Newsy

Komunikacja wędruje do chmury. Netia łączy telefonię stacjonarną z IT

2013-04-10  |  06:46
Mówi:Mirosław Suszek, członek zarządu Netii, Renata Filipek-Baryłowska, dyrektor komercyjna Pionu Klientów Biznesowych Netii
  • MP4
  • Netia jako pierwsza w Europie połączyła usługę telefonii IP z najnowszym rozwiązaniem Lync 2013 firmy Microsoft. Całe rozwiązanie, oprócz telefonii stacjonarnej, łączy w sobie również m.in. wideokonferencje na praktycznie wszystkich typach urządzeń, współdzielenie kalendarza, wspólną książka adresową, zarządzanie statusem obecności, a nawet wspólną, zdalną edycję wszelkich dokumentów. Nowe narzędzie działa w tzw. chmurze dzięki czemu możliwe jest obniżenie kosztów IT. Firmy, które skorzystają z rozwiązania nie będą musiały również kupować całych licencji Microsoftu, bo opłata zawarta jest już w abonamencie oferowanym przez operatora.

    Operator wprowadza nowe narzędzie dla biznesu, zarówno tego mniejszego, jak i klientów korporacyjnych. Netia zintegrowała ze swoim systemem telefonii IP oprogramowanie firmy Microsoft – Lync 2013. Dzięki temu informacje do tej pory dostępne tylko w komputerze pracownika mogą być dostępne zawsze i wszędzie.

    Dzisiaj jesteśmy w takiej sytuacji, że dalej funkcjonuje telefonia, ale świat IT jest oddzielnym światem. Musimy między tymi światami sobie radzić – wyjaśnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Mirosław Suszek, członek zarządu Netii. – To rozwiązanie sprowadza naszą komunikację do jednej prostej aplikacji. W prosty sposób możemy wybrać osobę czy osoby, z którymi chcemy się komunikować i możemy wybrać kanał komunikacji: telefon, czat, wideokonferencję.

    Netia, która wprowadza to rozwiązanie jako pierwsza w Europie, kieruje je nie tylko do dużych klientów korporacyjnych. Bo – jak zapewniają przedstawiciele operatora – nowa usługa w sposób znaczący ma obniżyć koszty również małej firmy, m.in. pozwalając na zmniejszenie nakładów na IT, ograniczenie serwerów, a nawet ograniczenie kosztów delegacji poprzez np. wprowadzenie wideokonferencji.

    W przypadku 20-osobowej firmy, której pracownicy są porozrzucani, usługa pozwala na to, by funkcjonowali tak jakby pracowali w jednym biurze – twierdzi Renata Filipek-Baryłowska, dyrektor komercyjna pionu klientów biznesowych Netii. – To rozwiązanie będzie taką firmę kosztować kilkaset złotych. Pracownicy mogą porozmawiać ze sobą w każdej chwili, mogą się wspierać i mogą pracować wspólnie na dokumentach.

    Operator zapewnia, że jego rozwiązanie działa zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych. Menadżerowie Netii zapewniają, że dzięki temu pracownicy będą mogli działać o wiele sprawniej będąc nawet poza firmą.

    Z tej perspektywy daje to duże możliwości usprawnienia pracy zespołów i funkcjonowania oddziałów – podkreśla Mirosław Suszek. – Na przykład, proces budżetowania wymaga wielu uzgodnień. Zamiast zwoływać wszystkie osoby do centrali można kilkoma sesjami wideo osiągnąć efekt finalny.

    Usługa Netia Office Anywhere oparta jest na rozwiązaniu Microsoft Lync 2013. Dzięki temu firma nie musi już kupować całej licencji na oprogramowanie firmowe. Zamiast tego może zdecydować się na opłatę abonamentową u operatora, która zawiera wszystkie opłaty licencyjne. Możliwe jest to dzięki przeniesieniu wszystkich danych do chmury obliczeniowej firmy Neostratus, a dostawcy zapewniają bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa danych, dbając o ciągłe tworzenie zabezpieczonych kopii zapasowych (backup). Jednocześnie zakup tej usługi nie wymaga od klientów jakichkolwiek nakładów inwestycyjnych, w tym serwera pocztowego.

    Serwery Exchange i Lync już nie są zlokalizowane u klienta, czyli tu gdzie zwykle klient sam zarządzał tymi aplikacjami i kupował licencje Microsoftu. Teraz klient może korzystać z usługi płacąc opłatę miesięczną abonamentową – mówi Paweł Rychcik, product manager operatora.

