Mówi: | Olga Walentynowicz |
Funkcja: | PR Manager |
Firma: | Koral |
Lody Ekipa przełamały barierę pogodową. Biły rekordy sprzedaży już w marcu i kwietniu
– Pierwszy raz w naszej historii zaobserwowaliśmy przełamanie bariery pogodowej w zachowaniach konsumentów. Lody Ekipa dobrze sprzedawały się już w marcu i kwietniu, kiedy za oknem było jeszcze zimno – mówi Olga Walentynowicz z firmy Koral. Lody reklamowane przez Friza i jego Ekipę wciąż biją rekordy sprzedaży i są najbardziej popularnym produktem w 40-letniej historii firmy Koral. Z badania marki wynika, że pokolenia Polaków wiele łączy w tym obszarze. Zarówno młodsi konsumenci, jak i starsi mają podobnych idoli, a jednocześnie przyznają, że najchętniej jedliby lody ze swoją „ekipą”. Mimo pandemii lody pozostały deserem dla towarzystwa i rzadko jemy je w samotności.
– Na polskim rynku lodowym już dawno nie było produktów dedykowanych stricte młodzieży. Zazwyczaj były to lody dla najmłodszych, a potem ewentualnie bardziej odważne smaki, ale już w tradycyjnych opakowaniach. A młodzież to konsument, który bardzo docenia niestandardowe działania, smaki, coś, co ich przyciągnie i zaskoczy. Promocja lodów przez Ekipę to właśnie coś, co zwróciło uwagę i uczyniło z lodów produkt, którego każdy chce spróbować. Wytworzyła się swego rodzaju moda na te produkty, a to dla młodych ludzi jedna z ważniejszych kwestii przy wyborze zakupowym – mówi agencji Newseria Biznes Olga Walentynowicz, PR manager marki Koral.
Lody Koral Ekipa to według Centrum Monitorowania Rynku najpopularniejsze lody tego sezonu wśród lodów na patyku dla dzieci. Zajmują blisko 50 proc. sprzedaży w sklepach do 300 mkw. powierzchni i zostawiają konkurencję daleko w tyle. Dane marki Koral również pokazują, że lody Ekipa stały się najlepiej sprzedającą się nowością w 40-letniej historii firmy – wyprzedzając o ponad 300 proc. pozostałe nowości.
– Co ciekawe, lody Koral Ekipa przełamały bardzo ważną barierę psychologiczną wśród konsumentów – barierę pogodową. Lody, szczególnie wodne, cieszą się popularnością wtedy, kiedy za oknem świeci słońce i pogoda sprzyja. Natomiast lody Ekipa dobrze sprzedawały się już w marcu i kwietniu, kiedy za oknem było jeszcze dosyć zimno. Pierwszy raz w naszej historii obserwujemy przełamanie tej bariery wśród konsumentów – zaznacza PR manager marki Koral.
Zainteresowanie tymi lodami zwróciło uwagę wszystkich pokoleń, nie tylko tych najmłodszych. Starsze generacje zainteresowały się tym, co oglądają i czego słuchają ich dzieci, wchodząc niejako w ich świat. Badanie preferencji dotyczących konsumpcji lodów przeprowadzone przez Instytut ARC Rynek i Opinie na zlecenie marki Koral wskazało, że lody w ogóle mają tendencję do łączenia pokoleń. 94 proc. Polaków (czyli ponad 35 mln ludzi) lubi lody – niezależnie od wieku, płci czy miejsca zamieszkania.
– W większości przypadków Polacy nie jedzą lodów samotnie. Rzeczywiście w ciągu ostatniego roku spożywaliśmy je częściej w domu, ale 42 proc. dorosłych Polaków mówi, że jadło lody z rodziną, natomiast blisko 50 proc. młodych ludzi – ze znajomymi i przyjaciółmi. Tylko 15 proc. ankietowanych w badaniu stwierdziło, że jadło lody samotnie. To bardzo pozytywne zjawisko, bo pandemia zmieniła wiele, ale akurat tego, że lody są deserem dla towarzystwa, nie – dodaje Olga Walentynowicz.
