Newsy

Poczta Polska walczy o klientów wśród sprzedawców internetowych. Spółka chce do 2020 r. podwoić przychody na rynku paczkowym

2015-09-03  |  06:45
Mówi:Kinga Dobrzyń
Funkcja:zastępca dyrektora zarządzającego sprzedażą detaliczną
Firma:Poczta Polska
  • MP4
  • Dla sprzedających przez internet Poczta Polska uruchomiła nową ofertę, obejmującą dostarczenie przesyłki, jej opakowanie i ubezpieczenie. Ma to wzmocnić pozycję spółki na rynku e-commerce. Zgodnie ze strategią Poczty Polskiej do 2020 roku paczki i przesyłki w ramach e-handlu mają być głównym obszarem wzrostu. Spółka zakłada 1,5 mld zł przychodów w tym obszarze i 100-proc. wzrost.

    Klient e-commerce jest klientem, który oczekuje szybkiej i dobrej jakościowo dostawy. Decydującym elementem jest cena wysyłki. Są porównywarki, w których klienci mogą sobie porównać ceny z opcją wysyłki i to jest jeden z decydujących o zamówieniu towaru elementów – mówi Kinga Dobrzyń, zastępca dyrektora zarządzającego sprzedażą w segmencie klienta detalicznego w Poczcie Polskiej.

    Jak podkreśla, klienci e-commerce to największy rynek w Polsce i bardzo istotny dla Poczty Polskiej. Strategia spółki na kolejne pięć lat zakłada, że dostawy paczek i przesyłek dla e-handlu mają być głównym obszarem wzrostu. Poczta chce być firmą pierwszego wyboru dla sprzedających przez internet.

    Chcemy w tym segmencie wzrosnąć zgodnie z naszymi założeniami strategicznymi do 2020 roku o 100 proc. Planowane przychody to 1,5 mld zł – mówi Dobrzyń.

    Oprócz usług logistycznych klienci e-commerce będą mogli korzystać z rozwiązań Poczty Polskiej w zakresie bankowości, ubezpieczeń czy komunikacji cyfrowej.

    Spółka zamierza także rozwijać sieć urządzeń samoobsługowych, które ułatwią odbiór zamówionych produktów – w ciągu pięciu lat ma być ich ok. tysiąca. Sieć punktów odbioru paczek (placówek pocztowych i u zewnętrznych partnerów) wzrośnie do ok. 10 tys.

    Cały czas rozwijamy łańcuch wartości dla całego segmentu e-commerce. Mamy stronę przeznaczoną dla sklepów sprzedających internetowo. Chcielibyśmy, aby nasz nowy produkt – pakiet polecony e-commerce, którego wdrożenie nastąpiło 1 września, również wpisywał się w ten segment. Oferta, którą przedstawiliśmy klientom, jest jedną z najbardziej atrakcyjnych cenowo i zapewnia standardy jakościowe na wysokim poziomie – mówi Kinga Dobrzyń.

    Łączenie pakiety sprzedaży usług przesyłki, jej opakowania i polisy ubezpieczeniowe pozwoliły obniżyć cenę jednostkową przesyłki do 3,6 zł. Ceny pakietów wahają się od 20 do 72 zł. Pakiet dla allegrowiczów zakłada, że paczka jest dostarczana w ciągu trzech dni roboczych lub następnego dnia po opłaceniu priorytetu. Nowa oferta umożliwia także bezpłatny zwrot przesyłki.

    Allegrowicze są największą grupą e-commerce w Polsce, chcemy, aby oferta do nich kierowana była jak najbardziej elastyczną ofertą i żeby tutaj ten wolumen przesyłek realizowanych przez Pocztę Polską był zdecydowanie największy – mówi zastępca dyrektora zarządzającego sprzedażą w segmencie klienta detalicznego w Poczcie Polskiej.

    Dużym udogodnieniem, zarówno dla sprzedających, jak i dla kupujących, jest aplikacja eNadawca, która umożliwia zarejestrowanie przesyłki i jej szybkie nadanie.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Ochrona środowiska

    Transport

    Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

    Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

    Konsument

    Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

    Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.