     

    Więcej na temat
    IT i technologie Chmury obliczeniowe coraz popularniejsze. Tracą dostawcy oprogramowania, zyskują użytkownicy Wszystkie newsy
    2013-04-16 | 06:00

    Chmury obliczeniowe coraz popularniejsze. Tracą dostawcy oprogramowania, zyskują użytkownicy

    Rosnąca popularność chmur obliczeniowych oznacza zmianę modelu biznesowego producentów tradycyjnego oprogramowania. Produkty, które do tej pory dostarczali do klientów, teraz są coraz
    IT i technologie Nowe usługi Oktawave – market aplikacji oraz konektor. Spółka rozwija też kolejne funkcje elastycznej chmury obliczeniowej
    2013-03-25 | 06:10

    Nowe usługi Oktawave – market aplikacji oraz konektor. Spółka rozwija też kolejne funkcje elastycznej chmury obliczeniowej

    Spółka Oktawave rozwija działalność w sektorze usług IT. Nowa oferta obejmuje stworzenie w ciągu najbliższych 2-3 miesięcy sklepu z aplikacjami oraz tzw. konektora,
    IT i technologie Rynek usług w chmurze obliczeniowej rośnie w tempie 40 proc. rocznie
    2013-02-04 | 06:41

    Rynek usług w chmurze obliczeniowej rośnie w tempie 40 proc. rocznie

    Rośnie światowy rynek cloud computingu, czyli mocy obliczeniowej oraz przestrzeni dyskowych do przechowywania danych. Szacuje się, że jego wartość przekracza już dziś kwotę 100 mld

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Finanse

    Andrzej Rzońca: Polsce grozi pierwsza od trzech dekad recesja. W tłustych latach rząd nie przygotował kraju na kryzys

    Według marcowej projekcji inflacji NBP, opublikowanej kilka dni po wykryciu pierwszego w Polsce przypadku zachorowania na koronawirusa, polska gospodarka miałaby wzrosnąć w 2020 roku o 3,2 proc. Niecały miesiąc później prognozy te są nieaktualne. Zdaniem byłego członka RPP, dr. hab. Andrzeja Rzońcy pandemia obniży wzrost gospodarczy nawet do 3 pkt proc., co spowoduje, że możemy się otrzeć o recesję. I choć jego zdaniem proponowana tarcza antykryzysowa pomoże niewielu, to Polska jest w nie najgorszej sytuacji w porównaniu z innymi krajami.

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Komunikat

    Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

    Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

    Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

    Handel

    Prezes UOKiK: Nieuczciwi przedsiębiorcy próbują w tym czasie drenować portfele konsumentów. Grozić im będzie kara nawet do 5 mln zł

    Możliwość wprowadzenia maksymalnych cen i marż na towary i usługi, które mają istotne znaczenie dla ochrony zdrowia oraz kosztów utrzymania gospodarstw domowych, a także kary finansowe nawet do 5 mln zł dla nieuczciwych przedsiębiorców zawyżających ceny – takie zapisy wprowadza przyjęta z piątku na sobotę przez Sejm tarcza antykryzysowa. Prezes UOKiK podkreśla, że w ostatnim czasie na rynku pojawiło się wiele niedozwolonych praktyk. Zdarzają się nieuczciwe firmy, które próbują wykorzystać czas pandemii, żeby dodatkowo zarobić. Nowe przepisy mają uchronić konsumentów przed wydrenowaniem portfeli.

    Jak korzystać z materiałów Newserii?

    Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

    Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

    Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

    Konsument

    W kryzysie milczenie nie jest złotem. Spójna i wiarygodna komunikacja może przesądzić o przyszłości wielu firm

    Pandemia koronawirusa wpłynęła nie tylko na sytuację finansową firm, lecz także na ich komunikację. Duża część zrezygnowała z niej całkowicie, w ten sposób wysyłając w świat komunikat: nie wiadomo, co się u nas dzieje. Tymczasem właściwe zarządzanie informacją jest kluczowe właśnie teraz – może pomóc firmom w przezwyciężeniu kryzysu i opłaci się po zakończeniu pandemii, kiedy wszyscy będą chcieli wrócić do normalności. – Prędzej czy później obecny kryzys dobiegnie końca i może się okazać, że te podmioty, które potrafiły odpowiednio zarządzić nim od strony komunikacyjnej, znajdą się dwie długości przed resztą rynku – mówi prezes agencji informacyjnej Newseria, Artur Woliński.