Mówi: | Grzegorz Hajdarowicz (Presspublica): |
Funkcja: | właściciel i prezes |
Firma: | Presspublica |
Presspublica planuje do końca roku kupić nowe tytuły
Zakup nowych tytułów zamiast sprzedaży dotychczasowych. Presspublica, wydawca m.in. "Rzeczpospolitej", "Parkietu", "Przekroju" i "Uważam Rze" zamierza w najbliższym czasie poszerzyć swoje portfolio. – Mam nadzieję, że uda mi się pozyskać nowe tytuły do grupy medialnej nawet w tym roku – mówi Grzegorz Hajdarowicz, właściciel i prezes Presspubliki. I zapowiada zmiany w już istniejących tytułach.
– Szukamy dla Przekroju linii programowej. Była próba zrobienia „New Yorkera”, ale nie powiodła się – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Grzegorz Hajdarowicz, właściciel i prezes Presspubliki.
Deklaruje przy tym, że nad nową formułą „Przekroju” prace trwają nadal.
– Jest jeszcze próba robienia pisma zdecydowanie centrolewicowego, społecznie-wrażliwego. Rezultaty tej próby jak dotąd nie zaskakują pozytywnie, bo ten co głosuje, czyli czytelnik, nie zareagował ilością sprzedanych egzemplarzy. Przygotowujemy kolejne podejście. Myślę, że to jest mocny tytuł, który zasługuje na to, żeby się nim zająć. I zrobimy to – deklaruje.
Tym samym dementuje plotki o możliwej sprzedaży "Przekroju", choć, jak nieoficjalnie wiadomo, miał się już pojawić kupiec na ten tytuł. Jedną z przyczyn potencjalnych planów sprzedaży miały być gwałtowne spadki sprzedaży. W czerwcu br. wyniosła ona 17 674 egzemplarzy i była o ponad 44 proc. niższa niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Z zapowiedzi właściciela Presspubliki wynika, że kolejne zmiany mają zadziwić rynek. Pojawiały się m.in. spekulacje, że z tygodnika „Przekrój” miałby się stać miesięcznikiem.
Hajdarowicz dopytywany o pozostałe tytuły z portfolio grupy, deklaruje, że nie ma w planach zamknięcia papierowego wydania „Gazety Giełdy Parkiet”, o czym rynek spekuluje od kilku tygodni.
– Będzie w papierze i aplikacjach na tablet – deklaruje.
W grę nie wchodzi także sprzedaż „Uważam Rze”, o czym także mówi się nieoficjalnie w branży.
– Nie mamy takich planów. Ja raczej jestem zwolennikiem i mam nadzieję, że uda mi się pozyskać nowe tytuły do grupy medialnej, nawet w tym roku. Dlatego, że dzisiaj jest po prostu taniej wydawać więcej tytułów – mówi właściciel Presspubliki.
Bliższych szczegółów, np. tego z kim rozmawia i jaka mogłaby być szacunkowa kwota transakcji, na obecnym etapie nie ujawnia.
Czytaj także
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-05: Sprzedaż nagrań muzycznych rośnie w tempie prawie 20-proc. Streaming motorem napędowym, ale do łask wracają nośniki sprzed lat
- 2024-04-08: Całkowity zakaz sprzedaży e-papierosów jednorazowych może mieć skutek odwrotny do zamierzonego. Konsekwencje będą zarówno ekonomiczne, jak i zdrowotne
- 2024-03-29: Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
- 2024-03-18: Sieci handlowe i producenci żywności wycofują jaja z chowu klatkowego. Już co trzecie opakowanie jaj pochodzi z chowów alternatywnych
- 2024-03-19: Niska dostępność małych i tanich samochodów elektrycznych blokuje rozwój rynku. W ciągu kilku lat mają się pojawić modele w przystępnej cenie
- 2024-03-12: Wysokie ceny elektryków to duża bariera w rozwoju elektromobilności w Polsce. Większy wybór tańszych modeli mógłby pobudzić rynek
- 2024-02-19: Po trudnym 2023 roku branża piwowarska oczekuje ożywienia na rynku piwa. Od kilku lat udział w sprzedaży zwiększa piwo bezalkoholowe
- 2024-02-06: Wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe coraz bardziej zainteresowane inwestycjami we własne źródła OZE. Nowe przepisy pozwalają im na tym zarabiać
- 2024-02-06: 200 stacji paliw działa już pod marką MOL. Koncern chce być wiceliderem polskiego rynku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.