Mówi: | Justyna Rymkiewicz, manager ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble Włodzimierz Kleniewski, Polska Fundacja Olimpijska Krystyna Aldridge-Holc, prezes Fundacji Polsat |
Ruszyła nowa akcja w ramach programu Polskie Nadzieje Olimpijskie. Zebrane środki zostaną przeznaczone na rozwój młodych sportowców i pomoc dzieciom niepełnosprawnym
Do końca roku kupując określone produkty Procter & Gamble w sklepach sieci Eurocash oraz Piotr i Paweł, można wesprzeć młodych sportowców i rozwój dzieci chorych i niepełnosprawnych. Ambasadorką akcji została Otylia Jędrzejczak.
Polskie Nadzieje Olimpijskie to program prowadzony przez Polską Fundację Olimpijską przy PKOL oraz Fundację Polsat we współpracy z Procter & Gamble, Telewizją Polsat, PGNIG i Grey Group. Właśnie ruszyła nowa akcja na rzecz programu, trwająca do końca grudnia br., do której włączyli się także klienci P&G – firmy Eurocash i Piotr i Paweł.
– Dzięki współpracy z firmami Eurocash, Procter & Gamble oraz Piotr i Paweł klienci, kupując wybrane produkty, będą wspierali akcję Polskie Nadzieje Olimpijskie – wyjaśnia w rozmowie z agencją Newseria Włodzimierz Kleniewski, dyrektor Polskiej Fundacji Olimpijskiej. – Zebrane fundusze trafią do Polskiej Fundacji Olimpijskiej i Fundacji Polsat. W ciągu dwóch lat trwania programu przekazano 22 granty instytucjom, które organizują zajęcia sportowe dla dzieci i młodzieży w całej Polsce.
Program Polskie Nadzieje Olimpijskie wspiera nie tylko młodych sportowców, lecz także pomaga niepełnosprawnym i chorym dzieciom, dla których sport jest formą rehabilitacji i szansą na uczestnictwo w życiu publicznym.
– Obecnie 20 proc. pieniędzy z programu trafia do dzieci niepełnosprawnych – zaznacza Krystyna Aldridge-Holc, prezes Fundacji Polsat. To już kolejny projekt, w którym współpracujemy z firmą Procter & Gamble – dodaje.
Procter & Gamble jest jednym z założycieli programu i od kilku lat angażuje się w inicjatywy związane ze sportem. Jako globalny partner Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego jest sponsorem Igrzysk Olimpijskich, podczas których prowadzi kampanię „Dziękuję Ci, Mamo”, mającą na celu nie tylko wsparcie sportowców, lecz także będącą ukłonem w stronę ich mam.
– Zostaliśmy partnerem-współzałożycielem programu „Polskie Nadzieje Olimpijskie, bo jako firmie odpowiedzialnej społecznie zależy nam na tym, żeby wspierać młodych sportowców w rozwoju ich profesjonalnej kariery i żeby pomagać dzieciom poprzez sport w rehabilitacji – podkreśla Justyna Rymkiewicz, manager komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble Polska.
W październiku ruszyła akcja na rzecz programu prowadzona w sklepach sieci Piotr i Paweł oraz Eurocash. Może dołączyć do niej każdy, kto do końca roku odwiedzi sklepy i kupi wybrane produkty marek P&G – produkty dla kobiet marki Always, Discreet, Naturella i Gillette Venus, pieluszki i chusteczki Pampers, produkty do pielęgnacji włosów Head & Shoulders, Pantene i Wella, środki do pielęgnacji tkanin Ariel, Bonux, Vizir, Lenor, Fairy, odświeżacze Ambi Pur, produkty dla mężczyzn Gillette i Old Spice, środki do higieny jamy ustnej Oral-B i Blend-a-med i produkty Duracell.
– Znając potrzeby polskiego sportu i jego znaczenie w rozwoju dzieci niepełnosprawnych, postanowiliśmy nadać programowi większą skalę. Dlatego włączyliśmy w to naszych partnerów handlowych, chcieliśmy zaangażować również konsumentów i dać im możliwość włączenia się w sposób czynny we wspieranie polskiego sportu oraz dzieci i młodzieży, której sport potrzebny jest do rehabilitacji – tłumaczy Rymkiewicz.
