Mówi: | Łukasz Olek |
Funkcja: | członek zarządu |
Firma: | Currency One |
Kantory internetowe coraz popularniejsze. W wakacje w ten sposób przewalutowano blisko 5,4 mld zł
Rośnie zaufanie Polaków do kantorów internetowych. Rekordowe były miesiące wakacyjne. Od czerwca do sierpnia za pośrednictwem serwisów Internetowykantor.pl i Walutomat zrealizowano 370 tys. transakcji o łącznej wartości 2,7 mld zł. To o 23 proc. więcej niż przed rokiem. Zdaniem ekspertów zainteresowanie e-kantorami będzie wśród klientów coraz większe ze względu na wygodę i bezpieczeństwo .
Z badań Currency One, operatora serwisów Internetowykantor.pl oraz Walutomat, wynika, że w trakcie wakacji zrealizowano w nich 370 tys. transakcji. Ich wartość osiągnęła 2,7 mld zł (29 mln zł dziennie). Operator posiada około 50 proc. udziału w rynku, szacuje się więc, że w całej branży e-kantorów w wakacje przewalutowano blisko 5,4 mld zł.
– Wiarygodność i zaufanie do wymiany walut przez internet jest coraz większa. Polacy nauczyli się, że mogą wymieniać waluty i oszczędzać na tym przy okazji wakacyjnych wyjazdów – mówi agencji Newseria Łukasz Olek, członek zarządu w Currency One.
Polacy wymieniają walutę raz do roku (42 proc. deklarujących wymianę), najczęściej na zagraniczny wyjazd wakacyjny (60 proc.) – wynika z badań przeprowadzonych przez TNS Polska. Dane Polskiej Izby Turystyki wskazują, że w tym roku sprzedano 30 proc. więcej wycieczek niż rok wcześniej, przede wszystkim do krajów europejskich – Grecji, Turcji, Hiszpanii, Bułgarii. Wzrost zainteresowania wyjazdami wakacyjnymi przełożył się również na zainteresowanie e-kantorami.
Wartość średniej transakcji w e-kantorach Currency One wyniosła ponad 7 tys. zł. Najwięcej transakcji zrealizowano w euro (60 proc., lekki wzrost wobec ubiegłego roku), na kolejnych miejscach były dolar, frank szwajcarski i funt brytyjski.
30 proc. korzystających z kantorów internetowych wymienia walutę ze względu na zagraniczny wyjazd, zaś 5 proc. badanych samodzielnie spłaca kredyt hipoteczny w obcej walucie.
Mimo wzrostu zainteresowania e-kantorami wciąż ponad 90 proc. Polaków jeszcze nie korzystało z ich oferty.
– Wielu z nich nie jest świadomych tego, że może oszczędzić, korzystając z internetu zamiast z tradycyjnego kantoru. Trend działa jednak na naszą korzyść, wymiana walut w internecie jest wygodna i bezpieczna. Ten, kto spróbuje, powraca do nas i wymienia w kantorach internetowych – podkreśla Łukasz Olek.
W Polsce działa obecnie ok. 50 internetowych kantorów. W 2013 roku Polacy wymienili za ich pośrednictwem 20 mld zł (dla porównania w 2012 roku niecałe 10 mld zł.). E-kantory narzucają znacznie niższą marżę niż kantory stacjonarne i banki, na internetowych transakcjach można zaoszczędzić 6-8 proc. w porównaniu z standardowymi ofertami. Aby wymienić w ten sposób pieniądze, wystarczą dwa konta walutowe, a cała transakcja oparta jest na przelewach.
