Newsy

Google pomoże młodym ludziom zdobyć kompetencje cyfrowe. Eksperci w dziedzinie marketingu internetowego będą teraz poszukiwani na rynku pracy

2022-05-13  |  06:25

Umiejętności Jutra czy Kompetencje Jutra to programy, dzięki którym młodzi ludzie będą mogli zdobyć kompetencje cyfrowe i budować karierę w branży marketingu internetowego. Eksperci w tej dziedzinie, zdaniem ekspertów, będą mogli liczyć nie tylko na pewne zatrudnienie, ale i niezwykle atrakcyjne zarobki.

– Wspólnie ze Szkołą Główną Handlową uruchamiamy nowy program Umiejętności Jutra, który jest dedykowany specjalnie dla młodych osób i który da im szansę na rozpoczęcie kariery w marketingu internetowym – informuje w rozmowie z agencją Newseria Innowacje Łukasz Pietrzak, marketing manager w Google Polska.

Program obejmuje bezpłatne, ośmiotygodniowe szkolenie. Program stażowy  ma ukończyć 8 tys. osób w wieku 18–30 lat, w tym także ukraińskich uchodźców, dla których została przygotowana ścieżka rozwoju w języku ukraińskim. Pod względem formy prowadzenia zajęć szkolenie ma przypominać studia podyplomowe, pod względem merytorycznym – skupiać się na praktycznych umiejętnościach. To jednak niejedyna aktywność Google’a na tym polu.

– W Google Polska mamy program Grow with Google, którego celem jest dostarczenie kompetencji cyfrowych dla osób w Polsce, jak i dla firm. Od 10 lat przeszkoliliśmy już ćwierć miliona osób, dając im cyfrowe narzędzia i umiejętności, które pozwolą im odnieść sukces w ich karierze czy rozwinąć przedsiębiorstwo – dodaje Łukasz Pietrzak.

Z kolei Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa, wraz z Google’em, SGH, Centrum GovTech, pełnomocnikiem rządu ds. polityki młodzieżowej oraz Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej, ogłosił program szkoleniowo-stażowy Kariera Jutra dla młodych osób, który ma kształtować ich umiejętności cyfrowe. Program o wartości 13 mln zł skierowany będzie do 1,2 tys. osób w wieku 18–30 lat.

– Program Kariera Jutra pomoże młodym ludziom w pierwszym etapie zdobyć niezbędne kompetencje, przygotować się do rozpoczęcia stażu, który jest organizowany przez program partnerski, i następnie rozpocząć nową karierę w świecie cyfrowym, dalej podążając po kolejnych etapach rozwoju w świecie e-commerce’u i mając fundament kompetencji cyfrowych do tego, żeby móc dalej się rozwijać – wskazuje marketing manager Google’a.

Według Digital Marketing Institute marketing cyfrowy stwarza dla młodych ludzi bardzo dobre perspektywy zawodowe. Eksperci, tacy jak content managerowie, programiści i redaktorzy wyspecjalizowani w VR czy projektanci UX, mogą liczyć nie tylko na pewne zatrudnienie, ale i bardzo dobre zarobki – średnio od około 50 do nawet 150 tys. dolarów rocznie.

– Perspektywiczne cyfrowe zawody dla młodych ludzi w Polsce koncentrują się na wsparciu e-commerce’u, na wsparciu małych i średnich przedsiębiorstw, które dziś, szczególnie po pandemii, muszą przenieść się do internetu, tak żeby dotrzeć do konsumentów. Więc wszystkie osoby, które specjalizują się w marketingu internetowym, w jego specjalizacjach takich jak UX Design, jak analiza danych, tworzenie kreacji, mają szansę na to, żeby stworzyć dla siebie perspektywiczną karierę – mówi Łukasz Pietrzak.

Niedawno otwarte w Warszawie Centrum Rozwoju Technologii Google Cloud ma być z kolei największym europejskim centrum rozwoju technologii chmury obliczeniowej Google’a. Również tam mogą znaleźć zatrudnienie osoby specjalizujące się w zawodach cyfrowych.

– Poszukujemy przede wszystkim specjalistów i inżynierów, którzy właśnie zajmują się technologiami chmurowymi. Wszystkie nasze dostępne oferty pracy można znaleźć na naszej stronie karier Google’a. Poszukujemy szczególnie inżynierów wyspecjalizowanych w technologiach chmurowych, natomiast nasze spektrum ofert w przypadku tak dużej inwestycji jest bardzo szerokie i każdy może znaleźć dla siebie perspektywiczną ofertę, na którą być może będzie mógł zaaplikować – zapewnia marketing manager Google’a.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.