Mówi: | Krzysztof Pietraszkiewicz |
Funkcja: | Prezes |
Firma: | Związek Banków Polskich |
Prawie 20 milionów kont z dostępem do internetu
Bankowość elektroniczna to już standardowa opcja do każdego rachunku bankowego. Codziennie z internetowego konta korzysta 11,5 mln osób i firm. Konta internetowe to dla niektórych zbyt mało i zapowiadają rewolucję w bankowości elektronicznej.
Liczba kont z dostępem do internetu rośnie regularnie każdego roku.
- Od roku 2000 dokonujemy każdego roku wielkiego postępu w upowszechnianiu bankowości elektronicznej. Ponad 19 mln 700 rachunków w sektorze bankowym to są rachunki, do których klienci mają dostęp poprzez Internet. Bardzo ważne jest to, że 11,5 mln osób i firm na co dzień z tego korzysta - mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.
Coraz więcej osób przekonuje się do tej formy kontaktu z bankowością ze względu na dużą wygodę, ale też z uwagi na większe bezpieczeństwo transakcji finansowych przez internet.
- To oznacza, że w Polsce do gospodarki elektronicznej mamy ogromną armię ludzi przygotowanych, którzy podejmują ryzyko, zawierają transakcję, czyli wiedzą na czym polegają zabezpieczenia. Cieszy nas to, bo dzięki temu możemy świadczyć tanio usługi w Polsce - podkreśla Krzysztof Pietraszkiewicz.
I dodaje, że pod względem relacji kosztów do przychodów jesteśmy w czołówce państw europejskich.
Banki wychodzą na przeciw oczekiwaniom klientów. Wideo-konferencje z doradcami, programy do zarządzania finansami, zintegrowanie z serwisami społecznościowymi czy zastosowanie technologii 3D to niektóre propozycje, które mają przyciągnąć nowych klientów, nie tylko młodych. Rewolucję w bankowości elektronicznej zapowiada Alior Bank, który jeszcze w kwietniu planuje uruchomić internetowy Alior Sync. Również BRE Bank chce do końca roku zaoferować klientom bardziej nowoczesną wersję mBanku.
- Akurat w tych nowych technologiach mamy taką sytuację, że każdego dnia jakieś bardzo dobre rozwiązanie jest wrogiem dobrego rozwiązania, do którego się przyzwyczailiśmy. Przede wszystkim chcemy, żeby były to rozwiązania bezpieczne, najwyższej próby, masowe i przez to, żeby mogły być tanie w swoim jednostkowym wymiarze - podkreśla prezes ZBP.
Czytaj także
- 2024-01-09: Tomasz Kammel: Wkrótce będę realizował pewien projekt związany z edukacją dzieci. Chodzi o to, by już dziś mogły się one rozwijać pod kątem kompetencji przydatnych w przyszłości
- 2023-09-12: ZUS coraz szybciej się cyfryzuje. Większość funkcji jest już dostępna nie tylko przez PUE, ale też aplikacje mobilne
- 2023-09-26: Wizyty w e-sklepach z odzieżą sportową mogą zaburzyć samoocenę wśród kobiet. Sposób promocji produktów skłania do porównywania się z sylwetkami modelek
- 2023-10-30: Scrollowanie na nowych zasadach. Użytkownicy z większym wpływem na podpowiadane treści w mediach społecznościowych
- 2023-06-02: Uczelnie wyższe coraz bardziej angażują się w walkę z największymi globalnymi wyzwaniami. Kluczowa jest współpraca z biznesem
- 2023-05-30: Na polskim rynku sukcesywnie spada jakość obsługi klientów. Odwrotny trend widać jednak w bankowości i ubezpieczeniach
- 2023-05-08: Coraz więcej placówek leczniczych przenosi dokumentację do chmury. W przyszłości będzie można tam przenieść cały system zarządzania
- 2023-03-06: Nowy gracz w bankowości elektronicznej w Polsce. Western Union wprowadza na rynek nową platformę bankową [DEPESZA]
- 2022-12-02: Ważne rozstrzygnięcie Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Może mieć przełożenie na toczące się postępowania frankowe
- 2022-10-11: Nagroda Nobla z ekonomii przyznana za badanie nad kryzysami finansowymi. Eksperci uspokajają: kolejny nam w tej chwili nie grozi
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.