Mówi: | Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, dyrektor generalny Mercedes-Benz Polska, prezes Mercedes-Benz Cars Central & Eastern Europe Philipp Schiemer, dyrektor generalny Mercedes-AMG oraz submarek Maybach i Klasy G |
Sportowy brand Mercedesa notuje rekordowe wyniki sprzedaży. Elektryfikacja dużą szansą dla tego segmentu rynku
W ubiegłym roku sprzedaż AMG, sportowego i wyczynowego brandu Mercedesa, wzrosła o blisko 17 proc. do rekordowych 146 tys. egzemplarzy. Polska jest dla tej marki czwartym rynkiem zbytu w Europie, a gdański AMG Brand Center jednym z nielicznych jej salonów na świecie. – Ten segment rynku rośnie na całym świecie i „młodnieje”, bo przyciąga coraz młodszych klientów – mówi Philipp Schiemer, dyrektor generalny marki Mercedes-AMG. W kolejnych latach będą ich przyciągać dwa trendy – elektromobilność i cyfryzacja, czyli m.in. wejście w e-wyścigi. AMG zaprezentowało właśnie specjalne odsłony swoich flagowych modeli przygotowane na 55. urodziny.
– Dziś co 10. mercedes sprzedawany jest w Polsce pod marką AMG. Płynie z tego jasny wniosek, że ta marka, tak jak i sam Mercedes, wpasowuje się w gusta klientów – mówi agencji Newseria Biznes Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, dyrektor generalny Mercedes-Benz Polska, prezes Mercedes-Benz Cars Central & Eastern Europe.
Polscy klienci mają istotny wkład w wyniki koncernu. Polska jest bowiem czwartym rynkiem zbytu AMG w Europie i 12. na świecie, a marka z roku na rok umacnia tu swoją pozycję. W ostatnich miesiącach liderem sprzedaży nad Wisłą z portfolio AMG była klasa G 63, a za nim GT czterodrzwiowe Coupe 43 oraz kompaktowa Klasa A 45.
– W portfolio marki jest wiele samochodów. Dzięki elektryfikacji, którą konsekwentnie prowadzimy nie tylko w AMG, ale w całym Mercedesie, możemy być pewni, że będą się pojawiać kolejne samochody AMG, które naprawdę zasługują na tę nazwę – prawdziwe sportowe samochody o doskonałych osiągach. – mówi Wolfgang Bremm von Kleinsorgen.
W ubiegłym tygodniu Mercedes zaprezentował AMG C63S e Performance, który zadebiutuje na polskim rynku na początku przyszłego roku. Będą dostępne dwie jego wersje: limuzyna i kombi.
– Samochody o wysokich osiągach są dla Mercedesa bardzo ważne, nie tylko ze względu na skalę sprzedaży, ale też wizerunkowo. Szczególnie marka AMG daje emocje i przyciąga fanów. Dlatego ważne jest wzmacnianie tego wizerunku i odnoszenie sukcesów w zakresie zaawansowanych technologii, innowacji, ale także zwycięstw w wyścigach – mówi Philipp Schiemer, dyrektor generalny Mercedes-AMG.
Sukcesy w sportach motorowych były od początku w centrum zainteresowania inżynierów Mercedesa, Hansa Wernera Aufrechta i Erharda Melchera, którzy w 1967 roku otworzyli niedaleko Stuttgartu zakład tuningowy AMG. Chcieli udowodnić, że ich modyfikacje silników i zawieszeń sprawdzą się nawet w najbardziej wymagających, wyścigowych warunkach. Z czasem ich marka została oficjalnym partnerem koncernu Mercedes-Benz, skupiając się na produkcji aut sportowych z przeznaczeniem nie tylko do ścigania się, lecz również do warunków drogowych. Po 55 latach firma z siedzibą w Affalterbach jest spółką zależną Mercedes-Benz Group AG i jej sportowym liderem. Zatrudnia ponad 2 tys. osób.
– Jestem szczególnie dumny, że możemy świętować 55. urodziny tutaj, w AMG Brand Center, który do niedawna był jedynym takim salonem w Europie. To naprawdę wielka rzecz – podkreśla dyrektor generalny Mercedes-Benz Polska.
