Newsy

Juliusz Braun: TVP Info bez programów regionalnych

2012-10-02  |  06:30

TVP Info i programy regionalne będą osobno. Władze telewizji publicznej czekają tylko na koncesję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.  TVP Info będzie znowu pełnowymiarowym kanałem informacyjnym – deklaruje Juliusz Braun, prezes TVP. Nowe rozwiązania już są testowane.

Kanał informacyjny Telewizji Polskiej dzielił do tej pory pasmo programowe z ośrodkami regionalnymi TVP. Teraz władze testują nowe rozwiązania. 

  Już w tej chwili tak się dzieje, że na zasadzie pewnego roboczego eksperymentu przez satelitę idzie program warszawski, a regionalnie idzie inny program, a czasami przez satelitę idzie program centralny – wyjaśnia Agencji Informacyjnej Newseria Juliusz Braun, prezes TVP.

TVP Info nadaje w tej chwili programy typowe dla stacji informacyjnej, m.in. informacje, transmisje na żywo, konferencje prasowe i serwisy tematyczne, w tym m.in. ekonomiczny i sportowy. Poza tym na antenie pojawiają się też programy telewizji regionalnych.

Jak zapowiada prezes TVP stację czekają zmiany, które mają związek z wnioskiem złożonym do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przyznanie koncesji dla TVP Info. Kanał docelowo przestanie funkcjonować jako wspólne przedsięwzięcie kanałów regionalnych.

 TVP Info będzie znowu pełnowymiarowym programem informacyjnym, a ponieważ w tej chwili jest jeszcze miejsce na multipleksach naziemnych, będą na nim mogły funkcjonować kanały regionalne, oczywiście z dużym pasmem wspólnym, ale to już nie będzie to pasmo wyłącznie informacyjne – zapowiedział w czasie Europejskiego Forum Nowych Idei Juliusz Braun.

W praktyce oznacza to, że rozdzielony zostanie kanał informacyjny i kanały regionalne. Na obecnym etapie bliższych szczegółów nie ujawniono.

Do KRRiT trafił także wniosek o koncesję dla nowych kanałów tematycznych: TVP Dokument i TVP Rozrywka.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa

Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.

Przemysł spożywczy

UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.

Prawo

Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.