Newsy

Przychody z viaTOLL: 550 mln zł w ciągu 8 miesięcy

2012-03-01  |  13:55
Supernews
Mówi:Marek Cywiński
Funkcja:Dyrektor Generalny
Firma:Kapsch Telematic Services
  • MP4

    System elektronicznego poboru opłat tylko w tym roku przyniósł do Skarbu Państwa 120 mln zł. To oznacza, że codziennie z e-myta wpływa ok. 2 mln zł. Są to wyniki zgodne z prognozami GDDKiA i Ministerstwa Transportu.

    1 lipca 2011 roku system viaTOLL zastąpił winiety dla ciężarówek i autobusów.

    - Sumarycznie przychody Skarbu Państwa to ponad 550 mln zł za niecałe 8 miesięcy funkcjonowania systemu - podkreśla Marek Cywiński, dyrektor generalny Kapsch Telematic Services.

    W całym 2012 roku przychody mają przekroczyć kwotę 1,1 mld zł.

    - Na początku roku to jest kwota ponad 120 mln zł za styczeń i luty - mówi Marek Cywiński. I dodaje: - Naszym zadaniem jest zapewnić 100 proc. skuteczność poboru przychodów. Jestem przekonany, że te wartości są zbliżone do tego, co było prognozowane.

    Nawet przy uwzględnieniu, że zimą ruch na drogach jest mniejszy.

    - Naturalną rzeczą jest, że ruch w miesiącach zimowych spada i to jest doświadczenie wszystkich systemów europejskich: kilkunastoprocentowy, nawet 20-procentowy spadek ruchu w stosunku do przewozów jesiennych - zapewnia dyrektor generalny Kapsch Telematic Services.

    W całym okresie kontraktu, czyli do 2018 roku Skarb Państwa na elektronicznym poborze opłat zarobi 23 mld zł.

    Obecnie w systemie zarejestrowanych jest ok. 700 tys. użytkowników. Miesięczna liczba transakcji przekracza 37 milionów.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Media i PR

    Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing. Narzędzia AI dają drugie życie tradycyjnym formom reklamy

    Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Prawie 9 na 10 przedstawicieli branży wskazuje AI jako technologię, która będzie mieć w najbliższym czasie największy wpływ na marketing. Debata o potencjale tej technologii rozgrzewa branżę, a możliwości jej wykorzystania wciąż przybywa – od planowania i optymalizowania kampanii reklamowych, przez influencer marketing, po media postrzegane jako tradycyjne, które dzięki innowacjom zyskują „drugie życie”.

    Farmacja

    Polscy naukowcy pracują nad personalizowaną terapią raka płuca. Faza badań klinicznych coraz bliżej

    Zespół naukowców z Międzynarodowego Centrum Badań nad Szczepionkami Przeciwnowotworowymi (ICCVS) na Uniwersytecie Gdańskim prowadzi zaawansowane badania nad nową terapią  raka płuca, w której rolę leku będą pełnić limfocyty wyizolowane z krwi chorego. – To terapia szyta na miarę. Dla każdego z pacjentów wybieramy inny rodzaj komórek – mówi prof. dr hab. Natalia Marek-Trzonkowska. Jak wskazuje, projekt SWIFT jest już coraz bliżej rozpoczęcia fazy badań klinicznych. Jego realizację umożliwiły środki unijne w ramach działania Międzynarodowe Agendy Badawcze (MAB) z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG) przyznane przez Fundację na rzecz Nauki Polskiej.

    Edukacja

    RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów

    Rzecznik Praw Dziecka zapowiada walkę z mającymi miejsce w szkołach i innych placówkach przypadkami nieuzasadnionego przytrzymywania dzieci i młodzieży w spektrum autyzmu i z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Trwają prace nad powołaniem interdyscyplinarnego zespołu, który zajmie się m.in. zaostrzeniem kar za tego typu nieuzasadnione przypadki. O takich sytuacjach młodzi ludzie sami informują Biuro RPD. Jego przedstawiciele apelują nie tylko o zmianę przepisów, ale też edukację dyrektorów szkół.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.