Newsy

Netia wyda ponad 200 mln zł na modernizację infrastruktury

2013-09-18  |  06:25

Infrastruktura sieciowa Netii wraz z rozwojem usług internetowych i telewizyjnych jest stale modernizowana. Celem jest przede wszystkim zwiększenie zasięgu i przepustowości dostarczanego przez Netię internetu szerokopasmowego. Zgodnie z założeniami, do końca 2014 roku w zasięgu bardzo szybkiego internetu Netii pod nazwą FOTON będzie ponad 2 mln gospodarstw domowych, czyli niemal dwukrotnie więcej niż dzisiaj.

Netia koncentruje się na modernizacji sieci własnych, w których skład wchodzą również te, które kiedyś należały do Aster (Netia odkupiła je od UPC).

 – Po wielu akwizycjach, których Netia dokonała w ubiegłych latach, mamy blisko 3 mln gospodarstw domowych w zasięgu różnego rodzaju stałej infrastruktury, na której możemy oferować szerokopasmowy dostęp do Internetu mówi Agencji Informacyjnej Newseria Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netia.

Poza modernizacją istniejących sieci, Netia inwestuje również w ich rozbudowę.

 Budujemy nowe łącza światłowodowe dochodzące bezpośrednio do gniazdka w domu. 150 tys. gospodarstw domowych jest w zasięgu światłowodu dochodzącego do domu i tutaj Netia jest absolutnym liderem w Polsce – podkreśla Godlewski.

Tłumaczy również, że działania te wiążą się z realizacją głównych celów strategicznych operatora, tj. rozwoju Telewizji Osobistej i umacniania pozycji w sektorze klientów biznesowych, który przynosi spółce największe zyski.

Planowane inwestycje Netii pochłoną w najbliższym roku ponad 200 mln zł.

Nie podajemy precyzyjnie szczegółów jako spółka publiczna, ale mieści się to w 200–250 mln złotych – ujawnia prezes.

Tłumaczy, że spółka co roku przeznacza podobną kwotę na inwestycje, choć w poszczególnych latach zmienia się struktura tych wydatków. W ostatnich dwóch latach coraz więcej pieniędzy jest kierowanych na modernizację sieci dostępowych i budowę nowej infrastruktury, często pod potrzeby konkretnych klientów biznesowych.

  W latach 2007–2010 inwestowaliśmy głównie w rozwój regulowanego dostępu, znanego często jako uwalnianie lokalnej pętli abonenckiej czyli dostępu do infrastruktury TP. Tamten program zakończyliśmy, teraz te środki przesuwamy właśnie na modernizacje i rozbudowę infrastruktury – wyjaśnia.

Netia ma obecnie 12,9 proc. udziału w rynku szerokopasmowego dostępu do Internetu w Polsce, w tym 41 proc. abonentów w ramach własnych sieci.

Z tego już dzisiaj około 1,2 mln gospodarstw domowych ma dostęp do przepływności 50, 100  i więcej Mb/s– podkreśla prezes Netii. – Tego rodzaju przepływność będzie dostępna blisko w 2 mln gospodarstw domowych na koniec 2014.

Trendy w dziedzinie internetu i nowych technologii będą w tym roku głównymi tematami organizowanego 3 października przez Netię kongresu „Biznes to Rozmowy”. Jest to spotkanie ekspertów, doświadczonych menedżerów i młodych firm, służące wymianie doświadczeń i poznaniu nowych technologii.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Bankowość

Polacy nie mają zaufania do rynku kapitałowego. Szansą na jego zbudowanie może być wzmocnienie nadzoru

Według szacunków Polskiego Funduszu Rozwoju utracone korzyści Polaków wynikające z niechęci do aktywnego inwestowania na rynku kapitałowym to około 10 mld zł rocznie. W efekcie oszczędności są zamrażane w gotówce lub na lokatach bankowych, zamiast „pracować” na większe zyski. – Potrzebne jest wzmocnienie nadzoru nad instytucjami finansowymi, aby odbudować zaufanie Polaków do rynku kapitałowego – mówi dr Konrad Hennig, współautor raportu „Save & Invest: Prawo chroniące pieniądze Polaków”.

Farmacja

Dzieci z cukrzycą w trudnej sytuacji z powodu pandemii. Pomóc im mogą systemy ciągłego monitorowania cukru

W Polsce jest około 20 tys. dzieci z cukrzycą typu I, która może prowadzić do ciężkich powikłań. – Sytuacja zrobiła się trudna, kiedy zaczął obowiązywać lockdown. Dzieci zostały w domu, a część rodziców nadal chodziła do pracy. Kłopot polega na tym, że dziecko chorujące na cukrzycę nie jest w stanie samo sobie z tą chorobą poradzić – wskazuje prezes Fundacji dla Dzieci z Cukrzycą, Dagmara Staniszewska. W tej chwili problemem jest też brak pielęgniarek w szkołach, przez co młodzi pacjenci diabetologiczni zostali bez profesjonalnej opieki. W kryzysowych warunkach alternatywą dla rodziców są systemy ciągłego monitorowania cukru, które pozwalają na bieżąco kontrolować stan zdrowia dziecka.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Bankowość

60 proc. studentów uważa naukę zdalną za mniej efektywną. Ich zaangażowanie może poprawić grywalizacja

W związku z rekordowym przyrostem zakażeń SARS-CoV-2 rząd rozważa wprowadzenie nauki zdalnej we wszystkich szkołach ponadpodstawowych, jak i młodszych klasach podstawówek. Już od początku października w tryb zdalnej nauki przeszła zdecydowana większość uczelni wyższych. Z badania zrealizowanego na zlecenie BIK wynika, że zdania studentów dotyczące tej formy kształcenia są podzielone, a ponad 60 proc. ocenia ją jako mniej motywującą i mniej efektywną od stacjonarnego modelu nauczania. Brak zajęć praktycznych i warsztatowych wymaga wprowadzenia do zdalnego nauczania nowych narzędzi, które to zrekompensują i zwiększą zaangażowanie. Przykładem jest grywalizacja, często wykorzystywana w korporacjach jako narzędzie motywacyjne jeszcze przed pandemią COVID-19.

 

Media i PR

Pandemia zmieniła rynek usług PR. W odpowiedzi na wyzwania branży powołano nowe stowarzyszenie oraz centrum badawcze

Przez pandemię COVID-19 wiele agencji PR odnotowało spadek przychodów i liczby klientów, co zmusiło je do obniżek wynagrodzeń albo redukcji zatrudnienia. Z drugiej strony firmy przekonały się, jak ważny jest PR i komunikacja w czasie kryzysu. Nowo powołana przez 20 agencji PR organizacja ma szeroko reprezentować interesy branży. Jedną z jej pierwszych inicjatyw jest utworzenie pierwszego w Polsce think-tanku, który dostarczy informacji o trendach, prognozach i wiedzy badawczo-analitycznej dotyczącej rynku usług PR.