Newsy

Koniec monopolu Warszawy na luksusowe nieruchomości w Polsce

2015-08-17  |  06:35
Mówi:Jakub Tamborowski
Funkcja:kierownik biura sprzedaży
Firma:Echo Investment
  • MP4
  • Wartość całego rynku pierwotnego luksusowych nieruchomości mieszkaniowych w Polsce wynosi około 500 mln zł. Projekty mieszkaniowe klasy premium były do tej pory kojarzone głównie z Warszawą, ale to stopniowo się zmienia. Echo Investment stawia jednak również na rynki regionalne. Spółka realizuje 18 inwestycji apartamentowych, wśród których znajdują się projekty o charakterze luksusowym.

    Realizowane przez nas luksusowe inwestycje w Krakowie odzwierciedlają aktualną sytuację na rynku apartamentowym – twierdzi Jakub Tamborowski, kierownik krakowskiego biura sprzedaży projektów mieszkaniowych Echo Investment. – Do niedawna rynek ten ograniczał się głównie do Warszawy, jednak w ostatnim czasie sektor ten rozwija się z powodzeniem także w innych miastach.

    Z raportu KPMG i REAS wynika, że obecna wartość rynku pierwotnego luksusowych nieruchomości mieszkaniowych w Polsce wynosi około 500 mln zł, z czego 90 proc. stanowi sprzedaż apartamentów.

    Pomiędzy 2009 a 2014 rokiem w pięciu największych aglomeracjach w Polsce oddano do użytku około tysiąca apartamentów. Lwia część przypadła na Warszawę. Liczba apartamentów, które powstaną do końca 2015 r. w Krakowie, Wrocławiu oraz Trójmieście jest jednak kilkukrotnie wyższa niż łączna podaż odnotowywana w tych miastach w latach 2012-2014. Możemy tu więc mówić o końcu monopolu rynku warszawskiego – tłumaczy Jakub Tamborowski, kierownik krakowskiego biura sprzedaży projektów mieszkaniowych Echo Investment.

    W ciągu najbliższych kilku lat liczba sprzedanych apartamentów wartych ponad 17 tys. złotych za metr kwadratowych powinna przekroczyć 250 sztuk rocznie.

    Klient rozważający zakup nieruchomości luksusowej to przede wszystkim klient świadomy. Często mówimy, że zakup mieszkania to jedna z najważniejszych decyzji podejmowanych w życiu – twierdzi Jakub Tamborowski. – Natomiast w przypadku tych klientów mamy do czynienia z osobami, które często posiadają już kilka mieszkań lub kilka apartamentów i zakup kolejnego traktują jako lokatę kapitału – dodaje.

    Zapowiada, że w najbliższym czasie Echo Investment będzie zwiększać aktywność w sektorze luksusowych inwestycji apartamentowych.

    W Warszawie będzie to kompleks apartamentowy w rejonie ulic Puławskiej i Boryszewskiej, przygotowujemy również kolejny projekt nad Wisłą w Krakowie – zapowiada Jakub Tamborowski.

    Jak dodaje, obecnie na krakowskich Dębnikach powstaje inwestycja Park Avenue Apartments. To zespół apartamentów położony blisko centrum miasta, ale też blisko Parku Dębnickiego.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.