Newsy

Polacy wciąż nie są przekonani do paczkowanego mięsa i produktów z supermarketów

2014-10-21  |  06:00
Wszystkie newsy
Mówi:Jacek Lewicki
Funkcja:prezes zarządu
Firma:Grupa Drosed

Polacy wciąż niechętnie kupują paczkowane mięso. Ostrożnie podchodzą też do kupowania mięsa w dużych sieciach handlowych. Są jednak firmy, które chcą te nawyki zmienić. Według nich produkty zapakowane dają gwarancję jakości, którą dzięki etykietom łatwiej sprawdzić. Bezpieczeństwo zapewniają też wysokie standardy jakości, które stosują sieci hipermarketów.

Nasz konsument ciągle jeszcze nie jest przygotowany na to, żeby kupować produkt z opakowania – mówi agencji informacyjnej Newseria Jacek Lewicki, prezes zarządu Grupy Drosed. – Postrzega go jako zakonserwowany w jakiś sposób i trudny do oceny.

To sprawia, że sprzedaż mięsa paczkowanego nie rośnie w takim tempie, w jakim mogłaby. Drosed, który w swojej strategii stawia na produkty w opakowaniach, chce tę pogląd zmieniać. Przedstawiciele firmy podkreślają, że etykieta i opakowanie pozwalają zweryfikować jakość produktu.

Koncentrujemy się na nowoczesnej dystrybucji. Stworzyliśmy do tego pewne know-how, czyli sprzęt potrzebny do produkcji, sposób produkcji, trochę inaczej przygotowujemy kurczaka, właśnie dlatego że jest on później pakowany. Większość naszej produkcji jest pakowana, co jest dodatkową zaletą dla klienta, ponieważ gwarantuje pełną wiarygodność tego produktu, bo to my się na nim podpisujemy, czego nie można powiedzieć o produktach sprzedawanych bez opakowania – mówi Lewicki.

Jak podkreśla, na razie jednak trudno jest przekonać do tego klientów.

Liczę na to, że nasz rynek w pewnym momencie dojrzeje do tego – mówi prezes Grupy Drosed.

Spółka jest największym dostawcą do kilku największych sieci handlowych. Lewicki podkreśla, że do zakupów mięsa w hipermarketach Polacy też nie są jeszcze do końca przekonani.

Sieci nie rozwijają się w tym segmencie w takim tempie, jak rozwijają się w innych segmentach spożywczych. Konsumenci nie do końca wiedzą, że produkty mięsne sprzedawane w hipermarketach mają identyczną jakości, jak te sprzedawane w innych, mniejszych sklepach. W zasadzie można nawet powiedzieć, że te pierwsze są lepsze, bo bezpieczeństwo i standardy jakości gwarantujemy i my, i nasi klienci, czyli sieci handlowe, które mają dodatkowe systemy, daleko wykraczające poza polski standard – mówi prezes Lewicki.

Produkty Grupy Drosed sprzedają m.in. takie sieci, jak Auchan, Carrefour, Real, Biedronka, Netto, Piotr i Paweł czy Alma. Trafiają one też na eksport do Europy Zachodniej, m.in. Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz Francji.

Jak podkreśla Lewicki, charakterystyczne dla polskiego rynku jest właśnie to, że Polacy niechętnie kupują mięso w dużych sklepach.

– Wciąż mamy bardzo dużo sprzedajemy w sklepach specjalistycznych – podkreśla Jacek Lewicki. – W zasadzie w przemyśle spożywczym oprócz piekarni niewiele się takich ostało. Dużo produktów sprzedajemy też w małych sklepach spożywczych. Nasza branża jest pod tym względem specyficzna.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Prawo

Zaufanie do UE deklaruje 58 proc. Polaków. Większość Europejczyków postrzega ją jako stabilne miejsce na tle niespokojnego świata

– Nasze członkostwo we Wspólnocie działa stabilizująco na polski system prawny – oceniają przedstawiciele Team Europe przy Przedstawicielstwie Komisji Europejskiej w Polsce. I dodają, że nie jest jednak tak, że prawo UE jest narzucane państwom członkowskim, które przecież uczestniczą w jego tworzeniu. Odsetek osób, które deklarują zaufanie do Unii, utrzymuje się w Polsce wyżej niż średnio w UE, jednak widać też coraz więcej opinii o zagrożeniu dla krajowej suwerenności.

Edukacja

Wiedza Polaków o gospodarce i finansach niewystarczająca. To może się przekładać na błędne decyzje inwestycyjne

Przykłady kredytów frankowych czy Amber Gold pokazują, że w społeczeństwie brakuje rozumienia mechanizmów rządzących gospodarką i finansami. Pod względem wiedzy ekonomicznej Polacy sami siebie oceniają na trójkę, najgorzej w zakresie cyberbezpieczeństwa i inwestowania. Zdaniem ekspertów ekonomii zarządzania finansami i inwestowania warto uczyć już w szkole, choć nie w formule osobnego przedmiotu. Jednak pogłębianie wiedzy ekonomicznej potrzebne jest także wśród starszych grup społecznych.

Konsument

Luka cyrkularności w Polsce wynosi 90 proc. Jesteśmy dopiero na początku drogi do obiegu zamkniętego

Gospodarka obiegu zamkniętego (GOZ), inaczej gospodarka cyrkularna, to model gospodarczy, który dąży do minimalizacji odpadów i maksymalnego wykorzystania zasobów. Na razie polska gospodarka osiągnęła cyrkularność w nieco ponad 10 proc., więc mamy dużo do nadrobienia. Tym bardziej że pojawiają się kolejne unijne regulacje, które wymuszą na nas przyspieszenie procesu dochodzenia do GOZ. Jedną z nich jest rozporządzenie w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR), które zacznie obowiązywać od sierpnia 2026 roku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć