Newsy

Marvipol z rekordowymi wynikami sprzedaży samochodów i mieszkań

2014-07-14  |  06:35

Nawet 1250 samochodów marki Jaguar, Land Rover i Range Rover wyjedzie w tym roku na polskie ulice z salonów należącej do Marvipolu spółki zależnej JLR Polska. Motoryzacyjny biznes grupy kapitałowej ma w połowie 2015 r. trafić na giełdę pod nazwą M Automotive Holding. Rekordy sprzedaży bije też oddział deweloperski spółki.

Chcemy sprzedać co najmniej 650 mieszkań i uzyskać co najmniej 20-proc. wzrost sprzedaży w motoryzacji, czyli mówimy o 1200-1250 samochodach w roku 2014 – zapowiada Szymański w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paweł Szymański, wiceprezes zarządu Marvipol SA.

Dodaje, że plany na kolejne lata zakładają dalsze wzrosty. W ciągu dwóch lat Marvipol chce osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 800 mieszkań i ponad 2 tys. samochodów.

Zaczynamy bardzo intensywne prace związane z przygotowaniem od strony formalnej i merytorycznej do procesu wprowadzenia nowego podmiotu na giełdę. Zakładamy, że IPO powinno dojść do skutku na koniec drugiego lub początku trzeciego kwartału przyszłego roku – zapowiada wiceprezes zarządu Marvipol SA.

Wydzielenie i wprowadzenie na giełdę oddziału motoryzacyjnego Marvipolu to element nowej strategii grupy. Spółka do tej pory zajmowała się działalnością deweloperską na terenie Warszawy, sprzedażą samochodów JLR oraz prowadzeniem myjni samochodowych. Z ostatniego segmentu spółka chce się wycofać w ciągu najbliższych dwóch lat.

Szymański zapowiada, że rozdzielenie spółek deweloperskiej i motoryzacyjnej uprości strukturę organizacyjną Marvipolu. Większa przejrzystość oraz rosnące wyniki sprzedaży mają zainteresować inwestorów. Marvipol w tym roku notuje rekordy w obydwu sektorach. W pierwszym półroczu spółka sprzedała 400 mieszkań – niemal dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie 2013 r. Wzrosty w sektorze motoryzacyjnym są mniejsze, ale również zauważalne, co daje podstawę do optymistycznych planów na cały rok.

 

Według planu wydzielenia spółki motoryzacyjnej wszyscy obecni akcjonariusze Marvipolu otrzymają taką samą liczbę udziałów w M Automotive Holding. Wprowadzenie spółki na giełdę ma posłużyć m.in. do pozyskania środków na dalszy rozwój spółki. Planowane do 2018 r. inwestycje mogą wynieść 60 mln zł.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.