Mówi: | Mirosław Suszek, członek zarządu Netii, Renata Filipek-Baryłowska, dyrektor komercyjna Pionu Klientów Biznesowych Netii |
Komunikacja wędruje do chmury. Netia łączy telefonię stacjonarną z IT
Netia jako pierwsza w Europie połączyła usługę telefonii IP z najnowszym rozwiązaniem Lync 2013 firmy Microsoft. Całe rozwiązanie, oprócz telefonii stacjonarnej, łączy w sobie również m.in. wideokonferencje na praktycznie wszystkich typach urządzeń, współdzielenie kalendarza, wspólną książka adresową, zarządzanie statusem obecności, a nawet wspólną, zdalną edycję wszelkich dokumentów. Nowe narzędzie działa w tzw. chmurze dzięki czemu możliwe jest obniżenie kosztów IT. Firmy, które skorzystają z rozwiązania nie będą musiały również kupować całych licencji Microsoftu, bo opłata zawarta jest już w abonamencie oferowanym przez operatora.
Operator wprowadza nowe narzędzie dla biznesu, zarówno tego mniejszego, jak i klientów korporacyjnych. Netia zintegrowała ze swoim systemem telefonii IP oprogramowanie firmy Microsoft – Lync 2013. Dzięki temu informacje do tej pory dostępne tylko w komputerze pracownika mogą być dostępne zawsze i wszędzie.
– Dzisiaj jesteśmy w takiej sytuacji, że dalej funkcjonuje telefonia, ale świat IT jest oddzielnym światem. Musimy między tymi światami sobie radzić – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Mirosław Suszek, członek zarządu Netii. – To rozwiązanie sprowadza naszą komunikację do jednej prostej aplikacji. W prosty sposób możemy wybrać osobę czy osoby, z którymi chcemy się komunikować i możemy wybrać kanał komunikacji: telefon, czat, wideokonferencję.
Netia, która wprowadza to rozwiązanie jako pierwsza w Europie, kieruje je nie tylko do dużych klientów korporacyjnych. Bo – jak zapewniają przedstawiciele operatora – nowa usługa w sposób znaczący ma obniżyć koszty również małej firmy, m.in. pozwalając na zmniejszenie nakładów na IT, ograniczenie serwerów, a nawet ograniczenie kosztów delegacji poprzez np. wprowadzenie wideokonferencji.
– W przypadku 20-osobowej firmy, której pracownicy są porozrzucani, usługa pozwala na to, by funkcjonowali tak jakby pracowali w jednym biurze – twierdzi Renata Filipek-Baryłowska, dyrektor komercyjna pionu klientów biznesowych Netii. – To rozwiązanie będzie taką firmę kosztować kilkaset złotych. Pracownicy mogą porozmawiać ze sobą w każdej chwili, mogą się wspierać i mogą pracować wspólnie na dokumentach.
Operator zapewnia, że jego rozwiązanie działa zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych. Menadżerowie Netii zapewniają, że dzięki temu pracownicy będą mogli działać o wiele sprawniej będąc nawet poza firmą.
– Z tej perspektywy daje to duże możliwości usprawnienia pracy zespołów i funkcjonowania oddziałów – podkreśla Mirosław Suszek. – Na przykład, proces budżetowania wymaga wielu uzgodnień. Zamiast zwoływać wszystkie osoby do centrali można kilkoma sesjami wideo osiągnąć efekt finalny.
Usługa Netia Office Anywhere oparta jest na rozwiązaniu Microsoft Lync 2013. Dzięki temu firma nie musi już kupować całej licencji na oprogramowanie firmowe. Zamiast tego może zdecydować się na opłatę abonamentową u operatora, która zawiera wszystkie opłaty licencyjne. Możliwe jest to dzięki przeniesieniu wszystkich danych do chmury obliczeniowej firmy Neostratus, a dostawcy zapewniają bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa danych, dbając o ciągłe tworzenie zabezpieczonych kopii zapasowych (backup). Jednocześnie zakup tej usługi nie wymaga od klientów jakichkolwiek nakładów inwestycyjnych, w tym serwera pocztowego.
– Serwery Exchange i Lync już nie są zlokalizowane u klienta, czyli tu gdzie zwykle klient sam zarządzał tymi aplikacjami i kupował licencje Microsoftu. Teraz klient może korzystać z usługi płacąc opłatę miesięczną abonamentową – mówi Paweł Rychcik, product manager operatora.
Chmury obliczeniowe coraz popularniejsze. Tracą dostawcy oprogramowania, zyskują użytkownicy
Nowe usługi Oktawave – market aplikacji oraz konektor. Spółka rozwija też kolejne funkcje elastycznej chmury obliczeniowej
Rynek usług w chmurze obliczeniowej rośnie w tempie 40 proc. rocznie
Czytaj także
- 2024-06-10: Warszawski transport walczy o kolejnych pasażerów. Tylko w 2023 roku przewiózł ich prawie miliard
- 2024-07-02: Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
- 2024-06-20: Zbliża się koniec ery tradycyjnych biletów komunikacji miejskiej. Pasażerowie wolą rozwiązania mobilne
- 2024-06-04: Nowe systemy biletowe muszą lepiej chronić dane osobowe pasażerów. To cenny łup dla cyberprzestępców
- 2024-05-10: Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
- 2024-05-27: Greenwashing to powszechne zjawisko wśród firm. UE chce z nim skutecznie walczyć i nakłada na nie nowe obowiązki
- 2024-07-05: Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
- 2024-03-07: Polki należą do najbardziej przedsiębiorczych kobiet w UE. Jednak wciąż jest ich zbyt mało w zarządach i radach nadzorczych firm
- 2024-03-01: Krystyna Sokołowska (Miss Polonia 2022): Może po konkursie Miss World otworzą się perspektywy na pracę w telewizji. Chciałabym poprowadzić jakiś program
- 2024-01-16: Sarkazm może być cennym narzędziem w komunikacji. Pomaga odbiorcy otworzyć się na perspektywę nadawcy [DEPESZA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.