Mówi: | Sławomir S. Sikora |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Citi Handlowy |
Liczba kart kredytowych będzie rosła. Citi Handlowy chce je wydawać w mniej niż pół godziny dzięki biometrii i analizie danych
Citi Handlowy w ciągu następnych trzech lat pokaże, jak wygląda drugie życie karty kredytowej i dlaczego jest ona atrakcyjna dla klientów – zapowiada prezes banku Sławomir S. Sikora. Jak ocenia, mimo spadku liczby kart w obiegu w ostatnich kilku latach, obecnie jest to jeden z najbardziej perspektywicznych produktów. Citi Handlowy chce wykorzystać m.in. biometrię i analizę danych, aby móc zaoferować ją nowym klientom w maksymalnie pół godziny. Prezes banku ocenia również, że pierwszy kwartał tego roku okazał się dobrym początkiem do realizacji nowej strategii skupionej na cyfrowej transformacji i technologiach.
– W nowej strategii podkreśliliśmy trzy filary. Pierwszym jest digitalizacja banku. W segmencie bankowości instytucjonalnej prawie 100 proc. z 7 mln transakcji zostało przeprowadzonych drogą elektroniczną. Natomiast w segmencie klientów indywidualnych mamy ponad 70-proc. wzrost sprzedaży pożyczek drogą online – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Sławomir S. Sikora, prezes zarządu Citi Handlowy.
Zgodnie z nową strategią rozwoju do 2021 roku Citi Handlowy zamierza zwiększyć liczbę klientów detalicznych o 50 proc. i udzielić im 2 mld zł nowych kredytów. Bank skupia się w niej przede wszystkim na poprawie doświadczeń klientów oraz cyfrowej transformacji, bazującej na nowych technologiach takich jak biometria, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. To z tymi rozwiązaniami będzie związany rozwój nowych kart kredytowych.
– Naszym rozwiązaniem będzie karta kredytowa, której oferowanie dla nowego klienta mamy nadzieję zmieścić w pół godziny. Dziś jest to proces znacznie dłuższy. Dzięki wykorzystaniu biometrii, analizy danych i tzw. silnika kredytowego będziemy w stanie skroić ofertę na miarę nowego klienta w czasie nie dłuższym niż pół godziny – mówi Sławomir S. Sikora.
Citi Handlowy ma w Polsce blisko 700 tys. klientów korzystających z kart płatniczych i kredytowych. Prezes banku ocenia, że mimo spadku liczby kart kredytowych w obiegu w ostatnich 6–7 latach jest to jeden z najbardziej perspektywicznych produktów.
– Zgadzam się z tymi, którzy mówią, że ona zniknie fizycznie. Może nie tak szybko, ale w końcu plastik przestanie być popularny. Natomiast liczba klientów kart kredytowych – mówiąc o funkcjonalności – wzrośnie. Citi Handlowy będzie tym bankiem, który w ciągu następnych 3 lat pokaże, jak wygląda drugie życie karty kredytowej i dlaczego jest ona atrakcyjna dla klientów – zapowiada Sławomir S. Sikora.
W nadchodzącym kwartale bank zapowiada też wprowadzenie dalszych nowości w ofercie dla firm.
– W obszarze firm będą dwie grupy produktowe. Pierwsza to nowoczesny system rozliczania – tu przyszłością będą nie pojedyncze produkty, ale kompleksowe rozwiązania. Przykładowo, dla firmy, która rozwozi jedzenie, kwestia bieżącego rozliczania się jest kluczowa. Chcielibyśmy, żeby dla takich firm i ich pracowników rozliczenia były szybkie, łatwe i bezpieczne. Innym produktem, który będzie się rozwijał, będzie finansowanie dużych przedsięwzięć – zarówno budowania nowych fabryk, jak i fuzji i przejęć – mówi Sławomir S. Sikora.
Zapowiada, że w segmencie małych i średnich firm dostępne będą rozwiązania czerpiące z obsługi największych globalnych koncernów. Pozwoli to wspierać polskie przedsiębiorstwa w ich ekspansji zagranicznej (dzięki sieci Citi dostępnej w 100 krajach), a także zagraniczne firmy, które dopiero wchodzą na krajowy rynek.
Prezes Citi Handlowy podkreśla, że pierwszy kwartał br. okazał się dobrym początkiem do realizacji nowej, 3-letniej strategii. Bank odnotował w I kwartale br. skonsolidowany zysk netto w wysokości 59,5 mln zł, co oznacza prawie 60-proc. spadek względem poprzedniego. To przede wszystkim efekt wyższej składki na fundusz restrukturyzacji Bankowego Funduszu Gwarancyjnego. Dodatkowa opłata regulacyjna wyniosła 95 mln zł, co oznacza blisko dwukrotny wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.
– Pierwszy kwartał przyniósł nam wynik, który oceniamy jako bardzo przyzwoity w porównaniu z poprzednim. Pomijając jednorazowe zdarzenie, w postaci gwałtownego wzrostu opłat na Bankowy Fundusz Gwarancyjny, zysk kształtował się na poziomie 155 mln zł, zbliżonym do ostatnich dwóch kwartałów. Jednakże raportowany wynik ze względu na ponad 80-proc. wzrost opłaty na fundusz restrukturyzacyjny ostatecznie wyniósł 59 mln zł. Cieszy nas duża dynamika biznesu, zarówno w segmencie klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych – mówi prezes zarządu Citi Handlowy.
W tym samym czasie przychody banku osiągnęły poziom 537,1 mln zł (spadek o 30,4 mln, czyli 5,4 proc. w ujęciu kwartalnym). Portfel kredytów był o 11 proc. wyższy niż przed rokiem, z kolei depozyty indywidualne na koniec marca urosły o 15 proc., a instytucjonalne – o 13 proc.
Czytaj także
- 2024-04-26: T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
- 2024-04-25: Polskie rolnictwo potrzebuje inwestycji infrastrukturalnych. Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń kolejowych
- 2024-04-18: Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
- 2024-04-16: Polskie uczelnie są coraz bliższe wprowadzenia mikropoświadczeń. Dla studentów takie certyfikaty to szansa na wzmocnienie pozycji na rynku pracy
- 2024-03-28: Sektor ochrony zdrowia odpowiada za większe emisje CO2 niż lotnictwo. Zielone zmiany wymagają drastycznego przyspieszenia
- 2024-03-28: Postęp technologiczny rewolucjonizuje pracę specjalistów ds. finansów. Stają się strategicznymi doradcami biznesu
- 2024-03-27: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego ws. sztucznej inteligencji będzie ogromną zmianą na tym rynku. Brakuje wciąż regulacji dotyczącej praw autorskich
- 2024-03-19: Banki przypominają dziś firmy softwarowe. Ich funkcjonowanie coraz bardziej oparte na nowych technologiach
- 2024-03-14: M. Boni: Potrzebujemy planu wdrożenia nowego aktu o sztucznej inteligencji. To może być zadanie polskiej prezydencji w UE
- 2024-04-11: Europie nie udaje się dogonić USA i Chin w rozwoju sztucznej inteligencji. Nie wykorzystujemy skali jednolitego rynku cyfrowego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.