Mówi: | Andrzej Paduszyński |
Funkcja: | dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych |
Firma: | Compensa TU SA Vienna Insurance Group |
Ubezpieczyciele zapewniają pomoc fachowców w przypadku domowych awarii. Popularność takich usług rośnie
W przypadku usterki pilne znalezienie dobrego fachowca jest trudne, a koszt takiej usługi może mocno nadszarpnąć domowy budżet. Dlatego też na polskim rynku coraz większą popularnością cieszą się usługi home assistance, które zapewnia pomoc w przypadku domowej awarii, ale też np. konieczności wizyty u lekarza, pomocy pielęgniarki, zorganizowania leków czy transportu bądź innych, bardziej wyspecjalizowanych usług. – Zakres ubezpieczenia home assistance może być bardzo zróżnicowany, a jego koszt jest kilkukrotnie mniejszy niż koszt pojedynczej usługi fachowca wezwanego do domowej awarii – zauważa ekspert Compensy Andrzej Paduszyński.
– W przypadku awarii, decydując się na skorzystanie z usług fachowca, musimy się liczyć z wydatkami w okolicach kilkuset złotych. A to i tak nie jest chyba największy problem. Najbardziej problematyczne w takich przypadkach jest bowiem znalezienie dobrego fachowca w okolicy, potem trzeba umówić dogodny termin, a następnie na tego fachowca poczekać. A są przypadki, kiedy ekspert przyjeżdża do zepsutej lodówki czy pralki, po czym stwierdza, że i tak trzeba kupić nową, a za dojazd liczy sobie niemałą kwotę – mówi agencji Newseria Biznes Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
W przypadku domowej awarii wezwanie elektryka, ślusarza czy hydraulika często okazuje się nie lada wyzwaniem. Po pierwsze, znalezienie w okolicy dobrego fachowca, który akurat będzie mieć w kalendarzu wolny termin, nierzadko graniczy z cudem. Po drugie, koszt takiej wizyty może sięgnąć nawet kilkuset złotych i stanowić spore obciążenie dla domowego budżetu.
– Dlatego właśnie dobrą alternatywą, pozwalającą uniknąć problemów z fachowcami, jest skorzystanie z usług home assistance. Głównym atutem tego rozwiązania jest oszczędność czasu, ponieważ to firmy assistance’owe znajdują fachowców oraz oceniają jakość i terminowość wykonywanych przez nich usług. My tak naprawdę musimy tylko zadzwonić do firmy assistance’owej, zgłosić problem i poczekać na wykonanie usługi – mówi Andrzej Paduszyński.
Home assistance to po prostu pakiet usług, które ubezpieczyciel zobowiązuje się zapewnić klientowi w określonych sytuacjach, np. w przypadku awarii pralki, telewizora, komputera czy lodówki. Jest niedrogim i bardzo popularnym rozszerzeniem do polisy mieszkaniowej, za które trzeba dopłacić na ogół od kilkunastu złotych w skali roku.
– Koszt podstawowego pakietu usług home assistance to kilka–kilkanaście złotych, a w skład tego pakietu najczęściej wchodzą usługi elektryka, ślusarza, hydraulika, serwisu AGD, serwisu komputerowego, ale też wizyty lekarza, pielęgniarki, pomocy przy usuwaniu szkodników czy przy przeprowadzkach i różnego rodzaju usługi, które związane są z użytkowaniem mieszkania lub domu. Możemy za cenę kilkudziesięciu złotych rozszerzyć ten pakiet o dodatkowy limit kwotowy przypadający na usługę lub liczbę usług do wykorzystania w ciągu roku – mówi Andrzej Paduszyński.
Ekspert zauważa, że koszt ubezpieczenia home assistance jest kilkukrotnie mniejszy niż koszt pojedynczej usługi fachowca wezwanego do domowej awarii. Jego zakres może być bardzo zróżnicowany i zależy od konkretnego ubezpieczyciela, dlatego przed podpisaniem umowy trzeba wnikliwie przeczytać zakres oferty.
– Oferta ubezpieczeń home assistance jest bardzo zróżnicowana i zależy od tego, czy ubezpieczamy mieszkanie, czy dom. W przypadku mieszkania dość często spotkamy się z ofertą pomocy przy zorganizowaniu przeprowadzki. W takich przypadkach to firma assistance’owa wyszuka i zorganizuje firmę przeprowadzkową oraz ustali dogodny dla nas termin wykonania usługi – mówi Andrzej Paduszyński. – W przypadku domu, w którym posiadamy też ogród, to tu możemy się spotkać np. z ofertą pomocy przy zwalczaniu szkodników, takich jak krety albo osy, które zbudowały gniazdo i trzeba się go pozbyć – te usługi również mogą być oferowane w zakresie home assistance. Ciekawym rozwiązaniem jest również możliwość skorzystania z usług dekarskich, zwłaszcza po silnych wiatrach. Jeżeli mamy uszkodzony dach, możemy skorzystać z home assistance i zamówić usługę dekarza, który wymieni pojedyncze uszkodzone dachówki czy kawałek uszkodzonej blachy.
Według danych Global Assistance Polska usługi home assistance cieszą się na rynku coraz większą popularnością – w ciągu trzech kwartałów 2022 roku liczba zgłoszeń z ich tytułu wzrosła o 8 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2021 roku i aż o 50 proc. w porównaniu do 2020 roku.
Czytaj także
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-07: Ekstremalne zjawiska pogodowe w Polsce to kilka miliardów strat rocznie. To duże wyzwanie dla branży ubezpieczeniowej
- 2024-10-03: Zapowiadane oskładkowanie wszystkich umów-zleceń i o dzieło to wyzwanie dla ZUS. Zakład będzie potrzebował 3–6 miesięcy na przygotowanie się do zmian
- 2024-07-22: Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
- 2024-06-04: Zjawiska pogodowe powodują coraz więcej zniszczeń upraw. Większość rolników nie decyduje się na ich ubezpieczenie
- 2024-05-07: Tanie dekoracje do domu coraz poważniejszym problemem dla środowiska. Eksperci ostrzegają przed skutkami fast homeware
- 2024-04-26: W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
- 2024-04-12: Rynek nieruchomości premium w Polsce szybko rośnie. Do Europy Zachodniej sporo nam jeszcze brakuje
- 2024-02-06: Wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe coraz bardziej zainteresowane inwestycjami we własne źródła OZE. Nowe przepisy pozwalają im na tym zarabiać
- 2023-12-11: Rośnie zainteresowanie agrocasco. Koszt utraty maszyny rolniczej może przewyższać wartość domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.