Newsy

Polkomtel: W ciągu dwóch lat ultraszybki internet dla 70 proc. Polaków

2012-04-17  |  06:40
Mówi:Wojciech Pytel
Funkcja:Członek Zarządu
Firma:Polkomtel
  • MP4

    Plus stawia na LTE. Zasięg internetu w tej technologii do końca 2014 roku ma być trzy razy większy niż obecnie. Już teraz pakiety LTE stanowią ponad połowę sprzedaży mobilnego internetu w Plusie.

    Zwiększanie zasięgu i prędkości to przede wszystkim kwestia odpowiedniej infrastruktury.

     - Będziemy inwestowali wspólnie ze spółką NFI Midas w infrastrukturę HSPA+ i LTE i będziemy budowali tę sieć, którą mamy zbudować w ciągu następnych dwóch lat - mówi Wojciech Pytel, członek zarządu Polkomtela.

    W tej chwili internet Plusa w technologii 3G dociera do ponad 80 proc. Polaków. Dostęp do ultraszybkiego LTE ma na razie 25 proc. populacji. W ciągu dwóch następnych lat ma się do zmienić.

     - Chcemy osiągnąć odpowiedni zasięg ponad 90 proc. już technologii HSPA+, czyli tej zaawansowanej 3G oraz ponad 70 proc. w technologii LTE - deklaruje Wojciech Pytel.

    Nowa technologia, która umożliwia pobieranie danych z prędkością 100 Mbps, ma przyciągnąć do Plusa klientów konkurencyjnych operatorów.

     - Klientom, którzy skorzystają z nowych pakietów taryfowych, ale też tym, którzy korzystają z innych planów, zaoferowaliśmy trzymiesięczny okres bezpłatnego używania Internetu w technologii LTE. Ta usługa zaczyna odnosić widoczny sukces. Ponad 50 proc. naszej sprzedaży Internetu mobilnego to jest LTE - mówi członek zarządu Polkomtela.

    W nowej ofercie taryf internetowych najtańszy pakiet LTE kosztuje 60 zł. Internet mobilny w technologii HSPA+ z max. prędkością 21 Mbps, dostępny jest od 40 zł.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Problemy społeczne

    Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

    W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

    Transport

    Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

    Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

    Prawo

    70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

    Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.