Newsy

Polska regionalnym liderem firmy Xiaomi z 23 sklepami. W Warszawie otwarto czwartą lokalizację i planowane są kolejne

2021-09-29  |  06:10
Mówi:Andrzej Gładki, zastępca dyrektora generalnego Xiaomi w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich
Leszek Sowiński, prezes zarządu Rolv Group, oficjalnego dystrybutora marki Xiaomi
  • MP4
  • W ubiegłym tygodniu w Warszawie otwarto pierwszy poza galerią handlową sklep Xiaomi w Polsce. Firma intensywnie rozbudowuje swoją sieć sklepów: na świecie powstało już ponad tysiąc placówek, a w Polsce jest ich 23. Do końca października będzie u nas funkcjonować także 80 Mi Pointów, czyli punktów sprzedaży w większych sklepach, np. z RTV i AGD, które są uzupełnieniem salonów. Xiaomi w Polsce odpowiada już za 36 proc. rynku smartfonów, a w II kwartale br. zanotowało 82-proc. wzrost dostaw.

     Otwieramy 23. sklep w Polsce. Tym razem lokalizacja jest nieco odmienna od dotychczasowych, bo wszystkie poprzednie sklepy powstały w centrach handlowych – mówi agencji Newseria Biznes Andrzej Gładki, zastępca dyrektora generalnego na region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich w Xiaomi. – W strategii Xiaomi zakładamy dwa typy lokalizacji i w przyszłości będziemy realizować obydwa kierunki.

    Czwarty warszawski Xiaomi Store został otwarty na Pradze, przy ul. Grochowskiej. Jak podkreśla Andrzej Gładki, firma buduje swój wizerunek poprzez relacje z użytkownikami, stąd decyzję o lokalizacji podjęła m.in. na podstawie głosów użytkowników Xiaomi Community.

    Pozostałe trzy lokalizacje znajdują się po lewej stronie Wisły, więc to był najwyższy czas, aby powstała lokalizacja po prawej stronie Warszawy – tłumaczy przedstawiciel Xiaomi. – Głos Xiaomi Community, naszych klientów jest dla nas bardzo istotny. Bierzemy go pod uwagę zarówno przy projektowaniu produktów, jak i decyzjach dotyczących lokalizacji sklepów.

    Jesteśmy z Xiaomi od 2017 roku, ich szeroka gama produktów pozwala nam dotrzeć do coraz szerszego grona klientów. Otwieramy wspólnie drugi sklep w Warszawie, natomiast na koniec października w całej Polsce będziemy mieć 80 Mi Pointów, poprzez które chcemy do wszystkich dotrzeć z nowymi technologiami – wskazuje Leszek Sowiński, prezes zarządu Rolv Group, oficjalnego dystrybutora marki Xiaomi.

    Rozwój sieci jest jednym z filarów strategii Xiaomi. Na świecie jest już ponad tysiąc placówek Xiaomi Store, w regionie Europy Środkowej i Wschodniej oraz krajów nordyckich – już 112 lokalizacji, co piąta znajduje się w Polsce.

     Nasze plany sięgają dalej, przygotowujemy kolejne lokalizacje. W regionie jest już kilka konkretnie zaplanowanych do końca roku, natomiast w Polsce dopracowujemy szczegóły, więc na tym etapie nie mogę podzielić się lokalizacjami i terminami – zaznacza Andrzej Gładki.

    Z raportu firmy Canalys wynika, że ekspansja Xiaomi przybiera na sile i to mimo spowolnienia na rynku smartfonów spowodowanych problemami z dostawami komponentów. W II kwartale liderem sprzedaży na świecie był Samsung (58 mln), a na drugie miejsce awansowało Xiaomi (52,8 mln) po dynamicznym wzroście na poziomie 83 proc. w ujęciu rocznym, wyprzedzając Apple (45,7 mln). Dane firmy Counterpoint wskazują, że w czerwcowych statystykach miesięcznych Xiaomi po raz pierwszy w historii wyprzedziło także lidera zestawienia, stając się numerem jeden wśród marek smartfonów na świecie. Od momentu powstania w 2011 roku firma sprzedała globalnie 800 mln smartfonów.

    – Xiaomi to firma, która stara się być bardzo blisko swoich klientów, zapewnić im innowacyjne produkty, które bazują na oczekiwaniach naszych użytkowników. Staramy się zaspokoić te potrzeby w przystępnej cenie. Myślę, że to jest uczciwe podejście, które się sprawdza nie tylko w Polsce, ale w Europie i na świecie święcimy tryumfy – przekonuje zastępca dyrektora generalnego na region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich w Xiaomi.

    W Polsce, jak wynika z raportu Canalys za II kwartał 2021 roku, Xiaomi jest liderem sprzedaży z 36-proc. udziałem w rynku i 82-proc. wzrostem dostaw. Dotychczasowy lider Samsung zanotował ok. 20-proc. spadek sprzedaży.

     Obserwujemy zainteresowanie naszych klientów, którzy przychodzą, aby zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami, poznać urządzenia przed dokonaniem zakupu, jak również najnowsze rozwiązania, które proponuje Xiaomi. Widzimy znaczący wzrost klientów w naszych sklepach i oczekujemy, że do świąt będzie to wyglądało coraz lepiej – mówi Leszek Sowiński.

    Produkty Xiaomi są dostępne w ponad 100 krajach i regionach. W sierpniu 2021 roku producent po raz kolejny znalazł się na liście Fortune Global 500. Firma stworzyła również wiodącą na świecie konsumencką platformę AIoT (AI+IoT), z podłączonymi do niej 324,8 mln inteligentnych urządzeń.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

    W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

    Polityka

    Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

    W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

    IT i technologie

    Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

    Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.