Mówi: | Robert Kierzek |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Inter Cars |
Spółka z grupy Inter Cars buduje nowe centrum logistyczne w Zakroczymiu. Zatrudni kilkaset osób
Nawet 160 mln zł może wydać na nowe centrum logistyczne spółka Inter Cars. Inwestycja powstanie w Zakroczymiu koło Warszawy. Dzięki niej zostanie tam stworzonych kilkaset nowych miejsc pracy. Spółka liczy na stabilny rozwój we wszystkich segmentach rynku. Zamierza rozwijać szczególnie ofertę dla samochodów ciężarowych.
Obecnie spółka szuka głównego wykonawcy centrum logistycznego. Po zakończeniu tego procesu zostanie uruchomiony proces inwestycyjny.
– Nowe centrum będzie blisko obecnej siedziby Inter Cars – mówi agencji informacyjnej Newseria Robert Kierzek, prezes zarządu Inter Cars. – Jest to inwestycja w strefie ekonomicznej. Powstaną nowe magazyny o powierzchni około 40 tys. mkw. z nowoczesną logistyką wewnątrzmagazynową i systemem sorterów.
Wartość inwestycji szacowana jest na około 160 mln zł. Jak podkreśla Kierzek, dzięki niej powstanie kilkaset nowych miejsc pracy.
– Wszystkie inwestycje powinny dać nam bardzo mocne podstawy do dalszej ekspansji zarówno w Polsce, choć tu mamy mocną pozycję, jak i w innych krajach europejskich – zapowiada prezes Inter Cars.
Sprzedaż Inter Cars w październiku przekraczała 346 mln zł i była o ponad 13 proc. wyższa niż rok wcześniej. Lokomotywą tego wzrostu jest sprzedaż zagranicznych spółek dystrybucyjnych, która łącznie przekraczała 129 mln zł i była o 36 proc. wyższa niż w październiku 2013 roku. W Polsce dynamika wyniosła 11,7 proc.
– Stawiamy na mocny rozwój produktów monokulturowych. Są to produkty, takie jak opona, olej czy akumulator – podkreśla Robert Kierzek. – Dzięki naszej strategii „one stop shop” znacznie zwiększyliśmy udziały w sprzedaży tych produktów.
Bardzo istotne dla firmy będzie również poszerzenie oferty dla samochodów ciężarowych.
– Mówimy o całej ofercie, czyli materiałach eksploatacyjnych, materiałach naprawczych, elementach hamulcowych, jak klocki, tarcze, filtry, oraz oczywiście wszelkiej maści częściach naprawczych, częściach zawieszenia i częściach do układów pneumatycznych – deklaruje prezes Inter Cars. – Spółka zależna Inter Cars, czyli spółka Q-Service Truck, dostaje w tej chwili autoryzację na naprawę i serwis skrzyń automatycznych do pojazdów ciężarowych i tym też będziemy się w przyszłym roku intensywnie zajmować.
Jak podkreśla prezes, spółka stale rozwija platformę Motointegrator.pl., która jest połączeniem sprzedaży części wraz z usługą. Serwis ten jest szczególnym ułatwieniem dla kierowców w sezonie zmiany opon.
Inter Cars jest największym dystrybutorem części zamiennych do samochodów w naszym regionie Europy. Jest też sprzedawcą motocykli Triumph i Ducati. Spółka ma obecnie 168 filii oraz 162 oddziały zagraniczne w 12 państwach. Do Inter Cars należy koncept sieci ponad 1000 warsztatów naprawiających samochody osobowe i motocykle oraz 90 zajmujących się ciężarówkami.
W III kwartale przychody ze sprzedaży Inter Cars wzrosły do 997 mln zł i były o ponad 52 mln wyższe niż rok wcześniej. Skonsolidowany zysk netto spółki przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej sięgnął 56,2 mln zł i był o przeszło 6 mln zł wyższy niż w tym samym okresie 2013 roku. Po trzech kwartałach spółka zarobiła prawie 142 mln zł. Na jedną akcję spółki przypada więc po tym okresie ponad 10 zł zysku, to o ponad 2 zł więcej niż przed rokiem.
– Jeszcze za wcześnie, żeby składać jakieś deklaracje dotyczące dywidendy – zaznacza Robert Kierzek. – Decyzje na pewno niedługo zapadną i o tym fakcie poinformujemy wszystkich naszych akcjonariuszy.
W 2014 roku walne zgromadzenie akcjonariuszy spółki przeznaczyło na dywidendę ponad 10 mln zł z niemal 146 mln zysku za 2013 rok. To oznaczało wypłatę 0,71 zł na jedną akcję.
Czytaj także
- 2025-05-29: Trwają prace nad zmianami w finansowaniu kolei. Obecny system powoduje duże problemy branży i brak konkurencyjności transportu szynowego
- 2025-05-23: Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
- 2025-05-27: SUV-y dominują rynek motoryzacyjny. Hyundai wprowadzi latem do sprzedaży nowy siedmioosobowy model
- 2025-06-06: Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność
- 2025-05-21: Finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego wspiera rozwój OZE czy infrastruktury drogowej. Wśród nowych priorytetów bezpieczeństwo i obronność
- 2025-05-05: Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł
- 2025-05-09: Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie
- 2025-04-24: Niepewność gospodarcza rosnącym zagrożeniem dla firm. Sytuację pogarszają zawirowania w światowym handlu
- 2025-05-19: Robotyzacja i automatyzacja stają się codziennością w produkcji i logistyce. To odpowiedź na wyzwania demograficzne
- 2025-05-06: Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.