Newsy

Prawie 20 milionów kont z dostępem do internetu

2012-04-02  |  06:40
Mówi:Krzysztof Pietraszkiewicz
Funkcja:Prezes
Firma:Związek Banków Polskich
  • MP4

    Bankowość elektroniczna to już standardowa opcja do każdego rachunku bankowego. Codziennie z internetowego konta korzysta 11,5 mln osób i firm. Konta internetowe to dla niektórych zbyt mało i zapowiadają rewolucję w bankowości elektronicznej.

    Liczba kont z dostępem do internetu rośnie regularnie każdego roku.

     - Od roku 2000 dokonujemy każdego roku wielkiego postępu w upowszechnianiu bankowości elektronicznej. Ponad 19 mln 700 rachunków w sektorze bankowym to są rachunki, do których klienci mają dostęp poprzez Internet. Bardzo ważne jest to, że 11,5 mln osób i firm na co dzień z tego korzysta - mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.

    Coraz więcej osób przekonuje się do tej formy kontaktu z bankowością ze względu na dużą wygodę, ale też z uwagi na większe bezpieczeństwo transakcji finansowych przez internet.

     - To oznacza, że w Polsce do gospodarki elektronicznej mamy ogromną armię ludzi przygotowanych, którzy podejmują ryzyko, zawierają transakcję, czyli wiedzą na czym polegają zabezpieczenia. Cieszy nas to, bo dzięki temu możemy świadczyć tanio usługi w Polsce - podkreśla Krzysztof Pietraszkiewicz.

    I dodaje, że pod względem relacji kosztów do przychodów jesteśmy w czołówce państw europejskich.

    Banki wychodzą na przeciw oczekiwaniom klientów. Wideo-konferencje z doradcami, programy do zarządzania finansami, zintegrowanie z serwisami społecznościowymi czy zastosowanie technologii 3D to niektóre propozycje, które mają przyciągnąć nowych klientów, nie tylko młodych. Rewolucję w bankowości elektronicznej zapowiada Alior Bank, który jeszcze w kwietniu planuje uruchomić internetowy Alior Sync. Również BRE Bank chce do końca roku zaoferować klientom bardziej nowoczesną wersję mBanku.

     - Akurat w tych nowych technologiach mamy taką sytuację, że każdego dnia jakieś bardzo dobre rozwiązanie jest wrogiem dobrego rozwiązania, do którego się przyzwyczailiśmy. Przede wszystkim chcemy, żeby były to rozwiązania bezpieczne, najwyższej próby, masowe i przez to, żeby mogły być tanie w swoim jednostkowym wymiarze - podkreśla prezes ZBP.

    Czytaj także

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Profesjonalistów Public Relations

    Problemy społeczne

    Ślązacy wciąż nie są uznani za mniejszość etniczną. Temat języka śląskiego wraca do debaty publicznej i prac parlamentarnych

    W Polsce 600 tys. osób deklaruje narodowość śląską, a 460 tys. mówi po śląsku. Kwestia uznania etnolektu śląskiego za język regionalny od lat wzbudza żywe dyskusje. Zwolennicy zmiany statusu języka śląskiego najbliżej celu byli w 2024 roku, ale nowelizację ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych zablokowało prezydenckie weto. Ostatnio problem wybrzmiał podczas debaty w Parlamencie Europejskim, ale zdaniem Łukasza Kohuta z PO na forum UE również trudna jest walka o prawa mniejszości etnicznych i językowych.

    Transport

    Polacy z niejednoznacznymi opiniami na temat autonomicznych pojazdów. Wiedzą o korzyściach, ale zgłaszają też obawy

    Polacy widzą w pojazdach autonomicznych szansę na poprawę bezpieczeństwa na drogach i zwiększenie mobilności osób starszych czy z niepełnosprawnościami. Jednocześnie rozwojowi technologii AV towarzyszą obawy, m.in. o utratę kontroli nad pojazdem czy o większą awaryjność niż w przypadku tradycyjnych aut – wynika z prowadzonych przez Łukasiewicz – PIMOT badań na temat akceptacji społecznej dla AV. Te obawy wskazują, że rozwojowi technologii powinna także towarzyszyć edukacja, zarówno kierowców, jak i pasażerów. Eksperci mówią także o konieczności transparentnego informowania o możliwościach i ograniczeniach AV.

    Prawo

    70 proc. Polaków planuje wyjazd na urlop w sezonie letnim 2025. Do łask wracają wakacje last minute

    Ponad 70 proc. Polaków planuje wyjechać na urlop w sezonie letnim, czyli między końcem czerwca a końcem września – wynika z badania Polskiej Organizacji Turystycznej. 35 proc. zamierza wyjechać tylko raz, a 30 proc. – co najmniej dwa razy. Z grupy wyjeżdżających jedna trzecia wybierze się na wyjazd zagraniczny. Jak wskazuje Katarzyna Turosieńska z Polskiej Izby Turystyki, po kilku latach ponownie do łask wracają oferty last minute, a zagraniczne kierunki pozostają niezmienne – prym wiodą m.in. Grecja, Tunezja, Egipt czy Hiszpania.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.