Newsy

Skanska chce budować ekologicznie i ekonomicznie. Zaczyna od Warszawy

2012-08-01  |  06:20
Mówi:Michał Melaniuk
Funkcja:Wiceprezes
Firma:Skanska Residential Development
  • MP4

    Aktualizacja 3.08 godz. 10:48

    Ma być tanio i ekologicznie. Skanska Residential Development, debiutująca na rynku mieszkaniowym, zapowiada, że jej pierwsza warszawska inwestycja na Pradze Południe to początek "zielonego budownictwa".  Chodzi nie tylko o dbanie o środowisko, ale i komfort życia mieszkańców  podkreśla Michał Melaniuk, wiceprezes firmy.

    Pierwsza zielona inwestycja Skanska Residential Development realizowana jest w Warszawie, przy ulicy Ostrobramskiej. Na działce w okolicy Centrum Handlowego Promenada i Trasy Siekierkowskiej firma chce wybudować w sumie ok. 1600 mieszkań.

      W pierwszej fazie mamy w budowie 300 mieszkań. W przyszłym roku, mam nadzieję, że liczba rozpoczętych mieszka będzie wyższa i będzie rosła z każdym rokiem  mówi Agencji Informacyjnej Newseria Michał Melaniuk, wiceprezes Skanska Residential Development.

    Firma myśli już o kolejnej warszawskiej inwestycji przy ulicy Jaśminowej na Mokotowie.

      Ostatnio zakupiliśmy teren w tzw. rejonie pod skocznią w Warszawie, to będzie nasza druga inwestycja. Poszukujemy kolejnych terenów pod nowe inwestycje  mówi wiceprezes Skanska.

    I podkreśla, że spółka skupia się nie tylko na stolicy.

     – Oczywiście, planujemy także wejście na inne rynki w Polsce. Chcemy być liderem ogólnopolskim w budownictwie mieszkaniowym  deklaruje Michał Melaniuk.

    Dodatkowo w budownictwie ekologicznym. Zdaniem wiceprezesa firmy, tylko takie inwestycje mają dziś sens. Dlatego SRD zamierza budować mieszkania, które będą przyjazne środowisku.

      Zielone budownictwo to nie tylko ekologia i dbanie o naturę. To również jakość życia i kwestie ekonomiczne. Wszystkie trzy elementy są tak samo ważne. Więc nie chodzi tylko o to, by oszczędzać prąd i wodę, segregować śmieci i żeby jak najmniej materiałów było wywożonych na wysypiska śmieci. To także to, żeby ludzie mieszkający w budynkach czuli się w nich dobrze  wyjaśnia wiceprezes.

    Dlatego też  jak tłumaczy Melaniuk nie chodzi tu tylko o okalającą budynki zieleń, ale o materiały, z jakich te domy powstają i instalacje, w jakie są uzbrojone.

    Jeszcze jednym, bardzo ważnym czynnikiem, jest ekonomia, czyli polityka cenowa stosowana przy danej inwestycji.

      My nie jesteśmy i nie chcemy być firmą, która jest uznawana za drogiego dewelopera. Będziemy oferować naszym klientom produkty, które są skierowane do jak najszerszego rynku  zapewnia Michał Melaniuk.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Edukacja

    Konsument

    Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

    Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.

    Handel

    W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

    Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.