Newsy

Ubezpieczyciele zapewniają pomoc fachowców w przypadku domowych awarii. Popularność takich usług rośnie

2024-02-22  |  06:20
Mówi:Andrzej Paduszyński
Funkcja:dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych
Firma:Compensa TU SA Vienna Insurance Group
  • MP4
  • W przypadku usterki pilne znalezienie dobrego fachowca jest trudne, a koszt takiej usługi może mocno nadszarpnąć domowy budżet. Dlatego też na polskim rynku coraz większą popularnością cieszą się usługi home assistance, które zapewnia pomoc w przypadku domowej awarii, ale też np. konieczności wizyty u lekarza, pomocy pielęgniarki, zorganizowania leków czy transportu bądź innych, bardziej wyspecjalizowanych usług. – Zakres ubezpieczenia home assistance może być bardzo zróżnicowany, a jego koszt jest kilkukrotnie mniejszy niż koszt pojedynczej usługi fachowca wezwanego do domowej awarii – zauważa ekspert Compensy Andrzej Paduszyński.

    W przypadku awarii, decydując się na skorzystanie z usług fachowca, musimy się liczyć z wydatkami w okolicach kilkuset złotych. A to i tak nie jest chyba największy problem. Najbardziej problematyczne w takich przypadkach jest bowiem znalezienie dobrego fachowca w okolicy, potem trzeba umówić dogodny termin, a następnie na tego fachowca poczekać. A są przypadki, kiedy ekspert przyjeżdża do zepsutej lodówki czy pralki, po czym stwierdza, że i tak trzeba kupić nową, a za dojazd liczy sobie niemałą kwotę – mówi agencji Newseria Biznes Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

    W przypadku domowej awarii wezwanie elektryka, ślusarza czy hydraulika często okazuje się nie lada wyzwaniem. Po pierwsze, znalezienie w okolicy dobrego fachowca, który akurat będzie mieć w kalendarzu wolny termin, nierzadko graniczy z cudem. Po drugie, koszt takiej wizyty może sięgnąć nawet kilkuset złotych i stanowić spore obciążenie dla domowego budżetu.

    – Dlatego właśnie dobrą alternatywą, pozwalającą uniknąć problemów z fachowcami, jest skorzystanie z usług home assistance. Głównym atutem tego rozwiązania jest oszczędność czasu, ponieważ to firmy assistance’owe znajdują fachowców oraz oceniają jakość i terminowość wykonywanych przez nich usług. My tak naprawdę musimy tylko zadzwonić do firmy assistance’owej, zgłosić problem i poczekać na wykonanie usługi – mówi Andrzej Paduszyński.

    Home assistance to po prostu pakiet usług, które ubezpieczyciel zobowiązuje się zapewnić klientowi w określonych sytuacjach, np. w przypadku awarii pralki, telewizora, komputera czy lodówki. Jest niedrogim i bardzo popularnym rozszerzeniem do polisy mieszkaniowej, za które trzeba dopłacić na ogół od kilkunastu złotych w skali roku.

    – Koszt podstawowego pakietu usług home assistance to kilka–kilkanaście złotych, a w skład tego pakietu najczęściej wchodzą usługi elektryka, ślusarza, hydraulika, serwisu AGD, serwisu komputerowego, ale też wizyty lekarza, pielęgniarki, pomocy przy usuwaniu szkodników czy przy przeprowadzkach i różnego rodzaju usługi, które związane są z użytkowaniem mieszkania lub domu. Możemy za cenę kilkudziesięciu złotych rozszerzyć ten pakiet o dodatkowy limit kwotowy przypadający na usługę lub liczbę usług do wykorzystania w ciągu roku – mówi Andrzej Paduszyński.

    Ekspert zauważa, że koszt ubezpieczenia home assistance jest kilkukrotnie mniejszy niż koszt pojedynczej usługi fachowca wezwanego do domowej awarii. Jego zakres może być bardzo zróżnicowany i zależy od konkretnego ubezpieczyciela, dlatego przed podpisaniem umowy trzeba wnikliwie przeczytać zakres oferty.

    – Oferta ubezpieczeń home assistance jest bardzo zróżnicowana i zależy od tego, czy ubezpieczamy mieszkanie, czy dom. W przypadku mieszkania dość często spotkamy się z ofertą pomocy przy zorganizowaniu przeprowadzki. W takich przypadkach to firma assistance’owa wyszuka i zorganizuje firmę przeprowadzkową oraz ustali dogodny dla nas termin wykonania usługi – mówi Andrzej Paduszyński. – W przypadku domu, w którym posiadamy też ogród, to tu możemy się spotkać np. z ofertą pomocy przy zwalczaniu szkodników, takich jak krety albo osy, które zbudowały gniazdo i trzeba się go pozbyć – te usługi również mogą być oferowane w zakresie home assistance. Ciekawym rozwiązaniem jest również możliwość skorzystania z usług dekarskich, zwłaszcza po silnych wiatrach. Jeżeli mamy uszkodzony dach, możemy skorzystać z home assistance i zamówić usługę dekarza, który wymieni pojedyncze uszkodzone dachówki czy kawałek uszkodzonej blachy.

    Według danych Global Assistance Polska usługi home assistance cieszą się na rynku coraz większą popularnością w ciągu trzech kwartałów 2022 roku liczba zgłoszeń z ich tytułu wzrosła o 8 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2021 roku i aż o 50 proc. w porównaniu do 2020 roku.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.