Globalny lider branży gier mobilnych zamierza rozwijać się w Polsce. Playtika właśnie wprowadza się do Warszawy
W globalnej skali branża gier rośnie jak na drożdżach, a według prognoz Newzoo w tym roku rekordowy poziom osiągnie zarówno jej wartość, jak i liczba graczy. Prężnie działającym rynkiem jest też Polska, w rodzimej branży gamedev zatrudnionych jest ok. 12 tys. osób. To potencjał, z którego chce skorzystać Playtika – jeden z liderów na rynku technologii gier mobilnych. Grupa, która do tej pory zatrudniała na tutejszym rynku 300 specjalistów w systemie hybrydowym, ma w Polsce ambitne plany rozwoju. Dlatego aktywnie rekrutuje programistów oraz specjalistów na stanowiska w dziale R&D i właśnie otworzyła w stolicy swoje nowe, prestiżowe biuro w zabytkowych Browarach Warszawskich.
– Otwarcie biura w Polsce jeszcze bardziej wzmocni naszą wiedzę i możliwości w szybko rozwijającej się branży gier – mówi Shlomi Aizenberg, dyrektor operacyjny w Playtika.
Branża gier to w tej chwili jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi biznesu. Według prognoz Newzoo, czołowej firmy zajmującej się badaniem tego sektora rozrywki, w tym roku padnie nowy rekord i jej globalna wartość przekroczy 203,1 mld dolarów (wobec 192,7 mld dol. w ubiegłym), notując wzrost o 5,4 proc. r/r. Natomiast za dwa lata, do 2024 roku ma już osiągnąć poziom 222 mld dolarów.
Według analityków Newzoo, w tym roku rekordowa będzie też liczba graczy, która globalnie na koniec br. wyniesie już 3,09 mld użytkowników. Za ponad połowę (51 proc.) tegorocznych przychodów branży ma natomiast odpowiadać segment gier mobilnych, którego wartość po raz pierwszy przekroczy kwotę 100 mld dolarów.
W tym segmencie prężnie działającym rynkiem jest też Polska, co potwierdza m.in. raport „The Games Industry of Poland 2021”. Wynika z niego, że wzrost przychodów polskiej branży gamedev na przestrzeni ostatnich 3 lat utrzymywał się na poziomie około 30 proc., ale w 2020 roku - pomimo pandemii - znacznie wzrósł, a polscy twórcy gier wygenerowali przychód na poziomie 969 mln euro). Raport pokazuje też, że w Polsce jest ok. 20 mln graczy (z czego tylko co piąty ma poniżej 18 lat), a w rodzimej branży gamedev zatrudnionych jest ok. 12 tys. osób.
To potencjał, z którego chce skorzystać notowana na NASDAQ Grupa Playtika, czyli jeden z liderów na rynku rozrywki i technologii gier mobilnych. Spółka założona w 2010 roku była jedną z pierwszych firm oferujących gry społecznościowe „free-to-play” na portalach społecznościowych, a później na platformach mobilnych.
Jej główna siedziba znajduje się w Herzliya w Izraelu, ale Playtika ma biura na całym świecie, zatrudniając ponad 4 tys. pracowników. Od dzisiaj jedno z nich mieści się również w Warszawie.
– Zespół Playtika w Warszawie rozwinął się szybko i stał się wielokulturowym centrum, w którym profesjonaliści i utalentowani deweloperzy – nie tylko z Polski, ale z całego świata – wspierają naszą misję, aby zapewniać rozrywkę w myśl hasła „Infinite Ways to Play” – mówi Shlomi Aizenberg.
Warszawski zespół Playtika rozpoczął pracę w styczniu 2021 roku i liczy ponad 300 osób, które do tej pory pracowały głównie w systemie zdalnym i hybrydowym. Tutejszy zespół zajmuje się głównie rozwijaniem najpopularniejszych gier portfolio spółki: Bingo Blitz, Board Kings, Solitaire Grand Harvest i Redecor. Połaczenie kompetencji zespołu R&D z możliwościami autorskiej platformy Playtika Boost umożliwia tutejszym specjalistom optymalizację gier mobilnych m.in. dzięki personalizacji i automatyzacji.
Grupa ma jednak ambitne plany rozwoju w Polsce. Dlatego w tej chwili aktywnie rekrutuje m.in. specjalistów na stanowiska w dziale R&D, programistów specjalizujących się w Java, JavaScript, PHP i Unity. Ci będą pracować w nowo otwartym biurze Playtika w historycznych Browarach Warszawskich w samym centrum Warszawy.
