Newsy

Grupa Citi będzie rozwijać centrum rozliczeniowe i operacyjne w Olsztynie. Chce zwiększyć zatrudnienie o prawie 300 osób

2019-10-25  |  06:30
Mówi:Piotr Grzymowicz, prezydent Miasta Olsztyna
Natalia Bożek, wiceprezes zarządu Citi Handlowego
Witold Zieliński, dyrektor zarządzający polskim oddziałem Citibank Europe

W Olsztynie działa już zatrudniające łącznie ponad 900 pracowników centrum rozliczeniowe oraz centrum operacyjne Citibank Europe plc. Jedna z największych globalnych instytucji finansowych planuje w mieście dalsze inwestycje. Do końca 2021 roku zwiększy zatrudnienie o ponad 40 proc., czyli ponad 300 osób. Rekrutacja już trwa – poszukiwani są pracownicy z wyższym wykształceniem i dobrą znajomością języka angielskiego, zainteresowani pracą w bankowości. Grupa podkreśla, że stawia na młodych i zamierza wspierać lokalne władze w działaniach na rzecz rozwoju rynku pracy, miasta i całego regionu.

Koncentrujemy się na rozwoju rynku pracy. W Olsztynie Grupa Citi zatrudnia w tej chwili ponad 900 osób, co nas plasuje na 5. miejscu pod względem największych pracodawców. 20 lat temu doceniliśmy potencjał tego miejsca, ale w najśmielszych oczekiwaniach nie zakładaliśmy, że okaże się on tak dynamiczny. Olsztyn jest kuźnią talentów i miejscem, w którym nasi pracownicy mogą łączyć pracę i rozwój zawodowy ze spokojnym życiem – mówi Natalia Bożek, wiceprezes zarządu banku Citi Handlowy.

Działająca w 160 krajach grupa Citi wybrała Olsztyn na siedzibę centrum rozliczeniowego w 2000 roku. Od roku 2005 roku w mieście działa również centrum operacyjne Citibank Europe plc, które – razem z warszawskim odpowiednikiem – tworzy jedną z najbardziej dynamicznych firm tego sektora w Polsce. Pracownicy Citi w Olsztynie świadczą zaawansowane usługi dla 96 krajów i mówią 29 językami. Mogą się również rozwijać w globalnych strukturach banku, ponieważ 87 proc. stanowisk kierowniczych wybieranych jest w rekrutacji wewnętrznej.

Do końca 2021 roku grupa Citi planuje dodatkowo zwiększyć zatrudnienie w Olsztynie o ponad 40 proc., czyli ponad 300 osób.

Planujemy wzrost zatrudnienia w Olsztynie o około 30 proc. Poszukujemy osób z wyższym wykształceniem i z dobrą znajomością języka angielskiego, który na co dzień jest naszym językiem roboczym. Szukamy kandydatów zainteresowanych pracą w firmie globalnej w takich obszarach, jak bankowość transakcyjna, przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy, bankowość rynkowa i skarbcowa – mówi Witold Zieliński, szef Citibank Europe plc w Polsce.

Grupa podkreśla, że stawia na różnorodność: prawie 90 proc. stanowisk menadżerskich obsadza kandydatami z wewnątrz, a ponad 40 proc. pozycji menadżerskich piastują kobiety. Bank chętnie zatrudnia też absolwentów, którzy mogą skorzystać z oferty ponad 1 tys. szkoleń wewnętrznych.

Utrzymujemy bardzo bliskie kontakty z uczelniami, głównie z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim. Mamy tam swoich ambasadorów, organizujemy targi pracy, ogłaszamy też już konkretne pozycje stanowisk, na których będziemy zatrudniać – mówi Witold Zieliński.

Najważniejsze jest dla nas kultura otwartości na drugiego człowieka, wspierania ludzi w ich rozwoju, w godzeniu obowiązków zawodowych z ambicjami prywatnymi. Stąd nasz system pracy zdalnej, tzw. flexible work, który umożliwia pracę z każdego miejsca. Wspieramy kobiety i młode matki powracające na rynek pracy, oferując im wygodne formy zatrudniania, żeby mogły godzić obowiązki rodzinne z zawodowymi. Wreszcie stawiamy na różnorodność, otwartość i włączanie, tzw. diversity and inclusion. Ta kultura pracy mówi o otwartości na drugiego człowieka, stawianiu na jego indywidualizm, otwartość na różnorodne poglądy i tworzeniu takiego środowiska pracy, w którym będzie się po prostu przyjemnie pracowało – mówi Natalia Bożek.

Wiceprezes zarządu Banku Citi Handlowy podkreśla też, że bank zamierza wspierać lokalne władze w działaniach na rzecz rozwoju rynku pracy, miasta i całego regionu. Już w tej chwili grupa aktywnie włącza się w życie lokalnej społeczności. Na przełomie listopada i grudnia rozpoczną się warsztaty dla uczniów szkół średnich, podczas których eksperci Citi będą poruszać m.in. zagadnienia z zakresu cyberbezpieczeństwa. Grupa szeroko współpracuje też z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim, m.in. współorganizując Akademię na Bank – serię warsztatów z doskonalenia umiejętności biznesowych i miękkich oraz studia dualne dla osób zainteresowanych zdobywaniem doświadczenia w bankowości.

Pracownicy Grupy Citi biorą też udział w działaniach pro publico bono. Tylko w tym roku w Olsztynie 440 z nich zaangażowało się aż w 37 projektów, wśród których były m.in. akcje krwiodawstwa, remont szpitala, zajęcia z podstaw kodowania dla dzieci oraz wspieranie schronisk dla zwierząt. Citi jest również głównym sponsorem Juwenaliów Kortowiada i angażuje się w festwila Babafest – podczas jego tegorocznej edycji mieszkanki Olsztyna mogą wziąć udział w pracowni kompetencji oraz warsztatach „Oblicza stresu”, które pozwolą się kobietom zatroszczyć o rozwój kariery poprzez zdobycie nowych umiejętności.

