Newsy

Dodatkowe ubezpieczenia emerytalne dla pracowników to u nas wciąż rzadkość - nawet dla kadry kierowniczej

2013-08-20  |  06:40

Kadra zarządzająca w Polsce jako dodatek do wynagrodzenia dostaje zazwyczaj służbowe samochody czy prywatne ubezpieczenia medyczne. Jednak, inaczej niż osoby na podobnym szczeblu pracujące w zachodniej Europie, rzadko otrzymują prywatne ubezpieczenie emerytalne.

Samochód służbowy od pewnego poziomu zarządzania jest ważnym elementem uposażenia zarówno w Polsce, jak i na zachodzie Europy – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Bernhard Matussek, dyrektor zarządzający i konsultant firmy doradczej Kienbaum. – Polscy pracownicy na wysokich szczeblach cenią sobie także prywatne ubezpieczenia medyczne i pracodawcy zazwyczaj zgadzają się na nie – dodaje Kienbaum.

Jednak warunki dodatkowego uposażenia polskiej kadry zarządzającej różnią się od tych, które panują na zachodzie.

Chodzi przede wszystkim o dodatkowe ubezpieczenia emerytalne – wyjaśnia Matussek. – Na zachodzie Europy świadomość społeczna jest w tej kwestii większa. Problemy systemu emerytalnego są szeroko dyskutowane, a ludzie zdają sobie sprawę, że składki płacone w ramach powszechnego systemu nie wystarczą na utrzymanie dotychczasowego poziomu życia.

Wprawdzie coraz więcej Polaków również zdaje sobie sprawę z problemów ZUSu, jednak rzadko przekłada się to na konkretne działania.

 – Według naszych obserwacji członkowie zarządów czy dyrektorzy wchodzący do danej spółki rzadko skupiają się w negocjacjach na tzw. trzecim filarze czy dodatkowych ubezpieczeniach emerytalnych - zauważa dyrektor zarządzający firmy Kienbaum. W przeciwieństwie do prywatnego ubezpieczenia medycznego, temat ten zazwyczaj w ogóle nie należy do agendy dotyczącej zatrudnienia danej osoby – dodaje rozmówca Newserii.

Założona w 1988 r. firma Kienbaum zajmuje się doradztwem dla wyższej kadry kierowniczej. Świadczy także usługi executive search i know-how w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Handel

Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem

Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.

Finanse

Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń

Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.