Newsy

Google pomoże młodym ludziom zdobyć kompetencje cyfrowe. Eksperci w dziedzinie marketingu internetowego będą teraz poszukiwani na rynku pracy

2022-05-13  |  06:25

Umiejętności Jutra czy Kompetencje Jutra to programy, dzięki którym młodzi ludzie będą mogli zdobyć kompetencje cyfrowe i budować karierę w branży marketingu internetowego. Eksperci w tej dziedzinie, zdaniem ekspertów, będą mogli liczyć nie tylko na pewne zatrudnienie, ale i niezwykle atrakcyjne zarobki.

– Wspólnie ze Szkołą Główną Handlową uruchamiamy nowy program Umiejętności Jutra, który jest dedykowany specjalnie dla młodych osób i który da im szansę na rozpoczęcie kariery w marketingu internetowym – informuje w rozmowie z agencją Newseria Innowacje Łukasz Pietrzak, marketing manager w Google Polska.

Program obejmuje bezpłatne, ośmiotygodniowe szkolenie. Program stażowy  ma ukończyć 8 tys. osób w wieku 18–30 lat, w tym także ukraińskich uchodźców, dla których została przygotowana ścieżka rozwoju w języku ukraińskim. Pod względem formy prowadzenia zajęć szkolenie ma przypominać studia podyplomowe, pod względem merytorycznym – skupiać się na praktycznych umiejętnościach. To jednak niejedyna aktywność Google’a na tym polu.

– W Google Polska mamy program Grow with Google, którego celem jest dostarczenie kompetencji cyfrowych dla osób w Polsce, jak i dla firm. Od 10 lat przeszkoliliśmy już ćwierć miliona osób, dając im cyfrowe narzędzia i umiejętności, które pozwolą im odnieść sukces w ich karierze czy rozwinąć przedsiębiorstwo – dodaje Łukasz Pietrzak.

Z kolei Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa, wraz z Google’em, SGH, Centrum GovTech, pełnomocnikiem rządu ds. polityki młodzieżowej oraz Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej, ogłosił program szkoleniowo-stażowy Kariera Jutra dla młodych osób, który ma kształtować ich umiejętności cyfrowe. Program o wartości 13 mln zł skierowany będzie do 1,2 tys. osób w wieku 18–30 lat.

– Program Kariera Jutra pomoże młodym ludziom w pierwszym etapie zdobyć niezbędne kompetencje, przygotować się do rozpoczęcia stażu, który jest organizowany przez program partnerski, i następnie rozpocząć nową karierę w świecie cyfrowym, dalej podążając po kolejnych etapach rozwoju w świecie e-commerce’u i mając fundament kompetencji cyfrowych do tego, żeby móc dalej się rozwijać – wskazuje marketing manager Google’a.

Według Digital Marketing Institute marketing cyfrowy stwarza dla młodych ludzi bardzo dobre perspektywy zawodowe. Eksperci, tacy jak content managerowie, programiści i redaktorzy wyspecjalizowani w VR czy projektanci UX, mogą liczyć nie tylko na pewne zatrudnienie, ale i bardzo dobre zarobki – średnio od około 50 do nawet 150 tys. dolarów rocznie.

– Perspektywiczne cyfrowe zawody dla młodych ludzi w Polsce koncentrują się na wsparciu e-commerce’u, na wsparciu małych i średnich przedsiębiorstw, które dziś, szczególnie po pandemii, muszą przenieść się do internetu, tak żeby dotrzeć do konsumentów. Więc wszystkie osoby, które specjalizują się w marketingu internetowym, w jego specjalizacjach takich jak UX Design, jak analiza danych, tworzenie kreacji, mają szansę na to, żeby stworzyć dla siebie perspektywiczną karierę – mówi Łukasz Pietrzak.

Niedawno otwarte w Warszawie Centrum Rozwoju Technologii Google Cloud ma być z kolei największym europejskim centrum rozwoju technologii chmury obliczeniowej Google’a. Również tam mogą znaleźć zatrudnienie osoby specjalizujące się w zawodach cyfrowych.

– Poszukujemy przede wszystkim specjalistów i inżynierów, którzy właśnie zajmują się technologiami chmurowymi. Wszystkie nasze dostępne oferty pracy można znaleźć na naszej stronie karier Google’a. Poszukujemy szczególnie inżynierów wyspecjalizowanych w technologiach chmurowych, natomiast nasze spektrum ofert w przypadku tak dużej inwestycji jest bardzo szerokie i każdy może znaleźć dla siebie perspektywiczną ofertę, na którą być może będzie mógł zaaplikować – zapewnia marketing manager Google’a.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.