Newsy

Netia inwestuje w sieci światłowodowe. Przybywa jej abonentów

2012-07-25  |  06:40
Mówi:Mirosław Godlewski
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Netia S.A.
  • MP4

    Netia systematycznie rozbudowuje i unowocześnia swoją sieć. Spółka nawiązała współpracę z deweloperami w różnych miastach w kraju, oferując w nowych budynkach łącza o przepustowości 100 Mbps. Dzięki nowym inwestycjom i modernizacji starszych linii już około 250 tys. mieszkań w całej Polsce ma dostęp do internetu 100 Mbps i cyfrowej telewizji HD w Netii.

    Netia jest największym dostawcą szybkich rozwiązań telekomunikacyjnych o przepustowości 100 Mbps. Ale jak zapewnia prezes spółki, światłowody to nie jedyny sposób na bardzo szybki internet w domu.

     – To nie musi być światłowód doprowadzony do gniazdka. Czasami taki światłowód jest raczej problemem niż rozwiązaniem, bo na końcu musi być jeszcze router, a ten bardzo często jest droższy dla klienta. Więc doprowadzamy światłowód do budynku, a następnie oferujemy rozwiązanie ethernetowe do mieszkania – mówi Agencji Informacyjnej Newseria prezes Netii.

     – Mamy też wsparcie funduszy unijnych w budowaniu rozwiązań światłowodowych bezpośrednio do domu - dodaje prezes Netii.

    Modernizacja sieci Netii do tzw. nowej generacji (NGA), zapewniającej transfer o prędkości 30 Mbps i więcej, trwa już ponad rok. Netia buduje taką sieć, aby dostarczać usługi typu triple-play, czyli szybkiego dostępu do internetu, telewizji cyfrowej i telefonu.

    Zasięg sieci pozwalającej na dostęp do internetu 100 Mbps Grupy Netia to obecnie około 250 tys. lokali. Liczba ta szybko wzrasta, bo operator modernizuje przejmowanie sieci ethernetowe (tzw. sieci osiedlowe). Chociaż, jak podkreśla prezes Godlewski, aż 100 Mbps, nie jest obecnie niezbędne.

     – Dzisiaj większość klientów wyraża satysfakcję z przepływności już na poziomie 6-8 Mbps. Do tego dołóżmy telewizję HD, która wymaga kolejnych 8 Mbps i połączenia głosowe. Z zapasem mamy 20 Mbps na rozwiązania triple-play i to jest bardzo dobra przepływność – przekonuje prezes spółki.

    Do oferowania potrójnej usługi nie ma więc potrzeby budowania światłowodów do samych mieszkań. Najpowszechniejsza technologia dostarczania internetu na liniach telefonicznych (ADSL2+) pozwala na przepływności właśnie rzędu 20 Mbps, natomiast korzystający z najnowszej technologii VDSL mają możliwość pobierania danych z internetu z prędkością 50 Mbps.

     – Tego rodzaju usługi triple-play możemy oferować na światłowodzie do domu, ethernetowych rozwiązaniach, a także VDSL i ADSL 2+ – wyjaśnia prezes Netii.

    W chwili obecnej Grupa Netia (czyli m.in. Netia i Dialog) ma w zasięgu bardzo szybkiego internetu (czyli powyżej 25 Mbps) blisko 900 tys. lokali. Zgodnie z przyjętymi planami do końca tego roku – dzięki dalszej modernizacji sieci – liczba ta przekroczy 1,2 mln.

    Więcej na temat
    Telekomunikacja Do 2013 r. Orange ma wybudować 70 tys. łączy w technologii światłowodowej Wszystkie newsy
    2012-08-01 | 06:55

    Do 2013 r. Orange ma wybudować 70 tys. łączy w technologii światłowodowej

    Zapotrzebowanie i popyt na ultraszybki internet dostarczany światłowodami jest. Zainteresowania nie kryje wykonawca. Zielone światło daje nawet państwo. Na drodze do
    Telekomunikacja M. Witucki (TPSA): Światłowód w każdym domu? To zbyt drogie, ale i niepotrzebne
    2012-03-29 | 06:55

    M. Witucki (TPSA): Światłowód w każdym domu? To zbyt drogie, ale i niepotrzebne

    Telekomunikacja Polska systematycznie rozbudowuje sieć światłowodów najbliżej domów. Jednak - zdaniem jej prezesa - na doprowadzenie sieci do każdego polskiego domu

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Zdrowie

    Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

    Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

    Konsument

    Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

    Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.