Newsy

Citroen odkupuje stare samochody i zachęca do zakupu nowych. Sprzedaż w I kw. lepsza o ponad jedną trzecią

2014-04-07  |  06:40
Mówi:Jacek Trojanowski
Funkcja:dyrektor generalny
Firma:Citroen Polska
  • MP4
  • Każda osoba, która zdecyduje się na odsprzedanie lub zezłomowanie swojego starego auta, może otrzymać na rabat na zakup nowego modelu Citroena. Premia wynosi nawet 8 tysięcy złotych. Ta strategia koncernu przyniosła efekty w postaci wzrostu sprzedaży w ubiegłym roku i w I kwartale tego roku. Od stycznia do końca marca sprzedaż aut Citroena była wyższa o 36 proc.

    W ubiegłym roku z takiej promocji skorzystało ponad dwa tysiące klientów – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jacek Trojanowski, dyrektor generalny Citroen Polska. – Duża popularność akcji oraz wiele sygnałów od kupujących, że oczekują tego typu oferty, skłoniły nas do przeprowadzenia jej raz jeszcze.

    Dyrektor generalny wyjaśnia, że promocja cieszy się zainteresowaniem osób, które wcześniej nie myślały o zakupie nowego auta lub rozważały nabycie samochodu używanego. Proponowane przez Citroena premie okazują się wystarczającą zachętą, by skłonić takich kierowców do kupna nowego pojazdu.

    Akcja przyniosła Citroenowi znaczący wzrost sprzedaży i zwiększenie udziału marki w rynku. W pierwszym kwartale tego roku wyniki koncernu poprawiły się o 36 proc., podczas gdy cały rynek samochodowy wzrósł o ok. 26 proc. Citroen sprzedał ponad 1 tys. aut więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

    – Tańszy zakup oznacza wymierną korzyść dla klienta. Nasza akcja ma jednak także aspekt ekologiczny, gdyż pozwala wymienić starsze auto, często nie spełniające już dzisiejszych norm, na bezpieczniejszy samochód najnowszej generacji – mówi Jacek Trojanowski.

    Dobrym wynikom koncernu sprzyjała także udana akcja wyprzedażowa minionego rocznika.

    Promocja rozpoczęła się w kwietniu. Widzimy, że zapotrzebowanie na tego typu samochody jest w Polsce duże i to zarówno, jeżeli chodzi o klienta indywidualnego, jak i instytucjonalnego. Autami z instalacją gazową zainteresowane są między innymi korporacje taksówkowe – mówi Jacek Trojanowski.

    Najlepiej sprzedającymi się modelami okazały się pojazdy z segmentu B, czyli Citroen C3 i C3 Picasso. Popularnością cieszyła się ubiegłoroczna nowość, Citroen C-Elysée, a prawdziwym hitem okazał się nowy C4 Picasso, powoli odzyskujący pozycję lidera w segmencie minivanów. Koncern liczy na to, że tegoroczną sprzedaż będą napędzać również nowości, czyli C4 Cactus oraz nowy Citroena C1, który ma się pojawić w salonach jesienią. Utrzymaniu dobrych wyników pomóc może też promocja na C-Elysée. Model dostępny jest teraz z fabrycznie montowaną instalacją gazową, której cenę wyznaczono na 1 zł.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Szkolenie Online IMM

    Prawo

    UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

    Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

    Prawo

    Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

    Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

    Handel

    Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

    Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.