Newsy

Pracownicy Amazona przez dwa dni pracowali w piżamach. Wsparli w ten sposób dzieci chore na nowotwory

2019-09-26  |  06:15
Mówi:Magdalena Węglewska, PR manager, Amazon

Magdalena Zagrodnik, HR Manager, Amazon Polska

Dorota Makolądra, pracownik Amazon

Bartłomiej Dwornik, Fundacja na ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową

  • MP4
  • Pracownicy Amazona przez dwa dni mogli przyjść do pracy w piżamach. Za każdą osobę, która się na to zdecydowała, e-commercowy gigant przelał określoną kwotę na konto organizacji działających na rzecz dzieci chorych na nowotwory. Akcja jest częścią wrześniowej kampanii Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, której celem jest promowanie profilaktyki takich schorzeń wśród najmłodszych. Jak podkreśla PR manager Amazona Magdalena Węglewska, pracownicy firmy wręcz oczekują od niej działań zgodnych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu.

     Amazon zatrudnia w Polsce ponad 16 tys. osób w 7 regionach. Jesteśmy obecni na rynku od ponad 5 lat na rynku i naszym celem jest nie tylko tworzenie miejsc pracy, lecz także wspieranie lokalnych społeczności. Społeczna odpowiedzialność biznesu to tak naprawdę działanie na rzecz osób, które tej pomocy potrzebują – nie tylko naszych pracowników i ich rodzin, ale i lokalnych społeczności. To także współpraca z organizacjami charytatywnymi czy organizacja projektów edukacyjnych – mówi agencji Newseria Biznes Magdalena Węglewska, PR Manager Amazon.

    Jak podkreśla, działania CSR-owe marki są bardzo istotne z punktu widzenia samych pracowników, którzy z jednej strony bardziej integrują się z firmą, a z drugiej – niejednokrotnie sami wychodzą z inicjatywą wsparcia kolejnych projektów i aktywnie się w nie włączają.

    – W DNA naszej marki jest transparentność, otwartość i działanie na rzecz innych. Zapraszamy wszystkich do tego, żeby przyszli, zobaczyli na własne oczy, a być może również włączyli się do naszych akcji. Można zarejestrować się na stronie ZwiedzanieAmazon.pl. Przez pięć dni w tygodniu dwa razy dziennie zapraszamy na zwiedzanie centrum, gdzie można zobaczyć, jak na co dzień nasi pracownicy włączają się i wspierają lokalne społeczności – mówi Magdalena Węglewska. 

    Działalność CSR-owa przekłada się nie tylko na wizerunek, lecz także na wymierne korzyści dla firmy. Jak wynika z raportu „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej” firmy angażują się w działania CSR ze względu m.in. na zwiększające się zaufanie wśród pracowników (35 proc.) i klientów (32 proc.). Blisko 40 proc. ma świadomość korzyści z prowadzenia działalności zgodnie z zasadami społecznej odpowiedzialności.

    Jedną z inicjatyw, w którą zaangażował się e-commercowy gigant, jest wrześniowa kampania Fundacji „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”, której celem jest promowanie profilaktyki takich schorzeń wśród najmłodszych. Szacuje się, że tylko w tym roku ponad 300 tys. dzieci usłyszy diagnozę nowotworową. Rak to druga najczęstsza przyczyna zgonów dzieci wśród chorób nieinfekcyjnych.

    – Jak co roku Amazon dołącza do tej kampanii pod znakiem złotej wstążki – mówi Magdalena Zagrodnik, HR manager w Amazon Polska. – We wrześniu nasi pracownicy przez dwa dni mogą przyjść do pracy w piżamach, żeby okazać wsparcie dla najmłodszych dzieci walczących z chorobą nowotworową, które spędzają dużo czasu w szpitalu. Będziemy liczyć, ile było takich osób i na tej podstawie przekażemy określoną kwotę do wybranych fundacji działających w miastach, w których znajdują się nasze centra.

    – Mamy dzień piżamowy i choć dziwnie to wygląda na korytarzach, to pieniądze trafiają na konto dzieci chorych na raka. Ta akcja jest organizowana w Amazonie po raz drugi i chcielibyśmy, żeby była również w następnych latach – mówi Dorota Makolądra, pracownik Amazon od czterech lat.

    Wrześniowa akcja to nie jest pierwsze partnerstwo firmy z Fundacją „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”. Amazon Fulfillment już od kilku lat prowadzi akcję Kindloteka, w ramach której został uruchomiony w różnych miejscach kącik czytelniczy „Amazon. Kocham czytać” z miejscem do przechowywania elektronicznych czytników. Na małych pacjentów czeka tam 10 urządzeń Kindle, które mogą wypożyczyć w każdym momencie, oraz 100 różnych książek w tradycyjnym, papierowym wydaniu. Te mają nie tylko wartość rozrywkową, lecz także terapeutyczną – dzieciom, które spędzają w szpitalnych łóżkach długie tygodnie, pozwalają na oderwanie myśli od choroby.

     W onkologii niesłychanie ważna jest profilaktyka. Wykrycie nowotworów w pierwszym i drugim stadium pozwala na wyleczalność rzędu 90 proc., zbliżoną nawet do stu. Im później ten nowotwór się wykrywa, im później się go diagnozuje, tym szanse na wyleczenie maleją. Dlatego regularne badania profilaktyczne to po prostu szansa na powrót do zdrowia – podkreśla Bartłomiej Dwornik, Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Od przyszłego roku akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75 proc. To trzy razy więcej niż na tradycyjne papierosy

     Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

    Infrastruktura

    Zielone zamówienia publiczne stanowią dziś zaledwie kilka procent rynku. Rządowy zespół ma opracować specjalne kryteria dla nich

    Zielone zamówienia publiczne stają się w ostatnich latach coraz bardziej powszechną praktyką, choć w Polsce odpowiadają za kilka procent ogólnej liczby zamówień. Duży nacisk na ten aspekt, w postaci nowych regulacji i wytycznych, kładzie także Unia Europejska. Dlatego też w maju br. zarządzeniem prezesa Rady Ministrów został powołany specjalny rządowy zespół, którego zadaniem będzie uwzględnienie aspektów środowiskowych w polskim systemie zamówień publicznych oraz opracowanie wytycznych dla zamawiających. – Ważne, żeby te opracowywane kryteria były dostosowane do realiów polskiego rynku – wskazuje Barbara Dzieciuchowicz, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa.

    IT i technologie

    Boom na sztuczną inteligencję w ochronie zdrowia ma dopiero nastąpić. Wyzwaniem pozostają regulacje i zaufanie do tej technologii

    Sztuczna inteligencja ma potencjał, żeby zrewolucjonizować podejście do profilaktyki, diagnostyki i leczenia pacjentów, jednocześnie redukując ich koszty. W globalnej skali wartość rynku rozwiązań opartych na AI w opiece zdrowotnej rośnie lawinowo – w ub.r. wynosiła ponad 32 mld dol., ale do 2030 roku ta kwota ma się zwiększyć ponad sześciokrotnie. Również w Polsce narzędzia bazujące na AI zaczynają być wdrażane coraz szerzej, choć – jak wynika z lipcowego raportu SGH – prawdziwy rozwój potencjału sztucznej inteligencji w polskiej branży ochrony zdrowia ma dopiero nastąpić. Warunkiem jest stworzenie stabilnego i bezpiecznego środowiska dla rozwoju tej technologii, opartego na regulacjach prawnych i zaufaniu wszystkich interesariuszy.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.