Newsy

Juliusz Braun: TVP Info bez programów regionalnych

2012-10-02  |  06:30

TVP Info i programy regionalne będą osobno. Władze telewizji publicznej czekają tylko na koncesję Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.  TVP Info będzie znowu pełnowymiarowym kanałem informacyjnym – deklaruje Juliusz Braun, prezes TVP. Nowe rozwiązania już są testowane.

Kanał informacyjny Telewizji Polskiej dzielił do tej pory pasmo programowe z ośrodkami regionalnymi TVP. Teraz władze testują nowe rozwiązania. 

  Już w tej chwili tak się dzieje, że na zasadzie pewnego roboczego eksperymentu przez satelitę idzie program warszawski, a regionalnie idzie inny program, a czasami przez satelitę idzie program centralny – wyjaśnia Agencji Informacyjnej Newseria Juliusz Braun, prezes TVP.

TVP Info nadaje w tej chwili programy typowe dla stacji informacyjnej, m.in. informacje, transmisje na żywo, konferencje prasowe i serwisy tematyczne, w tym m.in. ekonomiczny i sportowy. Poza tym na antenie pojawiają się też programy telewizji regionalnych.

Jak zapowiada prezes TVP stację czekają zmiany, które mają związek z wnioskiem złożonym do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przyznanie koncesji dla TVP Info. Kanał docelowo przestanie funkcjonować jako wspólne przedsięwzięcie kanałów regionalnych.

 TVP Info będzie znowu pełnowymiarowym programem informacyjnym, a ponieważ w tej chwili jest jeszcze miejsce na multipleksach naziemnych, będą na nim mogły funkcjonować kanały regionalne, oczywiście z dużym pasmem wspólnym, ale to już nie będzie to pasmo wyłącznie informacyjne – zapowiedział w czasie Europejskiego Forum Nowych Idei Juliusz Braun.

W praktyce oznacza to, że rozdzielony zostanie kanał informacyjny i kanały regionalne. Na obecnym etapie bliższych szczegółów nie ujawniono.

Do KRRiT trafił także wniosek o koncesję dla nowych kanałów tematycznych: TVP Dokument i TVP Rozrywka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.