Koncentrujemy się na rozwoju młodych, współpracujemy z uczelniami, bierzemy aktywny bardzo udział w dniach kariery, ponieważ stawiamy na ludzi młodych, zaangażowanych i otwartych. Mocno wspieramy kobiety, bo to jedna z wartości Citi, stąd m.in. nasz aktywny udział w Festiwalu Babafest. Angażujemy się również we wsparcie lokalnej społeczności. Grupa Citi bardzo aktywnie pracuje w ramach działań wolontariackich – tylko w 2019 roku zrealizowaliśmy ponad 40 projektów wolontariackich, aktywnie wspierając dzieci i lokalną społeczność. Mamy również swój wkład w działalność kulturalno-historyczną związaną z Mikołajem Kopernikiem – wylicza Natalia Bożek.

Jak podkreśla prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz – Olsztyn jest dobrym miejscem do rozwoju działalności dla zagranicznych inwestorów, a działające w mieście uniwersytety i wyższe uczelnie są w stanie zaspokoić popyt na wykwalifikowane kadry.

Grupa Citi jest bardzo otwarta na wszelkie wyzwania związane z rozwojem lokalnym i globalnym. Obsługuje klientów na całym świecie i stwarza możliwość indywidualnego rozwoju każdemu z pracowników. Poza tym nie jest obojętna na wyzwania związane ze społeczną aktywnością lokalną, wolontariatem i inicjatywy bardzo potrzebne w naszym społeczeństwie, związane chociażby z kulturą, sportem, ochroną naszego zdrowia. Bardzo to doceniamy, bo wszelkie działania, które mogą wzmacniać działalność samorządu, są niezwykle cenne – mówi Piotr Grzymowicz.

Czytaj także

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

CES 2020

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Utraty danych doświadczyło co piąte małe i średnie przedsiębiorstwo. To dla firmy ryzyko przestoju, a nawet bankructwa

Dane i ich analiza są dziś dla wielu firm podstawą działalności. Ich utrata może oznaczać wysokie koszty, osłabienie zaufania klientów i partnerów oraz niemożność kontynuowania działalności, prowadząc nawet do bankructwa. W Polsce w ubiegłym roku doświadczyło tego 18 proc. małych i średnich firm. Ryzyko utraty danych minimalizuje regularny backup, czyli tworzenie kopii zapasowej, przechowywanej w bezpiecznym miejscu. W razie utraty plików, e-maili czy innych danych kopia zapasowa pozwala przywrócić je w oryginalnej formie. Pojawiają się na rynku nowe, inteligentne modele tworzenia kopii zapasowej, pozwalające odzyskać dane w ciągu kilku minut.

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Prawo

Spory między Skarbem Państwa a inwestorami coraz częściej kończą się ugodą. W zdecydowanej większości wygrywa jednak państwo

Spory publiczno-prywatne najczęściej pojawiają się przy okazji inwestycji infrastrukturalnych i są efektem opóźnień w realizacji kontraktu albo nieprecyzyjnej umowy. Co roku jest ich ok. 3 tys., a w 90 proc. przypadków kończą się sądową wygraną Skarbu Państwa. Rośnie jednak liczba sporów rozwiązywanych w drodze ugody – w ubiegłym roku było ich 84, o łącznej wartości roszczeń sięgającej 1,5 mld zł. Zarówno urzędnicy, jak i przedsiębiorcy coraz częściej widzą korzyść w mediacjach i zawieraniu ugód – zwłaszcza że prawo temu sprzyja, a jeszcze większe możliwości w tym zakresie stworzy od 2021 roku nowe Prawo zamówień publicznych. Barierą pozostaje jednak wciąż pokutujące, zwłaszcza wśród urzędników, przekonanie, że bezpieczniej iść do sądu.

Finanse

Inwestowanie społecznościowe zdobywa w Polsce rosnącą popularność. Warszawska giełda widzi w nim potencjał

Crowdinvesting – odmiana crowdfundingu – to forma inwestowania społecznościowego, w której w zamian za wsparcie inwestor otrzymuje określone prawa majątkowe czy własnościowe spółki. Jest szczególnie atrakcyjnym sposobem na pozyskiwanie kapitału dla małych spółek i start-upów. W Polsce zdobywa coraz większą popularność, choć wciąż daleko nam do rozwiniętych rynków, takich jak Wielka Brytania czy Skandynawia. Potencjał w crowdinvestingu dostrzega jednak warszawska giełda, która chce rozwijać ten rynek i uruchomiła dedykowany mu program.

Transport

Konsumenci czekają na uruchomienie dopłat do elektrycznych aut. Rozszerzenie ich na firmy mogłoby trzy razy mocniej rozpędzić rynek

Dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych finansowane z Funduszu Niskoemisyjnego Transportu mają stymulować rozwój elektromobilności w Polsce. W najbliższych miesiącach z rządowego wsparcia będą mogły skorzystać jedynie osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej. Nabór wniosków, który zaplanowano na pierwszy kwartał 2020 roku, nie uwzględnia rynku flotowego. Wprawdzie rozporządzenie obejmujące przedsiębiorców już zostało przyjęte, ale warunki proponowanego wsparcia będą raczej zniechęcać firmy do korzystania z dopłat, a to właśnie one realizują 70 proc. zakupów nowych aut.