Mówi: | Wojciech Józefowski, dyrektor ds. logistyki sieci Biedronka Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka Magdalena Matracka, zastępca wójta gminy Stawiguda |
Biedronka inwestuje w nowe centrum dystrybucji w Stawigudzie pod Olsztynem. Zatrudni tam 600 pracowników
W Stawigudzie obok Olsztyna Biedronka otworzyła właśnie swoje 17. centrum dystrybucyjne. Będzie z niego zaopatrywać ok. 250 sklepów w północno-wschodniej Polsce. Dzięki temu znacznie skrócą się pokonywane dystanse przez ciężarówki z towarem. Jak podkreślają przedstawiciele sieci, to obok ekologicznych innowacji w samym obiekcie ważny aspekt prośrodowiskowy nowej inwestycji. Centrum dystrybucyjne będzie też dużym impulsem dla rynku pracy w regionie, w którym bezrobocie sięga 7,5 proc.
– Nowe centra dystrybucyjne Biedronki mają kolosalne znaczenie dla dalszego rozwoju firmy. Mamy olbrzymie plany odnośnie do naszej obecności na rynku, chcemy rozwijać naszą sieć sprzedaży detalicznej. Dlatego musimy też rozwijać jej zaplecze, czyli centra logistyczne. Każde kolejne takie centrum pozwala nam jeszcze lepiej zaopatrywać nasze sklepy – mówi agencji Newseria Biznes Wojciech Józefowski, dyrektor ds. logistyki sieci Biedronka.
Biedronka miała do tej pory 16 swoich centrów dystrybucyjnych, równomiernie zlokalizowanych w całej Polsce. W tym tygodniu otworzyła kolejne. Magazyn tym razem powstał w Stawigudzie koło Olsztyna i docelowo może obsługiwać nawet 250 sklepów w północno-wschodniej części kraju. Dzięki temu średni dystans pokonywany w trakcie dostaw do obsługiwanych sklepów skróci się aż o 1/3.
– Nowe centrum wzmocni pozycję Biedronki w regionie północno-wschodnim. Będziemy w stanie zaopatrywać nasze sklepy i odpowiadać na zapotrzebowanie klientów dużo szybciej i skuteczniej niż do tej pory – mówi Wojciech Józefowski.
Magazyn powstał na niemal 14-hektarowej działce, a finalna powierzchnia budynków przekracza 35 tys. mkw. Na jego wyposażeniu znalazło się prawie 200 wózków widłowych z bezobsługowymi bateriami litowo-jonowymi, 175 pojazdów ciężarowych i 1 tys. kontenerów chłodniczych. Zastosowano w nim również nowoczesny system zarządzania zapasami SAP EWM, dzięki czemu magazyn będzie w stanie wysyłać do sklepów ponad 6 tys. palet dziennie.
– Zastosowaliśmy tutaj wiele nowoczesnych rozwiązań, które ułatwiają pracę centrum dystrybucyjnego. To m.in. specjalne słuchawki dla naszych magazynierów z podpowiedziami, co w danym momencie trzeba zapakować. To mocno ułatwia i przyspiesza pracę – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka.
Obiekt ma też dogodną lokalizację. Jest położony w pobliżu ważnych węzłów dróg ekspresowych S51 i S7, co ułatwi prowadzenie operacji logistycznych w północno-wschodniej części Polski.
– Nowe centrum od samego początku zostało też pomyślane jako miejsce przyjazne środowisku. Zainstalowaliśmy w nim inteligentny system oświetlenia, które dopasowuje się do poziomu oświetlenia na zewnątrz, zasadziliśmy łąki kwietne i stworzyliśmy insektownik, żeby ułatwiać życie m.in. pszczołom. Kolejna ważna rzecz to też naturalne gazy, wykorzystywane na powierzchniach chłodniczych tego centrum – mówi Arkadiusz Mierzwa.
We wrześniu br. została podpisana umowa dotycząca zamontowania na dachu magazynu ponad 1,7 tys. paneli fotowoltaicznych o wydajności 600 kWp.
– Największą zaletą środowiskową obiektu jest jednak to, że 250 sklepów sieci Biedronka w północno-wschodniej Polsce będzie zaopatrywanych właśnie stąd. Wcześniej towary były przewożone z okolic Warszawy, więc dzięki otwarciu nowego obiektu dystanse będą krótsze, co zmniejszy zużycie paliwa o ponad 30 proc. – mówi dyrektor ds. komunikacji i CSR sieci Biedronka.
Nowe centrum dystrybucyjne Biedronki jest już oficjalnie otwarte, uroczystą wstęgę przecięli w tym tygodniu przedstawiciele sieci oraz lokalnych władz. Magazyn realizuje już także pierwsze dostawy do wybranych sklepów. Co istotne, jest on nie tylko ważną składową sieci logistycznej Biedronki, ale i dużym wsparciem dla rynku pracy w regionie, w którym bezrobocie sięga według GUS-u 7,5 proc.
– Zatrudnienie znajdzie tutaj około 600 osób, przez co centrum dystrybucyjne Biedronki będzie jednym z największych pracodawców w regionie Warmii i Mazur – mówi Arkadiusz Mierzwa.
– Dla regionu i jego mieszkańców ta inwestycja jest bardzo ważna właśnie ze względu na nowe miejsca pracy. Wyniki ubiegłorocznego Narodowego Spisu Ludności, który przeprowadził GUS, pokazały, że od 2011 roku przyrost liczby mieszkańców w naszej gminie wynosi ponad 120 proc. Dlatego mam nadzieję, że wielu mieszkańców znajdzie pracę właśnie w nowym centrum Biedronki. Jako gmina oczekujemy też, że będziemy współpracować z firmą przy różnych inwestycjach dla społeczeństwa – dodaje Magdalena Matracka, zastępca wójta gminy Stawiguda.
Czytaj także
- 2025-06-23: Polscy inżynierowie pracują w Częstochowie nad systemami do zautomatyzowanej jazdy. Opracowali jeden z najszybszych komputerów na świecie
- 2025-06-18: Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
- 2025-06-10: Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od zamierzonego i spowolni rozwój Ameryki. Na wojnie handlowej z resztą świata to Stany mogą tracić najmocniej
- 2025-06-11: Bolt rozpoczyna szkolenia z bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Będzie wprowadzać także nowe funkcje bezpieczeństwa
- 2025-05-28: UE przywraca ograniczenia handlowe z Ukrainą. Trwają negocjacje ws. długoterminowych ram
- 2025-06-06: Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność
- 2025-05-13: Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
- 2025-05-16: W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku
- 2025-05-22: Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie
- 2025-05-16: Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.