W zależności od wieku Polacy jedynie wybierają nieco inne smaki – starsze pokolenia trzymają się tradycji i wybierają lody śmietankowe, waniliowe, czekoladowe i owocowe. Młodzi natomiast częściej sięgają po nowe smaki i oryginalne połączenia.
Marka Koral zapytała Polaków także o to, z kim znanym najchętniej zjedliby lody i okazało się, że zarówno młodsze, jak i starsze pokolenie wybrało swoich idoli. Są nimi najczęściej piosenkarz lub piosenkarka (43 proc.), lub aktor (31 proc.). Podobnie jest w młodszej grupie wiekowej (16–17 lat), gdzie blisko 50 proc. młodzieży wybrało piosenkarza lub piosenkarkę. W tym przedziale wiekowym jako idole pojawiają się również znani twórcy wideo (youtuberzy) – są oni autorytetem dla co piątego nastolatka (22 proc.).
– Młode pokolenia są zafascynowane twórcami internetowymi, youtuberami, ale jak pokazały nasze badania, nie są to jedyni idole młodych ludzi, a pokolenia starsze i młodsze nie różni aż tak wiele – zauważa ekspertka.
W badaniu padały również konkretne nazwiska. Ankietowani wskazywali, że chętnie poszliby na lody z Beatą Kozidrak, Cezarym Pazurą, Bogusławem Lindą, Magdą Gessler czy Robertem Lewandowskim. Niektórzy zabraliby także polityków – prezydenta Andrzeja Dudę czy Donalda Tuska. Dla młodzieży zdecydowanie najpopularniejszą osobą był Friz z Ekipy.
– Pomysł na współpracę marki Koral z Frizem i jego Ekipą zrodził się w zarządzie firmy. Członkowie zarządu zdecydowali, że chcieliby być bliżej swojej grupy docelowej, bliżej młodzieży i dzieci, dla których produkujemy lody. Początkowy pomysł zakładał jedynie promocję przez Friza i jego Ekipę lodów z portfolio firmy Koral. Natomiast później, przy okazji pierwszych rozmów uznano, że możemy stworzyć lody wspólnie, tak żeby Ekipa od początku do końca zaangażowała się też w proces kreacji produktu – w smak, formę, a nawet w opakowanie, a potem w ich promocję. Tak zrodziły się pierwsze lody w Polsce stworzone wspólnie z youtuberami i promowane przez nich – opowiada Olga Walentynowycz.
Popularność lodów Koral Ekipa ma niewątpliwy wpływ na sprzedaż w segmencie lodów impulsowych. Również prognozy dla całego rynku na półmetku 2021 roku są bardzo optymistyczne. Wartość rynku, jak wynika z danych Nielsena, wynosi obecnie ponad 2,5 mld zł.
– Do 2020 roku rynek lodów w Polsce rozwijał się bardzo szybko, z roku na rok sprzedaż rosła i biła kolejne rekordy. Pandemia koronawirusa sprawiła, że początkowo prognozy były bardzo pesymistyczne, ale ostatecznie rynek lodów wyszedł z tego obronną ręką. Najgorszy scenariusz w przypadku branży lodowej się nie sprawdził. Prognozy na tegoroczny sezon są bardzo optymistyczne – podsumowuje PR manager marki Koral.
Czytaj także
- 2025-06-12: Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
- 2025-06-17: Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować
- 2025-05-27: SUV-y dominują rynek motoryzacyjny. Hyundai wprowadzi latem do sprzedaży nowy siedmioosobowy model
- 2025-05-30: Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy
- 2025-05-19: 60 proc. młodych ludzi chce posiadać mieszkanie na własność. Główna bariera to brak wkładu własnego
- 2025-05-28: Więcej mieszkań może powstawać na gruntach Skarbu Państwa. Trwa zagospodarowywanie 800 ha
- 2025-05-02: Zmiany w globalnej gospodarce będą wspierać reindustrializację. To szansa dla Śląska
- 2025-04-25: Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu
- 2025-05-29: Stabilność zatrudnienia jedną z najważniejszych kwestii dla pokolenia Z. Nie chodzi jednak o wieloletnią pracę na etacie
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.