Newsy

Prawie 20 milionów kont z dostępem do internetu

2012-04-02  |  06:40
Mówi:Krzysztof Pietraszkiewicz
Funkcja:Prezes
Firma:Związek Banków Polskich
  • MP4

    Bankowość elektroniczna to już standardowa opcja do każdego rachunku bankowego. Codziennie z internetowego konta korzysta 11,5 mln osób i firm. Konta internetowe to dla niektórych zbyt mało i zapowiadają rewolucję w bankowości elektronicznej.

    Liczba kont z dostępem do internetu rośnie regularnie każdego roku.

     - Od roku 2000 dokonujemy każdego roku wielkiego postępu w upowszechnianiu bankowości elektronicznej. Ponad 19 mln 700 rachunków w sektorze bankowym to są rachunki, do których klienci mają dostęp poprzez Internet. Bardzo ważne jest to, że 11,5 mln osób i firm na co dzień z tego korzysta - mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.

    Coraz więcej osób przekonuje się do tej formy kontaktu z bankowością ze względu na dużą wygodę, ale też z uwagi na większe bezpieczeństwo transakcji finansowych przez internet.

     - To oznacza, że w Polsce do gospodarki elektronicznej mamy ogromną armię ludzi przygotowanych, którzy podejmują ryzyko, zawierają transakcję, czyli wiedzą na czym polegają zabezpieczenia. Cieszy nas to, bo dzięki temu możemy świadczyć tanio usługi w Polsce - podkreśla Krzysztof Pietraszkiewicz.

    I dodaje, że pod względem relacji kosztów do przychodów jesteśmy w czołówce państw europejskich.

    Banki wychodzą na przeciw oczekiwaniom klientów. Wideo-konferencje z doradcami, programy do zarządzania finansami, zintegrowanie z serwisami społecznościowymi czy zastosowanie technologii 3D to niektóre propozycje, które mają przyciągnąć nowych klientów, nie tylko młodych. Rewolucję w bankowości elektronicznej zapowiada Alior Bank, który jeszcze w kwietniu planuje uruchomić internetowy Alior Sync. Również BRE Bank chce do końca roku zaoferować klientom bardziej nowoczesną wersję mBanku.

     - Akurat w tych nowych technologiach mamy taką sytuację, że każdego dnia jakieś bardzo dobre rozwiązanie jest wrogiem dobrego rozwiązania, do którego się przyzwyczailiśmy. Przede wszystkim chcemy, żeby były to rozwiązania bezpieczne, najwyższej próby, masowe i przez to, żeby mogły być tanie w swoim jednostkowym wymiarze - podkreśla prezes ZBP.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.