Newsy

Orbis: dużo więcej hoteli dzięki franczyzie

2013-04-29  |  06:35
Mówi:Małgorzata Morek
Funkcja:dyrektor franczyzy Grupy Hotelowej Orbis
  • MP4
  • Orbis powiększa sieć hoteli poprzez umowy franczyzowe. Cel na ten rok to dodatkowe 10 nowych obiektów, a do 2015 roku w sieci ma być ich w sumie 90. Franczyzobiorcy korzystają nie tylko z doświadczenia Orbisu, ale również z rozpoznawalności marek, dostępu do systemu rezerwacyjnego grupy Accor oraz z niższych kosztów działalności, które daje współpraca z tak dużym partnerem w biznesie jakim jest Accor.

    Pozyskiwanie do sieci już istniejących hoteli przez umowy franczyzy to strategia największych graczy branży hotelowej na świecie. Grupa Hotelowa Orbis w ubiegłym roku podpisała 8 umów tego typu. 

     – W wyniku długoletniego partnerstwa pomiędzy Orbisem jako franczyzobiorcą, a Accorem, jako franczyzodawcą oraz poprzez przekazane nam przez Accor know-how, mogliśmy poznać i docenić walory franczyzy. Dzisiaj jesteśmy gotowi do pełnienia roli franczyzodawcy, czyli wspierania niezależnych hotelarzy, oferując gotowe rozwiązania, które pomogą im zwiększyć  rozpoznawalność i poprawić wyniki operacyjne – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Małgorzata Morek, dyrektor franczyzy Grupy Hotelowej Orbis.

    W planach Orbisu do końca 2015 roku jest powiększenie sieci do 90 hoteli. Duża część spośród nich będzie prowadzona w oparciu o umowy o zarządzanie i franczyzę. Głównym atutem grupy jako franczyzodawcy jest doskonała znajomość rynku hotelowego w Polsce, know-how międzynarodowych marek, takich jak Ibis, Mercure, Novotel czy Sofitel, a także wiedza na temat rynku dostawców towarów i usług.

     – Dostarczamy naszym partnerom pewnych i sprawdzonych rozwiązań, które pomagają w obniżaniu kosztów działalności. Mają oni dostęp do wybranych przez nas dostawców produktów i usług, z którymi negocjujemy specjalne warunki handlowe, wykorzystując efekt skali. To samo dotyczy szerokiego zakresu szkoleń, które proponujemy franczyzobiorcom. Są one prowadzone bądź przez naszych ekspertów, bądź przez firmy, które świadczą tego typu usługi i od dawna współpracują z Orbisem – wymienia Małgorzata Morek.

    Zdaniem Małgorzaty Morek dodatkowym atutem Orbisu są klienci korzystający z sieci hoteli.

    Ponad 200 tys. Polaków, którzy są posiadaczami karty  lojalnościowej LeClubAccorhotels i bardzo często korzystają z naszych hoteli, odwiedza również hotele naszych partnerów franczyzowych – mówi dyrektor franczyzy Grupy Hotelowej Orbis.

    Orbis zaprasza do współpracy wszystkich właścicieli hoteli, których obiekty spełniają warunki franczyzy, m.in. związane z bezpieczeństwem. Hotel, który zostaje włączony do sieci przechodzi adaptację do standardu konkretnej marki. Drugim kluczowym warunkiem jest lokalizacja. Grupa Orbis najprężniej rozwija sieć w dużych miastach i miejscowościach wypoczynkowych. Przybywa też hoteli w krajach nadbałtyckich.

     – Fakt przyłączenia do sieci oznacza dla franczyzobiorcy większą rozpoznawalność oraz pozycjonowanie jego obiektu jako hotel pierwszego wyboru, w stosunku do innych hoteli, działających niezależnie w danej miejscowości . Rozpoznawalna, międzynarodowa marka kojarzy się gościom ze standardem i jakością na odpowiednim poziomie oraz z poczuciem bezpieczeństwa pod każdym względem, a fakt częstszego wyboru, wpływa na wzrost wskaźnika frekwencji oraz pomaga w osiągnięciu lepszego poziomu średniej ceny za pokój – podkreśla Małgorzata Morek.

    Przedstawiciele branży zwracają uwagę, że polski rynek jest bardzo atrakcyjny dla sieci hotelarskich ze względu na niski wskaźnik tzw. „usieciowienia”: zaledwie 7 procent obiektów działa w ramach sieci międzynarodowej. W USA wskaźnik ten wynosi 70 procent, a w Unii Europejskiej – średnio 30 procent.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Bankowość

    Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów

    Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.

    Firma

    Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

    W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.

    Ochrona środowiska

    Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

    Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.