Na specjalnej wystawie w AMG Brand Center w Gdańsku, otwartym w 2019 roku salonie, marka przypomniała swoje najpopularniejsze modele historyczne. Między innymi 300 SEL Rote Sau, czyli czerwoną świnię, która w 1971 roku zajęła drugie miejsce w klasyfikacji generalnej na słynnym torze Spa-Francorchamps. Pojawiły się także dwa najbardziej znane modele Hammerów, które dziś biją rekordy cenowe na aukcjach kolekcjonerskich youngtimerów.
Zaprezentowano także nowsze modele, np. elektrycznego Gullwinga – SLS E-Cell, który zamiast silnika V8 ma cztery jednostki elektryczne, po jednej na każde koło, dzięki czemu przyspiesza do 100 km/h w niecałe 4 s, a do 200 km/h – w 11 s. W ramach obchodów 55. urodzin Mercedes-AMG przygotował kilka specjalnych serii swoich modeli – Edition 55. Na wystawie w Gdańsku zaprezentował także najnowszy w pełni elektryczny model EQE, który ma stanowić nowe otwarcie dla sportowej marki.
– Rozpoczęliśmy już elektryfikację naszej oferty modeli. Mamy już hybrydy klasy Performance, które nazwaliśmy e-Performance, klasy GT i teraz także C – wyposażone w innowacyjne technologie wyciskające z aut maksymalne osiągi. Wprowadziliśmy też do naszej oferty w pełni elektryczne Mercedesy z serii EQE i EQS, które teraz oferowane są pod marką AMG. Pracujemy nad naszą własną architekturą elektryczną, która w przyszłości trafi do konkretnych modeli AMG – wymienia dyrektor generalny Mercedes-AMG. – Elektromobilność to wymyślenie na nowo całego naszego segmentu. Jesteśmy w okresie przejściowym, ale dostrzegamy w elektromobilności ogromne szanse, bo silniki elektryczne niosą ze sobą wiele różnych możliwości.
Jego zdaniem elektryfikacja napędów to także szansa na pozyskanie nowych grup klientów zainteresowanych najnowszymi technologiami.
– Obecnie naszą grupą docelową są klienci, którzy uwielbiają nowinki technologiczne. To miłośnicy nowych technologii, innowacji i spektakularnych osiągów. Z tym że osiągi to nie tylko przyspieszenie, ale również dynamika prowadzenia auta. To dla nich bardzo ważny aspekt. Uwielbiają to, co ekskluzywne. Chcą mieć coś wyjątkowego, chcą kupić coś dla siebie, bardzo akcentowana jest indywidualność. Do takich klientów kierujemy naszą ofertę – mówi Philipp Schiemer. – Ten segment rynku zwiększył się i „odmłodniał”. Dużo młodsi ludzie niż w przeszłości interesują się tymi samochodami i chcą je kupować. Segment wkracza też w świat cyfrowy. Popularny staje się e-racing i simracing, tego typu aktywności, które mieszają rzeczywistość ze światem wirtualnym.
Jak podkreśla, niezmienne pozostaje motto marki – „Driving Performance”, co więcej, stale zyskuje na aktualności.
– Nasze motto mówi o tym, że chcemy być najlepsi w aspekcie wrażeń z prowadzenia samochodu. Nie zależy nam na tym, żeby uzyskać najszybsze auto na rynku, tylko stawiamy na najlepszą mieszankę parametrów szybkości i dynamiki. Samochód musi radzić sobie świetnie w każdym aspekcie. Dotyczy to także hamowania i kwestii bezpieczeństwa – mówi dyrektor generalny marki Mercedes-AMG.
Czytaj także
- 2024-12-12: 15 proc. Polaków na co dzień korzysta z miejskich rowerów publicznych. To rosnący potencjał dla reklamodawców
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-10-09: Zakaz silników spalinowych od 2035 roku nierealny. Rewizja przepisów ma być ratunkiem dla sektora motoryzacyjnego w UE
- 2024-10-11: D. Obajtek: UE nie dorosła technologicznie do rezygnacji z samochodów spalinowych. Europejski rynek motoryzacyjny upada
- 2024-10-24: Qczaj: Robię kurs na prawo jazdy. Będę jeździł fajnym samochodem „na bogato”, bo zapracowałem na porządne auto
- 2024-10-25: Obrót elektroniką z drugiej ręki sprzyja środowisku. Polacy coraz chętniej sięgają po używane i odnowione smartfony
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
- 2024-11-13: Zadyszka na rynku ładowania samochodów elektrycznych. Rozwój infrastruktury przyhamował
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.