Newsy

Skanska chce budować ekologicznie i ekonomicznie. Zaczyna od Warszawy

2012-08-01  |  06:20
Mówi:Michał Melaniuk
Funkcja:Wiceprezes
Firma:Skanska Residential Development
  • MP4

    Aktualizacja 3.08 godz. 10:48

    Ma być tanio i ekologicznie. Skanska Residential Development, debiutująca na rynku mieszkaniowym, zapowiada, że jej pierwsza warszawska inwestycja na Pradze Południe to początek "zielonego budownictwa".  Chodzi nie tylko o dbanie o środowisko, ale i komfort życia mieszkańców  podkreśla Michał Melaniuk, wiceprezes firmy.

    Pierwsza zielona inwestycja Skanska Residential Development realizowana jest w Warszawie, przy ulicy Ostrobramskiej. Na działce w okolicy Centrum Handlowego Promenada i Trasy Siekierkowskiej firma chce wybudować w sumie ok. 1600 mieszkań.

      W pierwszej fazie mamy w budowie 300 mieszkań. W przyszłym roku, mam nadzieję, że liczba rozpoczętych mieszka będzie wyższa i będzie rosła z każdym rokiem  mówi Agencji Informacyjnej Newseria Michał Melaniuk, wiceprezes Skanska Residential Development.

    Firma myśli już o kolejnej warszawskiej inwestycji przy ulicy Jaśminowej na Mokotowie.

      Ostatnio zakupiliśmy teren w tzw. rejonie pod skocznią w Warszawie, to będzie nasza druga inwestycja. Poszukujemy kolejnych terenów pod nowe inwestycje  mówi wiceprezes Skanska.

    I podkreśla, że spółka skupia się nie tylko na stolicy.

     – Oczywiście, planujemy także wejście na inne rynki w Polsce. Chcemy być liderem ogólnopolskim w budownictwie mieszkaniowym  deklaruje Michał Melaniuk.

    Dodatkowo w budownictwie ekologicznym. Zdaniem wiceprezesa firmy, tylko takie inwestycje mają dziś sens. Dlatego SRD zamierza budować mieszkania, które będą przyjazne środowisku.

      Zielone budownictwo to nie tylko ekologia i dbanie o naturę. To również jakość życia i kwestie ekonomiczne. Wszystkie trzy elementy są tak samo ważne. Więc nie chodzi tylko o to, by oszczędzać prąd i wodę, segregować śmieci i żeby jak najmniej materiałów było wywożonych na wysypiska śmieci. To także to, żeby ludzie mieszkający w budynkach czuli się w nich dobrze  wyjaśnia wiceprezes.

    Dlatego też  jak tłumaczy Melaniuk nie chodzi tu tylko o okalającą budynki zieleń, ale o materiały, z jakich te domy powstają i instalacje, w jakie są uzbrojone.

    Jeszcze jednym, bardzo ważnym czynnikiem, jest ekonomia, czyli polityka cenowa stosowana przy danej inwestycji.

      My nie jesteśmy i nie chcemy być firmą, która jest uznawana za drogiego dewelopera. Będziemy oferować naszym klientom produkty, które są skierowane do jak najszerszego rynku  zapewnia Michał Melaniuk.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Transport

    Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

    Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

    Konsument

    Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

    Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

    Handel

    Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

    Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.