Newsy

Od dziś regularne połączenia z lotniska w Modlinie. Rocznie może obsłużyć 2 mln pasażerów

2012-07-16  |  06:43
Mówi:Jadwiga Starczewska
Funkcja:Dyrektor Biura Handlowo-Marketingowego
Firma:Lotnisko Modlin
  • MP4

    Dziś regularne połączenia z lotniska w Modlinie uruchamia Ryanair. Wizz Air planował pierwszy odlot w środę, ale już wczoraj przeniósł tu połączenie z Budapesztu, które miało obsługiwać Lotniska Chopina. Obaj przewoźnicy zaoferują głównie połączenia europejskie.  Jeszcze w tym sezonie w Modlinie mogą pojawić się pierwsze samoloty czarterowe. Terminal będzie mógł obsłużyć ponad 2 miliony pasażerów rocznie.

    Lotnisko w podwarszawskim Modlinie ma być alternatywą dla portu im. Fryderyka Chopina na stołecznym Okęciu. Współpracą zainteresowanych jest coraz więcej przewoźników.

      Już sam fakt, że startujemy z takimi partnerami jak Wizz Air i Ryanair, i to w tak dużej skali, powoduje, że te nadzieje na przyszłość są bardzo duże i bardzo pozytywne – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jadwiga Starczewska, szefowa biura handlowo-marketingowego Lotniska Modlin.

    Około 40 proc. ruchu lotniczego nad Modlinem będą stanowiły rejsy z i na Wyspy Brytyjskie. Jak podkreślają przedstawiciele lotniska, lista połączeń krajowych, jak i zagranicznych będzie systematycznie rosła.

    Prawdopodobnie jeszcze w tym sezonie letnim na płycie podwarszawskiego lotniska usiądą też pierwsze samoloty przewoźników czarterowych. Kolejne w sezonie zimowym.

     – Zakładamy, że w większej skali nowe połączenia i nowi przewoźnicy pojawią się w przyszłym sezonie letnim – mówi Jadwiga Starczewska.

    Kluczowym czynnikiem, który ma zachęcić potencjalnych przewoźników, są ceny.

     – Nastawiliśmy się, że startujemy z przewoźnikami niskokosztowymi, wobec czego ustaliliśmy ceny na takim poziomie, żeby zachęcić wszystkich do korzystania z lotniska – mówi dyrektorka biura handlowo-marketingowego Lotniska Modlin. – Zyskiem największym będzie to, że lotnisko zaistnieje, że zacznie się rozwijać, a pasażerowie przyzwyczają się do tego, że można stąd latać łatwo, wygodnie i bez problemów.

    Tak ma być między innymi dzięki sieci połączeń z Warszawą. Do Modlina będą kursowały pociągi Kolei Mazowieckich z Warszawy Centralnej oraz z lotniska Okęcie. Autobusy, uruchomione przez kolejowego przewoźnika, dowiozą pasażerów ze stacji kolejowej w Modlinie pod sam terminal. Tzw. "bilet lotniskowy" będzie kosztował 12 złotych

     – Zakładamy, że w przeciągu dwóch lat na wprost terminala powstanie podziemna stacja kolejowa, co zupełnie uprości podróż – wyjaśnia Jadwiga Starczewska.

    Wkrótce też zostaną uruchomione specjalne połączenia autobusowe między Modlinem a innymi miastami w całej Polsce. Na pasażerów czekać będzie też około 800 miejsc parkingowych. 

    Lotnisko w Modlinie powstało kosztem ponad 250 mln zł. 40 procent pochodzi z Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”. Dzięki funduszom unijnym udało się też zmodernizować stację PKP i zakupić kilkanaście składów pociągów elektrycznych.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.