Newsy

McDonald's w 2015 roku zwiększy zatrudnienie o tysiąc osób. W rekrutacji pomoże nowe Centrum Pracy

2015-02-02  |  06:40
Mówi:Krzysztof Kłapa
Funkcja:dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich
Firma:McDonald’s Polska
  • MP4
  • McDonald’s szuka nowych pracowników. Firma planuje w 2015 roku zbudować i otworzyć w Polsce nowe restauracje, a w związku z tym zamierza zatrudnić tysiąc osób. By wesprzeć procesy rekrutacyjne, otworzyła w Warszawie Centrum Pracy.

    Dynamiczny rozwój powoduje, że w 2015 roku zaoferujemy tysiąc nowych miejsc pracy na trenie kraju. Budujemy i otwieramy nowe restauracje, więc zwiększamy zatrudnienie – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich McDonald’s Polska.

    Większość dotychczasowych pracowników to ludzie młodzi i studenci łączący pracę z nauką. Jak podkreśla Kłapa, chociaż sieć stara się zachęcać również pracowników z innych grup wiekowych, to głównie do młodych kierowana jest oferta firmy.

    Dajemy możliwość godzenia pracy z nauką, oferujemy szkoleni. Dzięki nam poznają biznes, wchodzą do zespołu dużej marki i rozwijają się zawodowo. Rozwój sieci restauracji sprawi, że te możliwości będą coraz większe – zapewnia Krzysztof Kłapa.

    Młodych ludzi przyciąga też stabilność zatrudnienia i możliwość rozwijania kariery.

    W tej chwili w 352 restauracjach na terenie kraju pracuje również kilka tysięcy menadżerów. Dlatego udzie, który przychodzą dzisiaj pytać o pracę, powinni mieć również na uwadze to, że oferujemy konkretną ścieżkę kariery – podkreśla Krzysztof Kłapa.

    McDonald’s ma w Polsce sieć 352 lokali. Zatrudnia w nich 17,5 tys. pracowników. Rekrutację kolejnych ma usprawnić nowo otwarte Centrum Pracy.

    To jednostka, gdzie pracują doświadczeni pracownicy McDonald’s, którzy mogą udzielić wszelkiej informacji, nie tylko na temat wolnych miejsc pracy, lecz także mogą poinformować o możliwej ścieżce kariery, oferowanych szkoleniach i wszelkich warunkach – wyjaśnia dyrektor ds. korporacyjnych i zasobów ludzkich w McDonald’s Polska.

    Centrum Pracy mieści się na terenie restauracji McDonald’s na Dworcu Centralnym w Warszawie.

    Fakt, że jest ono zlokalizowane w centrum stolicy, czyli tam, gdzie krzyżują się drogi komunikacyjne i gdzie jest wiele osób, które szukają pracy, wydaje się znakomitym pomysłem. Centrum działa od kilku dni. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jego otwarcia, to była potrzebna inicjatywa  chętni przychodzą i otrzymują interesujące ich informacje – mówi Krzysztof Kłapa.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Prawo

    W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

    W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

    Problemy społeczne

    Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

    Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.