Newsy

PKP Cargo ratuje zabytki kolejowe

2013-06-11  |  06:00
Mówi:Artur Kostowski
Funkcja:Dyrektor Biura Nieruchomości
Firma:PKP CARGO
  • MP4
  • PKP Cargo angażuje się w ratowanie kolejowych zabytków. Spółka utrzymuje i wspiera m.in. Skansen w Chabówce i  zabytkową Parowozownię w Wolsztynie. Do współpracy zachęca również lokalne społeczności.

     Zarządzamy bardzo dużym spektrum nieruchomości. Są to m.in. nieruchomości objęte ochroną konserwatorską, jak skanseny, które PKP Cargo utrzymuje i wspiera, chociażby w Chabówce czy w Wolsztynie – tłumaczy Agencji Informacyjnej Newseria Artur Kostowski, dyrektor Biura Nieruchomości PKP Cargo.

    Jak podkreśla Kostowski, spółka współpracuje z lokalnymi samorządami. Dzięki temu lokalne władze mają wpływ na dalszy rozwój tych miejsc.

    Kostowski podaje przykład odbywającej się co roku w Wolsztynie Parady Parowozów. Pod koniec kwietnia tego roku impreza odbyła się już po raz dwudziesty. Poza polskimi lokomotywami prezentowane były parowozy z Niemiec, Czech i Słowacji. Również goście przyjechali nie tylko z naszego kraju. Do zabytkowej parowozowni w Wolsztynie rocznie przyjeżdża ok. 35 tys. zwiedzających, w tym wielu z Niemiec.

     – Takie imprezy pozwalają na wyeksponowanie działań także miejscowości i innych prac przeprowadzonych przez miejscowe samorządy – wyjaśnia Kostowski.

    PKP Cargo zarządza jednak również nieruchomościami innego typu. Przykładem najnowszej inwestycji w infrastrukturę PKP Cargo jest dyspozytura w Tarnowskich Górach. Została ona oficjalnie otwarta na początku lutego tego roku. Jest ona jedną z najnowocześniejszych w Europie. Z Tarnowskich Gór PKP Cargo zarządza pociągami na terenie Polski i Czech i uruchamia przeciętnie 145 pociągów na dobę. To szósta nowa lub odnowiona dyspozytura PKP Cargo. 

    Warto pamiętać, ż PKP S.A. – czyli właściciel PKP CARGO – realizuje program „Dworce na własność”. To nowy plan zarządzania dworcami należącymi do Grupy. W ramach zmian do końca roku zostanie zmodernizowanych 20 obiektów, na 13 największych dworcach pojawią się menadżerowie, a docelowo 800 obiektów zostanie przekazanych samorządom lub trafi na sprzedaż. PKP S.A. zarządza teraz ponad 2,5 tys. dworców. 600 z nich obsługuje ruch pasażerski pociągów.
     

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Green Industry Summit 2024

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Farmacja

    Transport

    Branża lotnicza zmaga się z niedoborem kadr. Brakuje przede wszystkim mechaników lotniczych

    Według Alton Aviation Consultancy koszty naprawy i remontów silników wzrosły z 31 mld dol. przed pandemią do 58 mld dol. w tym roku. Rośnie też zapotrzebowanie na pracowników – w ciągu najbliższych 20 lat na świecie będzie potrzebnych niemal 770 tys. mechaników lotniczych. Tylko w Polsce już teraz brakuje kilku tysięcy wyspecjalizowanego personelu.  – Brak kadr spowalnia nasz rozwój. Obecnie potrzebujemy kilkuset wyspecjalizowanych osób – ocenia Aleksandra Juda, prezes LOT Aircraft Maintenance Services.

    DlaWas.info

    Problemy społeczne

    Obecna technologia sztucznej inteligencji nie stanowi zagrożenia dla istnienia ludzkości. Nie jest zdolna do samodzielnego myślenia i planowania

    Duże modele językowe, takie jak ChatGPT, nie potrafią samodzielnie nabywać nowych umiejętności, rozumować czy planować. Nie stanowią więc egzystencjalnego zagrożenia dla ludzkości – dowiedli naukowcy, którzy przeanalizowali możliwości dużych modeli językowych właśnie pod takim kątem. Nie oznacza to jednak, że narzędzia te nie stanowią żadnego zagrożenia. Wykorzystane niewłaściwie już dziś służą chociażby do szerzenia dezinformacji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.