Newsy

Komunikacja wędruje do chmury. Netia łączy telefonię stacjonarną z IT

2013-04-10  |  06:46
Mówi:Mirosław Suszek, członek zarządu Netii, Renata Filipek-Baryłowska, dyrektor komercyjna Pionu Klientów Biznesowych Netii
  • MP4
  • Netia jako pierwsza w Europie połączyła usługę telefonii IP z najnowszym rozwiązaniem Lync 2013 firmy Microsoft. Całe rozwiązanie, oprócz telefonii stacjonarnej, łączy w sobie również m.in. wideokonferencje na praktycznie wszystkich typach urządzeń, współdzielenie kalendarza, wspólną książka adresową, zarządzanie statusem obecności, a nawet wspólną, zdalną edycję wszelkich dokumentów. Nowe narzędzie działa w tzw. chmurze dzięki czemu możliwe jest obniżenie kosztów IT. Firmy, które skorzystają z rozwiązania nie będą musiały również kupować całych licencji Microsoftu, bo opłata zawarta jest już w abonamencie oferowanym przez operatora.

    Operator wprowadza nowe narzędzie dla biznesu, zarówno tego mniejszego, jak i klientów korporacyjnych. Netia zintegrowała ze swoim systemem telefonii IP oprogramowanie firmy Microsoft – Lync 2013. Dzięki temu informacje do tej pory dostępne tylko w komputerze pracownika mogą być dostępne zawsze i wszędzie.

    Dzisiaj jesteśmy w takiej sytuacji, że dalej funkcjonuje telefonia, ale świat IT jest oddzielnym światem. Musimy między tymi światami sobie radzić – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Mirosław Suszek, członek zarządu Netii. – To rozwiązanie sprowadza naszą komunikację do jednej prostej aplikacji. W prosty sposób możemy wybrać osobę czy osoby, z którymi chcemy się komunikować i możemy wybrać kanał komunikacji: telefon, czat, wideokonferencję.

    Netia, która wprowadza to rozwiązanie jako pierwsza w Europie, kieruje je nie tylko do dużych klientów korporacyjnych. Bo – jak zapewniają przedstawiciele operatora – nowa usługa w sposób znaczący ma obniżyć koszty również małej firmy, m.in. pozwalając na zmniejszenie nakładów na IT, ograniczenie serwerów, a nawet ograniczenie kosztów delegacji poprzez np. wprowadzenie wideokonferencji.

    W przypadku 20-osobowej firmy, której pracownicy są porozrzucani, usługa pozwala na to, by funkcjonowali tak jakby pracowali w jednym biurze – twierdzi Renata Filipek-Baryłowska, dyrektor komercyjna pionu klientów biznesowych Netii. – To rozwiązanie będzie taką firmę kosztować kilkaset złotych. Pracownicy mogą porozmawiać ze sobą w każdej chwili, mogą się wspierać i mogą pracować wspólnie na dokumentach.

    Operator zapewnia, że jego rozwiązanie działa zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych. Menadżerowie Netii zapewniają, że dzięki temu pracownicy będą mogli działać o wiele sprawniej będąc nawet poza firmą.

    Z tej perspektywy daje to duże możliwości usprawnienia pracy zespołów i funkcjonowania oddziałów – podkreśla Mirosław Suszek. – Na przykład, proces budżetowania wymaga wielu uzgodnień. Zamiast zwoływać wszystkie osoby do centrali można kilkoma sesjami wideo osiągnąć efekt finalny.

    Usługa Netia Office Anywhere oparta jest na rozwiązaniu Microsoft Lync 2013. Dzięki temu firma nie musi już kupować całej licencji na oprogramowanie firmowe. Zamiast tego może zdecydować się na opłatę abonamentową u operatora, która zawiera wszystkie opłaty licencyjne. Możliwe jest to dzięki przeniesieniu wszystkich danych do chmury obliczeniowej firmy Neostratus, a dostawcy zapewniają bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa danych, dbając o ciągłe tworzenie zabezpieczonych kopii zapasowych (backup). Jednocześnie zakup tej usługi nie wymaga od klientów jakichkolwiek nakładów inwestycyjnych, w tym serwera pocztowego.

    Serwery Exchange i Lync już nie są zlokalizowane u klienta, czyli tu gdzie zwykle klient sam zarządzał tymi aplikacjami i kupował licencje Microsoftu. Teraz klient może korzystać z usługi płacąc opłatę miesięczną abonamentową – mówi Paweł Rychcik, product manager operatora.

