Mówi: | Olga Walentynowicz |
Funkcja: | PR Manager |
Firma: | Koral |
Lody Ekipa przełamały barierę pogodową. Biły rekordy sprzedaży już w marcu i kwietniu
– Pierwszy raz w naszej historii zaobserwowaliśmy przełamanie bariery pogodowej w zachowaniach konsumentów. Lody Ekipa dobrze sprzedawały się już w marcu i kwietniu, kiedy za oknem było jeszcze zimno – mówi Olga Walentynowicz z firmy Koral. Lody reklamowane przez Friza i jego Ekipę wciąż biją rekordy sprzedaży i są najbardziej popularnym produktem w 40-letniej historii firmy Koral. Z badania marki wynika, że pokolenia Polaków wiele łączy w tym obszarze. Zarówno młodsi konsumenci, jak i starsi mają podobnych idoli, a jednocześnie przyznają, że najchętniej jedliby lody ze swoją „ekipą”. Mimo pandemii lody pozostały deserem dla towarzystwa i rzadko jemy je w samotności.
– Na polskim rynku lodowym już dawno nie było produktów dedykowanych stricte młodzieży. Zazwyczaj były to lody dla najmłodszych, a potem ewentualnie bardziej odważne smaki, ale już w tradycyjnych opakowaniach. A młodzież to konsument, który bardzo docenia niestandardowe działania, smaki, coś, co ich przyciągnie i zaskoczy. Promocja lodów przez Ekipę to właśnie coś, co zwróciło uwagę i uczyniło z lodów produkt, którego każdy chce spróbować. Wytworzyła się swego rodzaju moda na te produkty, a to dla młodych ludzi jedna z ważniejszych kwestii przy wyborze zakupowym – mówi agencji Newseria Biznes Olga Walentynowicz, PR manager marki Koral.
Lody Koral Ekipa to według Centrum Monitorowania Rynku najpopularniejsze lody tego sezonu wśród lodów na patyku dla dzieci. Zajmują blisko 50 proc. sprzedaży w sklepach do 300 mkw. powierzchni i zostawiają konkurencję daleko w tyle. Dane marki Koral również pokazują, że lody Ekipa stały się najlepiej sprzedającą się nowością w 40-letniej historii firmy – wyprzedzając o ponad 300 proc. pozostałe nowości.
– Co ciekawe, lody Koral Ekipa przełamały bardzo ważną barierę psychologiczną wśród konsumentów – barierę pogodową. Lody, szczególnie wodne, cieszą się popularnością wtedy, kiedy za oknem świeci słońce i pogoda sprzyja. Natomiast lody Ekipa dobrze sprzedawały się już w marcu i kwietniu, kiedy za oknem było jeszcze dosyć zimno. Pierwszy raz w naszej historii obserwujemy przełamanie tej bariery wśród konsumentów – zaznacza PR manager marki Koral.
Zainteresowanie tymi lodami zwróciło uwagę wszystkich pokoleń, nie tylko tych najmłodszych. Starsze generacje zainteresowały się tym, co oglądają i czego słuchają ich dzieci, wchodząc niejako w ich świat. Badanie preferencji dotyczących konsumpcji lodów przeprowadzone przez Instytut ARC Rynek i Opinie na zlecenie marki Koral wskazało, że lody w ogóle mają tendencję do łączenia pokoleń. 94 proc. Polaków (czyli ponad 35 mln ludzi) lubi lody – niezależnie od wieku, płci czy miejsca zamieszkania.
– W większości przypadków Polacy nie jedzą lodów samotnie. Rzeczywiście w ciągu ostatniego roku spożywaliśmy je częściej w domu, ale 42 proc. dorosłych Polaków mówi, że jadło lody z rodziną, natomiast blisko 50 proc. młodych ludzi – ze znajomymi i przyjaciółmi. Tylko 15 proc. ankietowanych w badaniu stwierdziło, że jadło lody samotnie. To bardzo pozytywne zjawisko, bo pandemia zmieniła wiele, ale akurat tego, że lody są deserem dla towarzystwa, nie – dodaje Olga Walentynowicz.
W zależności od wieku Polacy jedynie wybierają nieco inne smaki – starsze pokolenia trzymają się tradycji i wybierają lody śmietankowe, waniliowe, czekoladowe i owocowe. Młodzi natomiast częściej sięgają po nowe smaki i oryginalne połączenia.
Marka Koral zapytała Polaków także o to, z kim znanym najchętniej zjedliby lody i okazało się, że zarówno młodsze, jak i starsze pokolenie wybrało swoich idoli. Są nimi najczęściej piosenkarz lub piosenkarka (43 proc.), lub aktor (31 proc.). Podobnie jest w młodszej grupie wiekowej (16–17 lat), gdzie blisko 50 proc. młodzieży wybrało piosenkarza lub piosenkarkę. W tym przedziale wiekowym jako idole pojawiają się również znani twórcy wideo (youtuberzy) – są oni autorytetem dla co piątego nastolatka (22 proc.).
