Newsy

B. Zdrojewski: Prowadzimy 200 inwestycji z wykorzystaniem środków unijnych o wartości 600-800 mln zł rocznie

2011-12-06  |  00:31
Wszystkie newsy
Mówi:Bogdan Zdrojewski
Funkcja:Minister
Firma:Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Inwestycje finansowane ze środków unijnych – to priorytet drugiej kadencji Bogdana Zdrojewskiego na stanowisku ministra kultury i dziedzictwa narodowego.

- Chcemy te inwestycje nie tylko dobrze skończyć, ale dobrze poodbierać i podpisać stosowne umowy – planuje Bogdan Zdrojewski, minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Powstać ma m.in. Muzeum II Wojny Światowej, Muzeum Historii Żydów Polskich czy Europejskie Centrum Solidarności w Gdańsku.

Drugi ważny punkt tej kadencji to edukacja artystyczna i kulturalna.

Wiąże się ona z inwestycjami także, ale najważniejsze rzeczy to są projekty „miękkie”, czyli te projekty, które są adresowane przede wszystkim do najmłodszych – mówi minister.

Minister stawia sobie też ambitne cele w temacie dziedzictwa narodowego.

 - Muszę poprawić dystrybucję środków finansowych, ale także bardzo mi zależy, aby ministerstwo wydawało trochę więcej pieniędzy na zabytki. Natomiast na mniejszą ilość projektów, aby efektywność wydawanych pieniędzy, krótko mówiąc, wzrosła – zapewnia minister Zdrojewski.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.