– Programy takie jak ten zasługują na szczególną uwagę. Prosty mechanizm akcji (wystarczy kupić wybrane produkty w odpowiednim sklepie) pomoże dzieciom najbardziej utalentowanym w ich sportowym rozwoju, a one któregoś dnia sięgną po medale – mówi Otylia Jędrzejczak, ambasadorka programu. – Każdy może być częścią programu Polskie Nadzieje Olimpijskie. Kupując produkty, może pomóc spełnić zawodnikom ich marzenia o medalach – dodaje.
Czytaj także
- 2024-10-31: Ruszyła największa elektrownia gazowa w Polsce. Dostarczy energię dla ok. 3 mln gospodarstw
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-11-06: Martyna Wojciechowska: Cudownie mieć 50 lat, wiedzieć, czego się chce i czego się na pewno nie chce. To dla mnie bardzo dobry czas
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
- 2024-10-30: Wydatkowanie funduszy europejskich przez samorządy. Polska chce promować ten model w UE
- 2024-10-29: Polska pracuje nad propozycjami dotyczącymi konkurencyjności UE. To element przygotowań do prezydencji
- 2024-11-07: Nowe otwarcie unijnej polityki gospodarczej. Polska prezydencja w Unii szansą na korzystne zmiany dla przedsiębiorców
- 2024-11-05: Katarzyna Dowbor: Telewizja ma ogromną siłę i dzięki temu mogę zrobić coś dla innych. Nieważne, pod jakimi barwami – ważne, że się pomaga
- 2024-10-21: Polsko-francuski zespół naukowców nagrodzony za opracowanie fluorescencyjnych barwników. W przyszłości mogą m.in. pomóc w leczeniu raka
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Edukacja
Polska z planem zmian w edukacji na następne 10 lat. Szkoły będą uczyć lepszego wykorzystania narzędzi cyfrowych
Wdrożenie Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji to jeden z kamieni milowych KPO. Jej osią ma być Dekalog Cyfrowej Transformacji Edukacji – zebrany w 10 punktów zestaw kluczowych wyzwań, z jakimi system edukacji będzie się musiał zmierzyć, by wyposażyć uczniów w kompetencje, które już dziś stają się niezbędne, nie tylko na rynku pracy. Chodzi m.in. o przemodelowanie kształcenia tak, by uczyć dzieci odróżniania prawdy od manipulacji, weryfikowania źródeł i korzystania z nich, a także mądrego używania narzędzi sztucznej inteligencji. Wszystkie założenia wynikające z dokumentu mają być spełnione do 2035 roku.
Teatr
Alicja Węgorzewska: W Warszawskiej Operze Kameralnej sięgamy po rzadkie i trudne dzieła sprzed wieków. Chcemy zaprezentować widzom najwyższy kunszt
– Sukcesy Warszawskiej Opery Kameralnej to sukcesy całego zespołu. Każde ogniwo musi pracować na najwyższych obrotach i na najwyższym poziomie – podkreśla Alicja Węgorzewska. Dyrektor WOK wyjątkowo skutecznie działa na rzecz przywracania niezwykłych dzieł barokowych na scenę i zaprasza do współpracy nietuzinkowych artystów. W obliczu rosnącej dominacji sztucznej inteligencji i rewolucji technologicznej stara się udowodnić, że klasyka nie tylko przetrwała próbę czasu, ale i zyskała nową jakość. Efektem pracy wielu osób są nieprzeciętne produkcje, profesjonalnie zarejestrowane i odnoszące sukcesy na międzynarodowych konkursach.
Problemy społeczne
Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
Roczny cykl regularnej aktywności fizycznej w połączeniu z edukacją zdrowotną znacząco redukuje ryzyko zdrowotne i poprawia kondycję – wynika z programu badawczego Zdrowa OdWaga przeprowadzonego przez Medicover. U uczestników badania poprawiły się wskaźniki zdrowotne, spadła też absencja chorobowa w pracy. – Wyliczyliśmy metodą naukową, że dzięki 12-miesięcznemu programowi zdobyli oni dodatkowy rok życia w lepszym zdrowiu – ocenia dr n. med. Piotr Soszyński, koordynator medyczny programu badawczego Zdrowa OdWaga.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.