– Młode pokolenia są zafascynowane twórcami internetowymi, youtuberami, ale jak pokazały nasze badania, nie są to jedyni idole młodych ludzi, a pokolenia starsze i młodsze nie różni aż tak wiele – zauważa ekspertka.
W badaniu padały również konkretne nazwiska. Ankietowani wskazywali, że chętnie poszliby na lody z Beatą Kozidrak, Cezarym Pazurą, Bogusławem Lindą, Magdą Gessler czy Robertem Lewandowskim. Niektórzy zabraliby także polityków – prezydenta Andrzeja Dudę czy Donalda Tuska. Dla młodzieży zdecydowanie najpopularniejszą osobą był Friz z Ekipy.
– Pomysł na współpracę marki Koral z Frizem i jego Ekipą zrodził się w zarządzie firmy. Członkowie zarządu zdecydowali, że chcieliby być bliżej swojej grupy docelowej, bliżej młodzieży i dzieci, dla których produkujemy lody. Początkowy pomysł zakładał jedynie promocję przez Friza i jego Ekipę lodów z portfolio firmy Koral. Natomiast później, przy okazji pierwszych rozmów uznano, że możemy stworzyć lody wspólnie, tak żeby Ekipa od początku do końca zaangażowała się też w proces kreacji produktu – w smak, formę, a nawet w opakowanie, a potem w ich promocję. Tak zrodziły się pierwsze lody w Polsce stworzone wspólnie z youtuberami i promowane przez nich – opowiada Olga Walentynowycz.
Popularność lodów Koral Ekipa ma niewątpliwy wpływ na sprzedaż w segmencie lodów impulsowych. Również prognozy dla całego rynku na półmetku 2021 roku są bardzo optymistyczne. Wartość rynku, jak wynika z danych Nielsena, wynosi obecnie ponad 2,5 mld zł.
– Do 2020 roku rynek lodów w Polsce rozwijał się bardzo szybko, z roku na rok sprzedaż rosła i biła kolejne rekordy. Pandemia koronawirusa sprawiła, że początkowo prognozy były bardzo pesymistyczne, ale ostatecznie rynek lodów wyszedł z tego obronną ręką. Najgorszy scenariusz w przypadku branży lodowej się nie sprawdził. Prognozy na tegoroczny sezon są bardzo optymistyczne – podsumowuje PR manager marki Koral.
Czytaj także
- 2024-11-20: Średnio co trzy dni zamykana jest w Polsce księgarnia. Branża apeluje o regulacje porządkujące rynek
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-11-04: Resort rolnictwa chce uporządkować kwestię dzierżawy rolniczej. Dzierżawcy mają zyskać dostęp do unijnych dopłat
- 2024-11-19: Rozwój rolnictwa kluczowy dla przetrwania Ukrainy. Odpowiada ono za ponad 60 proc. dochodów z eksportu
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-29: Technologia wirtualnych bliźniaków rewolucjonizuje produkcję w firmach. Pomaga im też ograniczać ślad węglowy produktów
- 2024-11-13: Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Trwają prace nad ostatecznym kształtem ustawy o związkach partnerskich. Kluczowe są kwestie tzw. małej pieczy
– Trwają rozmowy nad wypracowaniem konsensusu, który pozwoli na poparcie ustawy o związkach partnerskich przez większość sejmową – mówi ministra ds. równości Katarzyna Kotula. Jak podkreśla, rządowy projekt jest minimum, ale dlatego trzeba go wykorzystać do maksimum, by zabezpieczyć partnerów i dzieci wychowujące się w takich rodzinach. Szczególnie ważna jest kwestia tzw. małej pieczy. W toku konsultacji publicznych i międzyresortowych wpłynęło kilkaset stron uwag i kilka tysięcy maili.
Handel
Lekarze apelują o uregulowanie rynku saszetek z nikotyną. Na ich szkodliwe działanie narażona jest głównie młodzież
Saszetki z nikotyną są dostępne na rynku od kilku lat, ale nadal nie ma żadnych unijnych ani krajowych regulacji dotyczących ich oznakowania, reklamy czy sprzedaży. To powoduje, że tzw. pouches są bardzo łatwo dostępne, bez większych problemów można je kupić nawet przez internet, co przekłada się na ich rosnącą popularność, także wśród dzieci i młodzieży. Eksperci apelują o pilne uregulowanie tego rynku.
Problemy społeczne
Dane satelitarne będą częściej pomagać w walce z żywiołami w Polsce. Nowy system testowany był w czasie wrześniowej powodzi
Światowa Organizacja Meteorologiczna podaje, że w ciągu ostatnich 50 lat pięciokrotnie zwiększyła się liczba katastrof naturalnych na świecie. Jednocześnie nowe możliwości w zakresie wczesnego ostrzegania i zarządzania kryzysowego pozwoliły ograniczyć liczbę ofiar trzykrotnie. Coraz częściej pomagają w tym dane satelitarne, czego przykładem było wykorzystanie nowego systemu Poland’s Civil Security Hub w trakcie wrześniowej powodzi na południowym zachodzie kraju.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.