Mówi: | Paweł Szymański |
Funkcja: | wiceprezes zarządu |
Firma: | Marvipol SA |
Marvipol z rekordowymi wynikami sprzedaży samochodów i mieszkań
Nawet 1250 samochodów marki Jaguar, Land Rover i Range Rover wyjedzie w tym roku na polskie ulice z salonów należącej do Marvipolu spółki zależnej JLR Polska. Motoryzacyjny biznes grupy kapitałowej ma w połowie 2015 r. trafić na giełdę pod nazwą M Automotive Holding. Rekordy sprzedaży bije też oddział deweloperski spółki.
– Chcemy sprzedać co najmniej 650 mieszkań i uzyskać co najmniej 20-proc. wzrost sprzedaży w motoryzacji, czyli mówimy o 1200-1250 samochodach w roku 2014 – zapowiada Szymański w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paweł Szymański, wiceprezes zarządu Marvipol SA.
Dodaje, że plany na kolejne lata zakładają dalsze wzrosty. W ciągu dwóch lat Marvipol chce osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 800 mieszkań i ponad 2 tys. samochodów.
– Zaczynamy bardzo intensywne prace związane z przygotowaniem od strony formalnej i merytorycznej do procesu wprowadzenia nowego podmiotu na giełdę. Zakładamy, że IPO powinno dojść do skutku na koniec drugiego lub początku trzeciego kwartału przyszłego roku – zapowiada wiceprezes zarządu Marvipol SA.
Wydzielenie i wprowadzenie na giełdę oddziału motoryzacyjnego Marvipolu to element nowej strategii grupy. Spółka do tej pory zajmowała się działalnością deweloperską na terenie Warszawy, sprzedażą samochodów JLR oraz prowadzeniem myjni samochodowych. Z ostatniego segmentu spółka chce się wycofać w ciągu najbliższych dwóch lat.
Szymański zapowiada, że rozdzielenie spółek deweloperskiej i motoryzacyjnej uprości strukturę organizacyjną Marvipolu. Większa przejrzystość oraz rosnące wyniki sprzedaży mają zainteresować inwestorów. Marvipol w tym roku notuje rekordy w obydwu sektorach. W pierwszym półroczu spółka sprzedała 400 mieszkań – niemal dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie 2013 r. Wzrosty w sektorze motoryzacyjnym są mniejsze, ale również zauważalne, co daje podstawę do optymistycznych planów na cały rok.
Według planu wydzielenia spółki motoryzacyjnej wszyscy obecni akcjonariusze Marvipolu otrzymają taką samą liczbę udziałów w M Automotive Holding. Wprowadzenie spółki na giełdę ma posłużyć m.in. do pozyskania środków na dalszy rozwój spółki. Planowane do 2018 r. inwestycje mogą wynieść 60 mln zł.
Czytaj także
- 2025-03-21: Zakup używanego samochodu może być stresujący. Mimo profesjonalizacji rynku wciąż zdarzają się oszustwa
- 2025-04-22: Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji
- 2025-03-10: Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności
- 2025-02-06: Rząd pracuje nad nowymi warunkami testowania pojazdów autonomicznych. Do dopuszczenia ich do ruchu jeszcze daleka droga
- 2025-03-10: Wypadki pod wpływem alkoholu częściej powodują młodzi kierowcy. Sytuację poprawiają kontrole prędkości oraz stanu trzeźwości kierujących
- 2025-02-12: Blokady alkoholowe w samochodach mogą pomóc w walce z problemem pijanych kierowców. Co roku w Polsce doprowadzają do śmierci 150–200 osób
- 2024-12-13: W Europie segment elektrycznych małych aut miejskich zapóźniony o trzy–cztery lata. Hyundai chce to zmienić
- 2024-10-11: D. Obajtek: UE nie dorosła technologicznie do rezygnacji z samochodów spalinowych. Europejski rynek motoryzacyjny upada
- 2024-11-13: Zadyszka na rynku ładowania samochodów elektrycznych. Rozwój infrastruktury przyhamował
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.