Newsy

Przychody z viaTOLL: 550 mln zł w ciągu 8 miesięcy

2012-03-01  |  13:55
Supernews
Mówi:Marek Cywiński
Funkcja:Dyrektor Generalny
Firma:Kapsch Telematic Services
  • MP4

    System elektronicznego poboru opłat tylko w tym roku przyniósł do Skarbu Państwa 120 mln zł. To oznacza, że codziennie z e-myta wpływa ok. 2 mln zł. Są to wyniki zgodne z prognozami GDDKiA i Ministerstwa Transportu.

    1 lipca 2011 roku system viaTOLL zastąpił winiety dla ciężarówek i autobusów.

    - Sumarycznie przychody Skarbu Państwa to ponad 550 mln zł za niecałe 8 miesięcy funkcjonowania systemu - podkreśla Marek Cywiński, dyrektor generalny Kapsch Telematic Services.

    W całym 2012 roku przychody mają przekroczyć kwotę 1,1 mld zł.

    - Na początku roku to jest kwota ponad 120 mln zł za styczeń i luty - mówi Marek Cywiński. I dodaje: - Naszym zadaniem jest zapewnić 100 proc. skuteczność poboru przychodów. Jestem przekonany, że te wartości są zbliżone do tego, co było prognozowane.

    Nawet przy uwzględnieniu, że zimą ruch na drogach jest mniejszy.

    - Naturalną rzeczą jest, że ruch w miesiącach zimowych spada i to jest doświadczenie wszystkich systemów europejskich: kilkunastoprocentowy, nawet 20-procentowy spadek ruchu w stosunku do przewozów jesiennych - zapewnia dyrektor generalny Kapsch Telematic Services.

    W całym okresie kontraktu, czyli do 2018 roku Skarb Państwa na elektronicznym poborze opłat zarobi 23 mld zł.

    Obecnie w systemie zarejestrowanych jest ok. 700 tys. użytkowników. Miesięczna liczba transakcji przekracza 37 milionów.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Kongres Rady Podatkowej

    Targi Bezpieczeństwa

    Handel

    Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

    Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

    Przemysł spożywczy

    Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

    Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

    Transport

    Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

    Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.