Newsy

Prawie 20 milionów kont z dostępem do internetu

2012-04-02  |  06:40
Mówi:Krzysztof Pietraszkiewicz
Funkcja:Prezes
Firma:Związek Banków Polskich
  • MP4

    Bankowość elektroniczna to już standardowa opcja do każdego rachunku bankowego. Codziennie z internetowego konta korzysta 11,5 mln osób i firm. Konta internetowe to dla niektórych zbyt mało i zapowiadają rewolucję w bankowości elektronicznej.

    Liczba kont z dostępem do internetu rośnie regularnie każdego roku.

     - Od roku 2000 dokonujemy każdego roku wielkiego postępu w upowszechnianiu bankowości elektronicznej. Ponad 19 mln 700 rachunków w sektorze bankowym to są rachunki, do których klienci mają dostęp poprzez Internet. Bardzo ważne jest to, że 11,5 mln osób i firm na co dzień z tego korzysta - mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.

    Coraz więcej osób przekonuje się do tej formy kontaktu z bankowością ze względu na dużą wygodę, ale też z uwagi na większe bezpieczeństwo transakcji finansowych przez internet.

     - To oznacza, że w Polsce do gospodarki elektronicznej mamy ogromną armię ludzi przygotowanych, którzy podejmują ryzyko, zawierają transakcję, czyli wiedzą na czym polegają zabezpieczenia. Cieszy nas to, bo dzięki temu możemy świadczyć tanio usługi w Polsce - podkreśla Krzysztof Pietraszkiewicz.

    I dodaje, że pod względem relacji kosztów do przychodów jesteśmy w czołówce państw europejskich.

    Banki wychodzą na przeciw oczekiwaniom klientów. Wideo-konferencje z doradcami, programy do zarządzania finansami, zintegrowanie z serwisami społecznościowymi czy zastosowanie technologii 3D to niektóre propozycje, które mają przyciągnąć nowych klientów, nie tylko młodych. Rewolucję w bankowości elektronicznej zapowiada Alior Bank, który jeszcze w kwietniu planuje uruchomić internetowy Alior Sync. Również BRE Bank chce do końca roku zaoferować klientom bardziej nowoczesną wersję mBanku.

     - Akurat w tych nowych technologiach mamy taką sytuację, że każdego dnia jakieś bardzo dobre rozwiązanie jest wrogiem dobrego rozwiązania, do którego się przyzwyczailiśmy. Przede wszystkim chcemy, żeby były to rozwiązania bezpieczne, najwyższej próby, masowe i przez to, żeby mogły być tanie w swoim jednostkowym wymiarze - podkreśla prezes ZBP.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Prawo

    Handel

    Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

    Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

    Handel

    Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

    Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.