Newsy

McDonald’s testuje nowy koncept produktowy. Goście sami będą mogli komponować swoje kanapki

2015-09-14  |  06:30
Mówi:Krzysztof Kłapa
Funkcja:dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich
Firma:McDonald’s Polska
  • MP4
  • Polska jest pierwszym europejskim rynkiem, na którym McDonald’s testuje nowy koncept. Obok standardowych dań oferowanych przez sieć będzie też możliwość skomponowania własnego burgera. Oferta ma przyciągnąć do restauracji nowych klientów, którzy za każdym razem oczekują czegoś nowego. Koncept testowany będzie na razie w trzech restauracjach, a z czasem ma być rozszerzany na cały kraj.

    To, co dzisiaj proponujemy, czyli Create Your Taste, to projekt dotyczący produktów, a tak naprawdę wyjście naprzeciw oczekiwaniom naszych konsumentów – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich McDonald’s Polska. – Od dzisiaj według tego projektu każdy może zaprojektować, wykreować i stworzyć własnego burgera, używając do tego nowoczesnej technologii, naszego doradztwa i listy kilkudziesięciu składników.

    Sieć testuje nowe rozwiązania, by sprostać zmieniającym się preferencjom klientów na rynku restauracyjnym. Jak podkreśla Kłapa, kiedyś sukces McDonald’s opierał się na tym, że była to znana światowa marka, która weszła na polski rynek. Dziś, żeby utrzymać klientów, trzeba im proponować coś nowego.

    W ramach testowego programu w wybranych polskich lokalach McDonald’s klient będzie mógł wybrać kanapkę z dodatkami w dowolnych konfiguracjach. Do wyboru jest aż 28 produktów. Można zdecydować, czy burger ma być bardziej czy mniej pikantny, można zwiększyć zawartość mięsa, warzyw czy sosów w kanapce. Klient może zdecydować się na danie bardziej orientalne lub tradycyjne, z określonymi dodatkami i pieczywem.

    Wyszliśmy naprzeciw oczekiwaniom dzisiejszego konsumenta, który – jak pokazują badania i nasze obserwacje – przestaje być konsumentem masowym – podkreśla Krzysztof Kłapa. – To jest ktoś, kto oczekuje indywidualnego podejścia, kto ma swoje oczekiwania, dlatego McDonald’s – firma obsługująca codziennie miliony osób na świecie – idzie w tym kierunku.

    Polska jest pierwszym krajem Europy, gdzie McDonald’s wprowadził swój nowy pomysł. Podobne rozwiązanie dotąd wprowadzono zaledwie w kilku krajach na świecie. Na razie testuje go w trzech wybranych restauracjach (dwóch w samej Warszawie i jednej w Bielawie).

    Centrala otworzyła atlas i wskazała kontur z napisem Polska – mówi dyrektor w McDonald’s Polska. – To nie jest przypadkowe. Mówię to z pełną odpowiedzialnością jako członek polskiego zespołu McDonald’s Polska. Dzięki naszym pracownikom, gościom i wszystkiemu, co w Polsce robimy, zasłużyliśmy na to, żeby być rynkiem testowym dla całej Europy.

    Jak podkreśla, sieć liczy na entuzjastyczne przyjęcie tego projektu przez klientów. Pierwsze reakcje wskazują, że rozwój konceptu będzie szybszy, niż zakładano.

    To oczywiście nie jest projekt skierowany do każdego klienta. Nie znikają więc z naszej oferty produkty dobrze znane, nie znikają promocje ani oferta McCafé. Ale wiemy, że są konsumenci, którzy na tę propozycję odpowiedzą pozytywnie – mówi Kłapa. – Wierzymy, że trafimy do klientów młodych, do osób, które do tej pory nie do końca znajdowały coś dla siebie w McDonald’s oraz że przyciągniemy także nowych klientów.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Polityka

    Infrastruktura

    Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

    Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

    Handel

    Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

    Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.