Newsy

Ruszyła nowa akcja w ramach programu Polskie Nadzieje Olimpijskie. Zebrane środki zostaną przeznaczone na rozwój młodych sportowców i pomoc dzieciom niepełnosprawnym

2015-10-19  |  06:40
Mówi:Justyna Rymkiewicz, manager ds. komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble

Włodzimierz Kleniewski, Polska Fundacja Olimpijska

Krystyna Aldridge-Holc, prezes Fundacji Polsat

  • MP4
  • Do końca roku kupując określone produkty Procter & Gamble w sklepach sieci Eurocash oraz Piotr i Paweł, można wesprzeć młodych sportowców i rozwój dzieci chorych i niepełnosprawnych. Ambasadorką akcji została Otylia Jędrzejczak.

    Polskie Nadzieje Olimpijskie to program prowadzony przez Polską Fundację Olimpijską przy PKOL oraz Fundację Polsat we współpracy z Procter & Gamble, Telewizją Polsat, PGNIG i Grey Group. Właśnie ruszyła nowa akcja na rzecz programu, trwająca do końca grudnia br., do której włączyli się także klienci P&G – firmy Eurocash i Piotr i Paweł.

    Dzięki współpracy z firmami Eurocash, Procter & Gamble oraz Piotr i Paweł klienci, kupując wybrane produkty, będą wspierali akcję Polskie Nadzieje Olimpijskie – wyjaśnia w rozmowie z agencją Newseria Włodzimierz Kleniewski, dyrektor Polskiej Fundacji Olimpijskiej. – Zebrane fundusze trafią do Polskiej Fundacji Olimpijskiej i Fundacji Polsat. W ciągu dwóch lat trwania programu przekazano 22 granty instytucjom, które organizują zajęcia sportowe dla dzieci i młodzieży w całej Polsce.

    Program Polskie Nadzieje Olimpijskie wspiera nie tylko młodych sportowców, lecz także pomaga niepełnosprawnym i chorym dzieciom, dla których sport jest formą rehabilitacji i szansą na uczestnictwo w życiu publicznym.

    Obecnie 20 proc. pieniędzy z programu trafia do dzieci niepełnosprawnych – zaznacza Krystyna Aldridge-Holc, prezes Fundacji Polsat. To już kolejny projekt, w którym współpracujemy z firmą Procter & Gamble – dodaje.

    Procter & Gamble jest jednym z założycieli programu i od kilku lat angażuje się w inicjatywy związane ze sportem. Jako globalny partner Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego jest sponsorem Igrzysk Olimpijskich, podczas których prowadzi kampanię „Dziękuję Ci, Mamo”, mającą na celu nie tylko wsparcie sportowców, lecz także będącą ukłonem w stronę ich mam.

     – Zostaliśmy partnerem-współzałożycielem programu „Polskie Nadzieje Olimpijskie, bo jako firmie odpowiedzialnej społecznie zależy nam na tym, żeby wspierać młodych sportowców w rozwoju ich profesjonalnej kariery i żeby pomagać dzieciom poprzez sport w rehabilitacji – podkreśla Justyna Rymkiewicz, manager komunikacji korporacyjnej Procter & Gamble Polska.

    W październiku ruszyła akcja na rzecz programu prowadzona w sklepach sieci Piotr i Paweł oraz Eurocash. Może dołączyć do niej każdy, kto do końca roku odwiedzi sklepy i kupi wybrane produkty marek P&G – produkty dla kobiet marki Always, Discreet, Naturella i Gillette Venus, pieluszki i chusteczki Pampers, produkty do pielęgnacji włosów Head & Shoulders, Pantene i Wella, środki do pielęgnacji tkanin Ariel, Bonux, Vizir, Lenor, Fairy, odświeżacze Ambi Pur, produkty dla mężczyzn Gillette i Old Spice, środki do higieny jamy ustnej Oral-B i Blend-a-med i produkty Duracell.

    Znając potrzeby polskiego sportu i jego znaczenie w rozwoju dzieci niepełnosprawnych, postanowiliśmy nadać programowi większą skalę. Dlatego włączyliśmy w to naszych partnerów handlowych, chcieliśmy zaangażować również konsumentów i dać im możliwość włączenia się w sposób czynny we wspieranie polskiego sportu oraz dzieci i młodzieży, której sport potrzebny jest do rehabilitacji – tłumaczy Rymkiewicz. 

    – Programy takie jak ten zasługują na szczególną uwagę. Prosty mechanizm akcji (wystarczy kupić wybrane produkty w odpowiednim sklepie) pomoże dzieciom najbardziej utalentowanym w ich sportowym rozwoju, a one któregoś dnia sięgną po medale – mówi Otylia Jędrzejczak, ambasadorka programu. – Każdy może być częścią programu Polskie Nadzieje Olimpijskie. Kupując produkty, może pomóc spełnić zawodnikom ich marzenia o medalach – dodaje.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

    Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

    Infrastruktura

    Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

    Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

    Polityka

    Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

    Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.