Mówi: | Marek Citko, ambasador Drużyny Energii Robert Leszczyński, dyrektor marketingu sportowego New Balance Polska Anna Wioletta Kamińska, nauczyciel wychowania fizycznego w szkole podstawowej w Mrocznie Dawid Rutkowski, nauczyciel wychowania fizycznego w |
Funkcja: | |
Firma: |
Mistrzowie świata i Europy promują sport w szkołach. W mediach społecznościowych zachęcają uczniów podstawówek do aktywności fizycznej
200 szkół z całej Polski bierze udział w drugiej edycji programu Drużyna Energii, którego ideą jest promowanie sportu wśród uczniów polskich podstawówek. To istotne o tyle, że – jak pokazują statystyki – już co trzeci ośmiolatek w Polsce ma nadwagę. Stąd potrzebne jest zaangażowanie szkół i rodziców, ale promować sport, aktywność i zdrowe odżywianie wśród młodzieży pomagają też sukcesy polskich sportowców.
– Mamy nadzieję, że ten program wpłynie na lepszą kondycję młodzieży, bo – jak obserwujemy w szkołach – różnie z tym bywa. Tak naprawdę nie jest źle, ale do ideału bardzo dużo nam brakuje. Mamy świadomość, że telefony czy komputery zabierają młodzieży dużo czasu, a sport jest odkładany na później. Poprzez Drużynę Energii chcemy zachęcać młodzież do ruchu, do spełniania sportowych marzeń – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marek Citko, były piłkarz i Ambasador Drużyny Energii.
Drużyna Energii to ogólnopolski program sportowo-edukacyjny skierowany do uczniów klas VI–VIII szkoły podstawowej, którego partnerami są Grupa Energa i New Balance. Główny cel to przekonanie młodzieży do większej aktywności fizycznej i zmiany nawyków żywieniowych. W tym celu akcja wykorzystuje internet i media społecznościowe.
Program wspierają znani i lubiani przez młode pokolenie ambasadorzy: piłkarz Marek Citko, siatkarz Krzysztof Ignaczak, dziennikarz sportowy Bartosz Ignacik, piłkarski freestyler Krzysztof Golonka, mistrzyni Europy w siatkówce Izabela Bełcik oraz najlepszy „dunker” świata Rafał Lipiński. Raz w miesiącu na stronie internetowej projektu ambasadorzy publikują 4 filmy z ćwiczeniami, które uczniowie muszą powtórzyć. Za każde wideo, w którym powtórzą trening mistrzów, szkoła otrzymuje punkty. Najlepsza podstawówka zyskuje miano zwycięzcy miesiąca i wygrywa wizytę ambasadorów, a także ma szansę na udział w Wielkim Finale, który odbędzie się w czerwcu na gdańskim Stadionie Energa.
– Obecnie w projekcie bierze udział 200 szkół. Dostajemy dwu- albo nawet trzykrotnie więcej filmików z ćwiczeniami niż w poprzedniej edycji. Każdego miesiąca mamy blisko 10 tys. nadesłanych nagrań – mówi Robert Leszczyński, dyrektor marketingu sportowego New Balance Polska.
Szkoła, która w danym miesiącu prześle najciekawsze nagranie, może liczyć na odwiedziny ambasadorów i wspólny trening. W kwietniu maksymalną liczbę filmów wysłało pięć szkół, dlatego o wygranej decydowały zaangażowanie i staranność wykonywanych zadań. Zwycięzcą okazała się szkoła podstawowa w Mrocznie w województwie warmińsko-mazurskim.
– Braliśmy udział już w pierwszej edycji Drużyny Energii i otarliśmy się o zwycięstwo w ostatnim etapie. Ale to nas zmobilizowało jeszcze bardziej, przystąpiliśmy do kolejnej edycji i mamy sukces. Lekcje z ambasadorami Drużyny Energii są wyjątkowym wydarzeniem, na które czekaliśmy – mówi Anna Wioletta Kamińska, nauczyciel wychowania fizycznego w szkole podstawowej w Mrocznie.
– To jest dla nas wyjątkowe święto, które kosztowało nas dużo pracy, żebyśmy mogli gościć mistrzów świata i Europy. Spotykaliśmy się praktycznie codziennie, aby nagrywać filmiki – dodaje Dawid Rutkowski, nauczyciel wychowania fizycznego w szkole podstawowej w Mrocznie.
Obecna edycja Drużyny Energii jest już drugą. W premierowej, ubiegłorocznej uczniowie przesłali łącznie ponad 20 tys. filmów z ćwiczeniami, a Drużyna Energii przejechała 2,2 tys. kilometrów, odwiedzając szkoły w Olszynach, Żorach, Gdyni, Kętrzynie i Łęgu Probostwie.
– Dotychczas byliśmy i w dużych szkołach, i w małych miejscowościach. Akurat teraz mieliśmy okazję przeprowadzić finał w jednej z mniejszych, ale atmosfera była niesamowita. Klimat i infrastruktura takich miejsc pozwalają przeprowadzić tutaj naprawdę niezapomniany event. Obecność lokalnych władz, frekwencja dzieciaków i rodziców wskazuje, że takie imprezy mają sens i są dużym wydarzeniem w skali regionu – mówi Robert Leszczyński.
W czwartym miesiącu zmagań ambasadorzy przygotowali dla uczniów kolejne ćwiczenia, które można znaleźć na stronie internetowej projektu.
– Mam nadzieję, że po tym programie więcej dzieci będzie ćwiczyło, a przede wszystkim niektóre uwierzą w siebie. My też jesteśmy z małych miejscowości, zaczynaliśmy w małych klubach, ale udało nam się osiągnąć szczyty sportu. Pokazujemy dzieciom, że przez taki trening, charakter, samozaparcie też mogą dojść bardzo wysoko – mówi Marek Citko.
Czytaj także
- 2024-12-18: Co trzeci nastolatek nie rozmawia o pieniądzach z rodzicami. To ma wpływ na jego zachowania w świecie finansów
- 2024-12-23: Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
- 2024-12-02: W ostatnich miesiącach coraz więcej Polaków sięga po jabłka. Konsumpcja tych owoców jednak z roku na rok spada [DEPESZA]
- 2024-11-28: Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
- 2024-12-03: 40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
- 2024-12-12: Wdrażanie GenAI może oznaczać nasilenie stresu wśród pracowników. Firmy potrzebują odpowiedniej strategii komunikacyjnej
- 2024-12-03: W rządowym planie na rzecz energii i klimatu zabrakło konkretów o finansowaniu transformacji. Bez tego trudno będzie ją przeprowadzić
- 2024-12-09: Podejście do przemocy wobec dzieci się zmienia, ale wciąż dużo jest do zrobienia. Trwają prace nad uszczelnieniem przepisów
- 2024-11-26: RPD chce walczyć z przypadkami przemocy wobec dzieci neuroróżnorodnych. Powstanie specjalny zespół ekspertów
- 2024-11-15: Rok regularnej aktywności fizycznej wydłuża życie w zdrowiu o co najmniej rok. Zmniejsza też absencję chorobową w pracy
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.