Mówi: | Paweł Szymański |
Funkcja: | wiceprezes zarządu |
Firma: | Marvipol SA |
Marvipol z rekordowymi wynikami sprzedaży samochodów i mieszkań
Nawet 1250 samochodów marki Jaguar, Land Rover i Range Rover wyjedzie w tym roku na polskie ulice z salonów należącej do Marvipolu spółki zależnej JLR Polska. Motoryzacyjny biznes grupy kapitałowej ma w połowie 2015 r. trafić na giełdę pod nazwą M Automotive Holding. Rekordy sprzedaży bije też oddział deweloperski spółki.
– Chcemy sprzedać co najmniej 650 mieszkań i uzyskać co najmniej 20-proc. wzrost sprzedaży w motoryzacji, czyli mówimy o 1200-1250 samochodach w roku 2014 – zapowiada Szymański w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Paweł Szymański, wiceprezes zarządu Marvipol SA.
Dodaje, że plany na kolejne lata zakładają dalsze wzrosty. W ciągu dwóch lat Marvipol chce osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 800 mieszkań i ponad 2 tys. samochodów.
– Zaczynamy bardzo intensywne prace związane z przygotowaniem od strony formalnej i merytorycznej do procesu wprowadzenia nowego podmiotu na giełdę. Zakładamy, że IPO powinno dojść do skutku na koniec drugiego lub początku trzeciego kwartału przyszłego roku – zapowiada wiceprezes zarządu Marvipol SA.
Wydzielenie i wprowadzenie na giełdę oddziału motoryzacyjnego Marvipolu to element nowej strategii grupy. Spółka do tej pory zajmowała się działalnością deweloperską na terenie Warszawy, sprzedażą samochodów JLR oraz prowadzeniem myjni samochodowych. Z ostatniego segmentu spółka chce się wycofać w ciągu najbliższych dwóch lat.
Szymański zapowiada, że rozdzielenie spółek deweloperskiej i motoryzacyjnej uprości strukturę organizacyjną Marvipolu. Większa przejrzystość oraz rosnące wyniki sprzedaży mają zainteresować inwestorów. Marvipol w tym roku notuje rekordy w obydwu sektorach. W pierwszym półroczu spółka sprzedała 400 mieszkań – niemal dwukrotnie więcej niż w tym samym okresie 2013 r. Wzrosty w sektorze motoryzacyjnym są mniejsze, ale również zauważalne, co daje podstawę do optymistycznych planów na cały rok.
Według planu wydzielenia spółki motoryzacyjnej wszyscy obecni akcjonariusze Marvipolu otrzymają taką samą liczbę udziałów w M Automotive Holding. Wprowadzenie spółki na giełdę ma posłużyć m.in. do pozyskania środków na dalszy rozwój spółki. Planowane do 2018 r. inwestycje mogą wynieść 60 mln zł.
Czytaj także
- 2024-04-16: Rekordowe notowania złota. Ryzyko eskalacji konfliktu na Bliskim Wschodzie będzie napędzać dalsze wzrosty
- 2024-02-09: Popyt na używane samochody przyspiesza. Na rynku dwukrotnie wzrosła liczba ofert elektryków
- 2024-01-12: W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut. Przez to wzrosły także średnie ceny
- 2023-12-04: Producenci części motoryzacyjnych i warsztaty nie są gotowe na 2035 rok. Dla wielu z nich konieczna będzie zmiana profilu działalności
- 2024-01-15: Regenerowane części zamienne są coraz popularniejsze. Wykorzystuje się je również w fabrycznym odnawianiu używanych aut
- 2023-11-15: GPW wiąże duże nadzieje z nowymi liniami spoza rynku finansowego. Do końca roku będzie gotowa platforma obsługująca usługi logistyczne i spedycyjne
- 2023-12-11: Coraz więcej kobiet w branży motoryzacyjnej. Praca w tym sektorze często nie wymaga siły fizycznej, ale odpowiednich umiejętności miękkich
- 2023-10-10: Europejskim indeksom nie sprzyjają polityka gospodarcza i koniunktura. Firmy coraz mniej chętnie sięgają po źródła finansowania na rynek publiczny
- 2023-09-06: Na silnej wierze w przesądy w Nigerii cierpią przede wszystkim dzieci. Duńska wolontariuszka od 10 lat ratuje je przed śmiercią i torturami
- 2023-07-13: Spółka z Dolnego Śląska stworzyła pierwszy polski samochód elektryczny. Trwają rozmowy o rozpoczęciu seryjnej produkcji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.