– W obecnym świecie potrzebujemy solidnego i mocnego elementu stabilizacji i pozytywnej inspiracji na przyszłość. Nowe biuro w tak wspaniałym miejscu, jakim są Browary Warszawskie, z pięknym wystrojem i wszystkimi udogodnieniami, daje nam pozytywną energię, jednocząc wszystkich pracowników Playtika z regionu, niezależnie od ich kraju pochodzenia – mówi Arik Sandler, wiceprezes ds. operacji biznesowych w Playtika.
Prestiżowa lokalizacja w odrestaurowanym, XIX-wiecznym kompleksie ma zaznaczyć obecność Playtika na polskim rynku i stanowić dodatkowy benefit dla pracowników, którzy - co już charakterystyczne dla rynku pracy w branży gamedev - mogą liczyć na szereg udogodnień: od pięknej architektury i najlepszych restauracji w bliskiej okolicy, po przewidziane w biurze strefy relaksu, pokój gier, a nawet specjalną salę do pracy kreatywnej. Nowa powierzchnia ok. 3,3 tys. mkw. ma zapewnić komfortowe warunki zarówno obecnym 300 pracownikom, którzy pracują w trybie hybrydowym, jak i nowym talentom, które będą dołączać do firmy w nadchodzących miesiącach.
Czytaj także
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
- 2024-10-24: Pracownicy deklarują mocne zaangażowanie w swoją pracę. Rzadko czują wsparcie od pracodawców
- 2024-10-04: Branża lotnicza zmaga się z niedoborem kadr. Brakuje przede wszystkim mechaników lotniczych
- 2024-09-12: Bezpieczeństwo priorytetem dla branży chemicznej. Firmy na własną rękę wprowadzają systemy reagowania kryzysowego
- 2024-07-30: Coraz mniej Polaków ćwiczy regularnie przez brak czasu i motywacji. To może pogłębiać problemy ze zdrowiem psychicznym
- 2024-07-03: Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy
- 2024-08-01: Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
- 2024-06-20: Zbliża się koniec ery tradycyjnych biletów komunikacji miejskiej. Pasażerowie wolą rozwiązania mobilne
- 2024-04-24: 72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
- 2024-04-17: Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Polscy producenci żywności obawiają się utraty unijnych rynków zbytu. Wszystko przez umowę z krajami Ameryki Południowej
Polscy rolnicy obawiają się utraty rynków zbytu dla produktów rolno-spożywczych w krajach UE na rzecz bardziej konkurencyjnych cenowo producentów z krajów Mercosur, czyli Brazylii, Argentyny, Paragwaju i Urugwaju. Taki może być efekt umowy o wolnym handlu, której negocjacje mają się zakończyć przed końcem roku. Polskie Ministerstwo Rolnictwa wyraziło swoje negatywne stanowisko w tej sprawie, podobnie jak unijne i krajowe organizacje rolnicze.
Transport
Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
Usługi machine-to-machine (M2M) w połączeniu z szybką siecią umożliwiają niezakłóconą komunikację między urządzeniami w czasie rzeczywistym. Dzięki kartom telemetrycznym M2M możliwy jest np. zdalny odczyt liczników energii czy wody, wypożyczenie roweru miejskiego, płatności zbliżeniowe czy nawet zdalne badanie EKG. Według danych UKE w ubiegłym roku w Polsce działało prawie 8 mln kart M2M, a ich liczba w sieci dynamicznie rośnie. Ponad 4 mln pochodzi od Orange Polska.
Ochrona środowiska
Błyskawiczne powodzie będą coraz częstszym zjawiskiem w Europie. Zwłaszcza miasta muszą być na nie przygotowane
Hiszpania wciąż walczy ze skutkami ekstremalnych powodzi, które przetoczyły się w ostatnich tygodniach przez wschodnie i południowe regiony. Ze względu na postępujące ocieplenie klimatu tego typu ulewne, gwałtowne deszcze powodujące powodzie błyskawiczne mogą być coraz częstszym problemem w Europie – ostrzegają hydrolodzy. Podkreślają, że szczególnie dotkliwie będą je odczuwać miasta. Kluczową rolę odgrywa tu nie tylko adaptacja do zmian klimatu, ale też przygotowanie mieszkańców na zagrożenia.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.