     

    Więcej na temat
    IT i technologie Chmury obliczeniowe coraz popularniejsze. Tracą dostawcy oprogramowania, zyskują użytkownicy Wszystkie newsy
    2013-04-16 | 06:00

    Chmury obliczeniowe coraz popularniejsze. Tracą dostawcy oprogramowania, zyskują użytkownicy

    Rosnąca popularność chmur obliczeniowych oznacza zmianę modelu biznesowego producentów tradycyjnego oprogramowania. Produkty, które do tej pory dostarczali do klientów, teraz są coraz
    IT i technologie Nowe usługi Oktawave – market aplikacji oraz konektor. Spółka rozwija też kolejne funkcje elastycznej chmury obliczeniowej
    2013-03-25 | 06:10

    Nowe usługi Oktawave – market aplikacji oraz konektor. Spółka rozwija też kolejne funkcje elastycznej chmury obliczeniowej

    Spółka Oktawave rozwija działalność w sektorze usług IT. Nowa oferta obejmuje stworzenie w ciągu najbliższych 2-3 miesięcy sklepu z aplikacjami oraz tzw. konektora,
    IT i technologie Rynek usług w chmurze obliczeniowej rośnie w tempie 40 proc. rocznie
    2013-02-04 | 06:41

    Rynek usług w chmurze obliczeniowej rośnie w tempie 40 proc. rocznie

    Rośnie światowy rynek cloud computingu, czyli mocy obliczeniowej oraz przestrzeni dyskowych do przechowywania danych. Szacuje się, że jego wartość przekracza już dziś kwotę 100 mld

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Infrastruktura

    Wykluczenie Huaweia z polskiego rynku może wywołać ostrą reakcję Chin. Łańcuchy dostaw dla fabryk będą zagrożone [DEPESZA]

    – To będzie jeden z najważniejszych papierków lakmusowych polskich intencji w stosunku do Chin – mówi prof. Bogdan Góralczyk z Centrum Europejskiego UW, oceniając prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. Projekt, który w ocenie rynku telekomunikacyjnego stał się narzędziem politycznych rozgrywek, zawiera zapisy pozwalające wykluczyć z polskiego rynku firmy technologiczne na podstawie kryteriów narodowościowych. W ocenie ekspertów są one wprost wymierzone w chiński koncern technologiczny Huawei, a ich uchwalenie może zaszkodzić polskim relacjom gospodarczym z Państwem Środka.

    Motoryzacja

    Podwyżki cen paliw, prądu i gazu najwyższe od kilkunastu lat. W przyszłym roku wzrosną nawet o 30–40 proc.

    Na globalnych rynkach rosną ceny surowców energetycznych, a to pociąga za sobą podwyżki detalicznych cen prądu czy gazu. Od października więcej płacą klienci PGNiG, a koncern zapowiada kolejne wnioski o zatwierdzenie wyższych taryf, które będą obowiązywać od nowego roku. Więcej muszą płacić m.in. mieszkańcy Włoch, Francji czy Wielkiej Brytanii. Szacuje się, że przeciętne gospodarstwo domowe w UE wyda w tym roku na gaz od 800 do 1150 euro więcej niż przed rokiem. Drożeją też paliwa – na Węgrzech za benzynę trzeba płacić blisko 30 proc. więcej niż rok temu, w Polsce w październiku wzrost cen za paliwo wyniósł już 34 proc. r/r.

    Handel

    Opakowania po chipsach, słodyczach i zupkach instant mogą posłużyć do produkcji mebli. Najczęściej trafiają jednak do złego worka na śmieci

    Polacy zużywają rokrocznie ok. 32 tys. ton elastycznych opakowań z tworzyw sztucznych, takich jak folie po chipsach, słodyczach czy zupkach instant. Zwykle konsumenci wyrzucają je nie tam, gdzie trzeba, czyli do odpadów zmieszanych zamiast do żółtego worka na śmieci. W efekcie tylko niewielki odsetek trafia później do recyklingu. Tę proporcję ma odwrócić uruchomiony właśnie program ReFlex, który jest unikalny nie tylko na polskim, ale i europejskim rynku. Jego celem jest to, aby do 2025 roku zbierać i poddawać recyklingowi co najmniej 50 proc. elastycznych opakowań wprowadzanych do obrotu. Odpowiednio przetworzone mogą później znaleźć zastosowanie m.in. w przemyśle budowlanym, transportowym czy meblarskim.

    Media i PR

    Hybrydowa formuła może zdominować rynek konferencji i spotkań również po pandemii. Do nowych realiów przekonali się zarówno organizatorzy, jak i dziennikarze

    Branża eventowa jest jedną z tych, które najbardziej ucierpiały w wyniku pandemii COVID-19. Kiedy większość wydarzeń została odwołana ze względu na reżim sanitarny, branża ekspresem przeniosła się do online’u, a agencje i ich klienci przeszli przyspieszony kurs digitalizacji. Z raportu „Digital Event 2020/21” wynika, że największą popularnością cieszyły się realizowane w formule online webinary, szkolenia i konferencje. Choć część z nich prawdopodobnie zostanie utrzymana w tym formacie także po wygaszeniu pandemii, to organizatorzy chętnie wracają do tradycyjnych spotkań.