Czytaj także
- 2023-11-22: Dwie trzecie Polaków zamierza skorzystać z ofert na Black Friday. W tym roku łatwiej będzie uniknąć pozornych promocji
- 2023-09-25: E-handel coraz bardziej ekologiczny. InPost umożliwi sprawdzanie oszczędzonego śladu węglowego na każdej paczce
- 2023-09-14: Konsumenci produkują 170 kg odpadów opakowaniowych rocznie. Chcą opakowań neutralnych dla środowiska i porzucają marki ekoobojętne
- 2023-10-16: Sztuczna inteligencja przyspiesza powstanie leków. Rozwiązanie polskiej firmy pomaga szybciej tworzyć nowe związki chemiczne
- 2023-07-19: Duże platformy sprzedażowe to dla polskich firm najłatwiejsza droga do zagranicznej ekspansji. Niewiele z niej jednak korzysta
- 2023-05-26: Polskie firmy coraz chętniej migrują do chmury. Sektor publiczny i branże tradycyjne jak przemysł czy budownictwo nadal nie wykorzystują w pełni jej potencjału
- 2023-05-16: Handel internetowy będzie rósł w najbliższych latach w tempie kilkunastoprocentowym. Napędza go inflacja, ale też nowinki technologiczne
- 2023-04-03: Kryzys skłania firmy do cięcia wydatków na marketing. Jednak dla części z nich to może być dobry czas na inwestycje
- 2023-04-18: Rośnie zapotrzebowanie na specjalistów w e-commerce. Chętnych do pracy nie brakuje, ale trudno o dobrych pracowników
- 2023-03-15: Coraz silniejszy wpływ konsumentów na działanie firm i kształtowanie marek. Duży nacisk kładą oni zwłaszcza na ekologię
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Elektryfikacja floty będzie wyzwaniem dla warsztatów i producentów części zamiennych. Popyt na klasyczne komponenty znacząco spadnie
Dopiero w 2038 roku po europejskich drogach będzie jeździć więcej elektryków niż samochodów spalinowych – wynika z prognoz kancelarii Roland Berger i Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Części Motoryzacyjnych CLEPA. Rynek części zamiennych i warsztatów musi jednak już dziś się przygotować na znaczące przyspieszenie elektryfikacji, która pociągnie za sobą spadek popytu na klasyczne komponenty. Z drugiej strony musi być także gotowy na konieczność równoległej obsługi jeszcze przez wiele lat floty spalinowej oraz elektrycznej. Chociaż nadchodzące lata będą okresem dużych zmian i wyzwań, to rynek widzi też dla siebie szanse.
Problemy społeczne
O pracownikach 50+ krąży wiele szkodliwych stereotypów. Ta grupa wiekowa wymaga dostrzeżenia i docenienia na rynku pracy

Wraz ze starzeniem się społeczeństwa na polskim rynku pracy przybywa osób w wieku 50+ i ten trend będzie się tylko nasilać. Ich sytuacja jest jednak skomplikowana: z jednej strony pracodawcy doceniają ich staż, lojalność i doświadczenie, z drugiej strony nadal obecne jest zjawisko ageizmu, a wielu pracodawców – niezależnie od kompetencji dojrzałych pracowników – preferuje zatrudnienie młodszych osób, które mają niższe oczekiwania płacowe. Statystyki pokazują, że w tej sytuacji dla wielu starszych pracowników rozwiązaniem jest własny biznes – według danych CEIDG w 2022 roku osoby po 50-tce założyły ponad 35 tys. nowych, jednoosobowych działalności gospodarczych, czyli 12 proc. wszystkich zarejestrowanych w tym czasie.
Prawo
Algorytmy mają niższą skuteczność w wykrywaniu plagiatów muzycznych niż ludzie. Mogą być jednak cennym narzędziem pomocniczym

Sztuczna inteligencja nie zastąpi ludzi w ocenianiu, czy dany utwór muzyczny jest plagiatem – uważają naukowcy z Auckland. Analizie poddano 40 historycznych spraw o plagiat. Sztuczna inteligencja wykazała o 8 pkt proc. niższą skuteczność niż ludzie. Do podstawowych ograniczeń zastosowania algorytmów w takich sprawach zalicza się zbyt małą i obarczoną błędem selekcji bazę wiedzy. Sztuczna inteligencja opiera się bowiem na sprawach, w których zapadły wyroki, nierzadko kontrowersyjne. Większość sporów z oczywistym wynikiem było natomiast rozstrzyganych poza wokandą.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.