrocławiu – tłumaczy Miller.
Prezes UPS Europe podkreśla, że zmiany, jakie zaszły w Polsce w ciągu 25 lat wolności ekonomicznej, skłoniły firmę do przenoszenia tu części globalnych usług z zakresu back office. Zapowiada też dalszy rozwój, wraz ze wzrostem gospodarki.
UPS działa w Polsce od 1992 roku, przejęcie firmy kurierskiej Stolica w 2005 pozwoliło na rozbudowę sieci. Obecnie firma ma 36 placówek, dodatkowo sieć punktów odbioru przesyłek i zatrudnia łącznie ok. 4 tys. osób.
– Polska jest otwarta na robienie biznesu od najwyższego szczebla po ten najniższy. Utrzymała wysoki poziom eksportu. UPS jest częścią tego sukcesu, działamy tu od 25 lat i na pewno tu pozostaniemy – podkreśla Cindy Miller.
Czytaj także
- 2025-05-09: Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie
- 2025-05-06: Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
- 2025-04-03: Krakowska fabryka Philip Morris przestawia się na produkcję wkładów tytoniowych do nowych podgrzewaczy. Amerykański koncern ogłosił zakończenie inwestycji o wartości blisko 1 mld zł
- 2025-04-10: Pierwsze efekty prac deregulacyjnych możliwe już jesienią. Ten proces uwolni w firmach środki na inwestycje
- 2025-03-13: Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
- 2025-03-17: UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania
- 2025-04-01: Europejczycy popierają większe zaangażowanie UE w obronność. Prawie 90 proc. oczekuje ściślejszej współpracy państw członkowskich
- 2025-03-04: Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy
- 2025-02-28: Polsko-brytyjska współpraca gospodarcza nabiera rozpędu. Dobre perspektywy dla wspólnych projektów energetycznych i obronnych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.