Mówi: | Cindy Miller |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | UPS Europe |
W Strykowie powstaje centrum magazynowe dla UPS. Firmy kurierskie liczą na dalszy wzrost PKB w Polsce
Centrum dystrybucyjne UPS w Strykowie już w budowie. Inwestycja ma być gotowa w I połowie 2015 roku. Podobnie jak druga inwestycja firmy kurierskiej w Polsce – centrum obsługi procesów biznesowych – która powstanie w Łodzi. Zatrudnienie znajdzie w nich 300 osób. Zarząd firmy podkreśla, że wzrost PKB i rosnący poziom eksportu w Polsce dają dobre perspektywy biznesowe.
– Polska jest bardzo ważnym regionem, dlatego cieszą nas perspektywy biznesowe. Obserwujemy ciągły wzrost PKB i rosnący poziom eksportu. To odpowiedni czas na inwestowanie w budowę większego hubu – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Cindy Miller, prezes zarządu UPS Europe, firmy specjalizującej się w usługach przewozowych i logistycznych.
Jak wynika z danych GUS-u, w II kwartale wzrost PKB wyniósł 3,3 proc. po wzroście o 3,4 proc. w I kwartale. Rośnie też wartość eksportu. W pierwszej połowie roku osiągnął 80 mld euro, czyli o 5,4 proc. więcej niż w analogiczny okresie 2013 roku. W całym roku może być nawet 9 proc. większy, o ile sytuacja na Wschodzie nie ulegnie zaostrzeniu.
UPS korzysta z dobrych warunków biznesowych w kraju. W ubiegłym tygodniu ruszyła budowa centrum przeładunkowego w Strykowie. Powstanie tam blisko 12 tys. mkw. powierzchni magazynowych, gdzie dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań technologicznych będzie można sortować 15 tys. przesyłek na godzinę.
W Łodzi natomiast powstanie drugie po wrocławskim centrum obsługi procesów biznesowych. Wartość obu inwestycji szacuje się na 25 mln dolarów. UPS planuje zatrudnić ok. 300 osób (w Global Business Service we Wrocławiu pracuje 600 osób).
– Lokalizacja Strykowa w centrum Polski miała istotne znaczenie, ale nie tylko to miało wpływ na naszą decyzję. Są miejsca, które stwarzają lepsze możliwości rozwoju biznesu i mają lepiej rozwiniętą wspólnotę lokalną. Stryków miał wszystkie atuty. Dodatkowym czynnikiem był dostęp do wysoko wykwalifikowanych pracowników, których możemy znaleźć też w Łodzi czy Wrocławiu – tłumaczy Miller.
Prezes UPS Europe podkreśla, że zmiany, jakie zaszły w Polsce w ciągu 25 lat wolności ekonomicznej, skłoniły firmę do przenoszenia tu części globalnych usług z zakresu back office. Zapowiada też dalszy rozwój, wraz ze wzrostem gospodarki.
UPS działa w Polsce od 1992 roku, przejęcie firmy kurierskiej Stolica w 2005 pozwoliło na rozbudowę sieci. Obecnie firma ma 36 placówek, dodatkowo sieć punktów odbioru przesyłek i zatrudnia łącznie ok. 4 tys. osób.
– Polska jest otwarta na robienie biznesu od najwyższego szczebla po ten najniższy. Utrzymała wysoki poziom eksportu. UPS jest częścią tego sukcesu, działamy tu od 25 lat i na pewno tu pozostaniemy – podkreśla Cindy Miller.
Czytaj także
- 2025-01-23: Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2025-01-03: Dobre prognozy dla rynku kredytów mieszkaniowych. Mimo braku rządowego programu wsparcia
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2024-12-11: Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2024-11-22: Rośnie rola pracowników w podejmowaniu decyzji zarządczych. Firmy chętniej korzystają z ekspertów zewnętrznych
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-10-22: Wiarygodność ekonomiczna Polski sukcesywnie się pogarsza. To negatywnie wpływa na postrzeganie Polski przez inwestorów
- 2024-10-22: Coraz więcej inwestycji na Mazurach. Skokowy przyrost zabudowy niszczy jednak krajobraz regionu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
MŚP coraz więcej wnoszą do polskiego eksportu. Postęp technologiczny ułatwia im ekspansję
Polscy mikro-, mali i średni przedsiębiorcy coraz aktywniej uczestniczą w eksporcie. Dla nawet 100 tys. z nich sprzedaż zagraniczna jest dodatkowym obszarem działalności. Ekspansję międzynarodową ułatwia im rozwój e-commerce, dzięki któremu docierają do większej bazy klientów, dywersyfikują działalność i zwiększają jej opłacalność. Tylko na Amazon wartość eksportu polskich MŚP wyniosła w 2023 roku 4,7 mld zł. Taką działalność prowadziło 90 proc. obecnych w serwisie sprzedających.
Prawo
Waldemar Buda: Brakuje jasnej deklaracji w sprawie zajęcia się sprawą Mercosuru w tym półroczu. Nie są planowane też zmiany w Planie Migracyjnym
Europosłowie z opozycji krytykują wystąpienie Donalda Tuska przed Parlamentem Europejskim na temat planów polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. W ocenie polityków Prawa i Sprawiedliwości wśród priorytetów przedstawionych przez polski rząd brakuje akcentów istotnych dla naszego kraju. Szczególnie ważna według nich jest kwestia dotycząca planowanego porozumienia Unia Europejska – MERCOSUR i modyfikacja Paktu Migracyjnego.
Firma
Rynek danych dla sztucznej inteligencji rośnie w coraz szybszym tempie. Wyzwaniem jest ich przetwarzanie
Do 2032 roku obroty na rynku danych szkoleniowych dla sztucznej inteligencji zwiększą się ponad pięciokrotnie – wynika z prognoz Fortune Business Insights. Analitycy wskazują, że segmentami, w których dostęp do danych decyduje o przewadze konkurencyjnej, są IT i telekomunikacja, ale także handel detaliczny oraz medycyna. Źródeł i możliwości gromadzenia danych jest dziś bardzo dużo, w grę wchodzi nie tylko ich zakup, ale problemem jest wiedza, jakie konkretnie dane biznesowe są potrzebne i jak je skutecznie przetworzyć i zinterpretować.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.