Newsy

Sieć sklepów odzieżowych Molton chce zwiększyć liczbę placówek w tym roku o jedną piątą. Stawia na franczyzę

2016-03-08  |  06:30
Mówi:Magdalena Majchrzak-Puczyńska
Funkcja:dyrektor zarządzający
Firma:Molton
  • MP4
  • Licząca niemal 40 salonów sieć Molton chce uruchomić w tym roku od 6 do 8 sklepów, głównie we franczyzie. W ubiegłym roku udało się otworzyć osiem placówek. Marka chce współpracować z właścicielami sklepów o wielkości od 60 do 100 mkw., położonych w ponad 20 miejscowościach w Polsce.

    – Sieć sklepów Molton dzisiaj to około 40 sklepów, z czego 2/3 to sklepy własne, a 1/3 to sklepy franczyzowe. Chcemy dalej rozwijać współpracę ze sklepami na zasadach franchisingu – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Magdalena Majchrzak-Puczyńska, dyrektor zarządzający marki Molton.

    Jak podkreśla, marka Molton jest znana na rynku polskim od końca lat 80., dzięki czemu jest dobrze rozpoznawalna, co jest wartością dla potencjalnych franczyzobiorców. Oprócz tego firma przekazuje im wiedzę na temat tworzenia kolekcji marki premium, w którym to segmencie się pozycjonuje, oraz tajników jej skutecznej sprzedaży. Pierwszy salon firmowy uruchomiono w 1999 r.

    – Nasze wsparcie jest bardzo duże – zachęca dyrektor zarządzający marki. – Zaczynając od tego, że uczymy, w jaki sposób prowadzić sklep, bo jest to wbrew pozorom trudny biznes. Uczymy, w jaki sposób sprzedawać markę premium, a przede wszystkim dajemy produkt, który jest dostosowany do miejsca, czasu i potrzeb klienta.

    Koszt uruchomienia placówki we franczyzie zależy od stanu lokalu, w którym ma się ona mieścić.

    – Wszystko zależy od tego, o jakiej lokalizacji mówimy i w jakim ona jest stanie. Jeżeli jest to stan deweloperski, to koszt jest wyższy i może oscylować wokół 2 tys. za mkw. – mówi Majchrzak-Puczyńska. Dawałoby to łączny koszt dostosowania lokalu na poziomie ok. 160 tys. zł. – Natomiast bardzo często nasi partnerzy mają już lokale, które są w jakimś stopniu zorganizowane, wówczas ten koszt automatycznie spada.

    Marka szuka partnerów we wszystkich miastach Polski, nawet w tych największych jest jeszcze miejsce na kolejne punkty, a Molton nie boi się także inwestowania w ośrodkach średniej wielkości. Obecnie sklepy Molton znajdują się m.in. w Warszawie i podstołecznym Piasecznie (razem siedem), Poznaniu i podpoznańskim Luboniu (razem pięć), Krakowie czy Trójmieście (po trzy). Można je jednak spotkać także w Olsztynie, Zielonej Górze, Gorzowie Wielkopolskim, Nowym Sączu czy Radomiu.

    Natomiast na razie kierownictwo sieci ostrożnie myśli o ekspansji zagranicznej.

    – Na razie koncentrujemy się na rynku polskim, ale jest już pierwszy przyczółek za granicą. W Lozannie mamy partnera, który otworzył sklep i prowadzi m.in. markę Molton – mówi Magdalena Majchrzak-Puczyńska. – Ta współpraca się rozwija i jest kontynuowana z coraz większym impetem, więc mam nadzieję, że będzie ciąg dalszy.

    Kanałem sprzedaży, który także rodzi nadzieje na zwiększenie kręgu klientek, jest dla sieci Molton także sklep internetowy. Jak deklaruje Majchrzak-Puczyńska, z sezonu na sezon dynamicznie zwiększa on obroty.

    Molton zatrudnia trzy projektantki, które starają się trzymać ogólnoświatowych tendencji w modzie. Materiały sprowadzane są głównie z Włoch, natomiast firma chwali się, że 95 proc. sprzedawanej przez nią odzieży szyte jest w Polsce. Jak mówi Majchrzak-Puczyńska, do salonów przychodzą zarówno klientki, które zostawiają w nich tysiące złotych, jak i te, które poszukują okazji na wyprzedażach.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Konkurs Polskie Branży PR

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Handel

    Liquidy do e-papierosów w przyszłym roku będą droższe niż paczka tradycyjnych papierosów. Krajowi producenci prognozują zwolnienia pracowników i upadłości

    – Kiedy my będziemy gasić światło w naszych firmach, czarny rynek będzie otwierał szampana – mówi Przemysław Jaskóła, członek zarządu Fusion Labs. Producenci liquidów do e-papierosów ostro sprzeciwiają się planowanym przez Ministerstwo Finansów podwyżkom akcyzy na te produkty, które już w przyszłym roku mają sięgnąć aż 75 proc. Jak wskazują, spowoduje to skokowy rozrost szarej strefy i uderzy w legalnie działającą część rynku, zwłaszcza krajowe MŚP. Na przygotowanie się do skokowego wzrostu obciążeń rząd zostawił im bardzo mało czasu, raptem kilka miesięcy.

    Prawo

    Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich przygotowuje się do nowych obowiązków związanych z ochroną sygnalistów. Ma czas do grudnia na wdrożenie procedur

    Część przepisów związanych z ochroną sygnalistów – czyli osób zgłaszających nieprawidłowości i naruszenia prawa UE – zacznie obowiązywać już 25 września br. Do zmian przygotowują się tysiące firm i organizacji, które muszą wdrożyć u siebie odpowiednie, związane z tym procedury. Kolejne przepisy, w obszarze zgłoszeń zewnętrznych, wejdą w życie 25 grudnia br. Wsparcia sygnalistom udzielać będzie Rzecznik Praw Obywatelskich, który zajmie się zarówno przyjmowaniem zgłoszeń dotyczących nieprawidłowości, jak i poradnictwem w zakresie praw i obowiązków wynikających z nowych przepisów.

    Handel

    Branża kosmetyczna z coraz większym wpływem na krajową gospodarkę. Polska jest piątym największym eksporterem kosmetyków w UE

    Z najnowszego raportu „Kosmetyczna Polska”, który opublikowano po siedmiu latach od poprzedniego raportu o stanie sektora, wynika, że krajowa branża kosmetyczna jest w dobrej kondycji, z roku na rok się rozwija, a jej znaczenie zarówno dla polskiej gospodarki, jak i eksportu rośnie. Zmieniają się odbiorcy polskich kosmetyków, co związane jest z brexitem i sankcjami nałożonymi na Rosję. Prognozy zakładają dalszy wzrost wartości sektora, jednak stoi przed nim wiele wyzwań, z których najważniejsze dotyczą implementacji przepisów Europejskiego Zielonego Ładu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.