Newsy

Banki będą zatrudniać więcej ekspertów od e-bankowości i obsługi zamożnych klientów

2015-02-09  |  06:35

Wraz z przenoszeniem bankowości do internetu instytucje finansowe będą zmniejszały sieć stacjonarnych placówek. W związku z tym wiele nowych miejsc pracy w tym sektorze będzie związanych z nowoczesnymi technologiami. Poszukiwać pracowników będą też działy zajmujące się zamożnymi klientami. Z kolei branża ubezpieczeniowa będzie poszukiwać wysoko wykwalifikowanych pracowników, którzy pomogą we wdrażaniu unijnej dyrektywy Solvency II.

Sektor bankowości i ubezpieczeń się konsoliduje. Na pewno będzie coraz mniej podstawowych profili agentów, bo większość usług przenosi się do internetu. Wiele nowo tworzonych miejsc pracy będzie wiązało się właśnie z media społecznościowymi i niekonwencjonalnymi metodami dotarcia do klientów – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Michał Młynarczyk, dyrektor zarządzający Hays Poland.

Według opracowanego przez Hays Poland „Raportu płacowego 2015” ten rok upłynie w bankowości i instytucjach finansowych pod znakiem rozwoju nowoczesnych technologii. Wraz z upowszechnianiem e-bankowości i zmniejszaniem liczby tradycyjnych oddziałów będzie pojawiać się więcej ofert dla specjalistów tego typu.

Na pewno będą to bardziej dochodowe stanowiska. Będą poszukiwane osoby z dużo większymi kwalifikacjami i tym samym średnio w tym sektorze pensje na osobę będą rosły nawet dwucyfrowo – prognozuje Michał Młynarczyk.

Wzrośnie zapotrzebowanie również na profesjonalnych sprzedawców obsługujących zamożnych klientów i na pracowników zajmujących się pomnażaniem i ochroną ich majątku. Hays ocenia, że poszukiwani będą również eksperci ds. ryzyka rynkowego, operacyjnego oraz kredytowego. W związku z rozwojem praktyk przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy rośnie zapotrzebowanie na ekspertów w tej dziedzinie.

Z kolei na rynek pracy w branży ubezpieczeniowej największy wpływ będzie miał rozwój kanałów dystrybucji i centralizacja większości usług oferowanych przez ubezpieczycieli.

Będzie na pewno dużo ofert dla zawodów analitycznych, tworzących nowe rozwiązania i poszerzających to, co do tej pory w ubezpieczeniach było standardem. Będziemy starali się w tej branży penetrować nowe nisze i proponować je klientom. To jest bardzo konkurencyjny rynek i na pewno będzie na nim dużo przetasowań – mówi Młynarczyk.

Firmy ubezpieczeniowe będą też poszukiwać specjalistów, którzy pomogą w dostosowywaniu przepisów do wymogów unijnej dyrektywy Solvency II, szczególnie aktuariuszy i menadżerów ryzyka. Chodzi m.in. o zmianę procesów biznesowych, opracowanie dokumentacji, przeprowadzenie Własnej Oceny Ryzyka i Wypłacalności, weryfikację jakości danych i systemów IT.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój

Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.

Firma

Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność

Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.